.

image304

-Integritet hit och integritet dit!!!
Jag har en egen integritet så det räcker och blir över. Det jag skriver om här är sånt som jag faktiskt KAN dela med mig. Både med dåligt samvete och inte... *ler
Idag undrar jag en sak...?
Finns det någon där ute som har gått igenom en livskris?

*Det kanske har att göra med att någon dör....
*Eller att något "stort" i ens liv händer, eller INTE händer....
*Eller kanske bara att man passerar ett visst ålders-sträck...

För mig börjar nr: 30 att bli riktigt oroväckande.
-Varför????
Trodde aldrig att jag skulle drabbas av sån "ålders-noja".
Jag känner massor med människor som är långt över 30, och jag har aldrig tänkt tanken att jag tycker att dom ÄR eller ens SER gammal ut! Men själv!!!!!!!! Jag vill inte bli äldre NU!!!
Vill inte... :(
Och vad beror det här på?
Skratta om ni vill, men vet ni,......
Jag har gjort det jag velat göra ända sedan den dagen då jag tog bort den.... Piercat om tungan.
AAJJ!! Det gör dessutom jätte ont!
Har bokat tid för att ta bort min fula rynka mellan ögonen, i Februari. (Den som bara jag ser, typ)
Har bokat tid hos frissan den 15 jan för att klippa av mig allt hår.

-Vad händer? Kommer det att gå över....?

Och allt jag nästan tänker på är hur jag ska gå till väga för att få bort mina extra kilon....

NU mina vänner, har jag nog ingen integritet kvar...
*skratt
Jodå, det har jag. Men visst önskar man många gånger att man kunde skriva ner precis
VAD SOM HELST
här. Men så pass mycket förstånd har jag dock....

Vi blev precis blivit bjuden till Malin och Harald på middag på Söndag.
:)
Det ska bli trevligt!! Värst är det om min tunga inte mår bättre då....
(Den är svullen som ett ägg)
För Malin lagar så otroligt god mat JÄMT!!!

Tack snälla svärmor för att du köpte allt som behövdes för att baka pepparkakshus
till barnen. Och för att vi alla kunde baka dom hos dig!
TACK
Dom blev såå fina!

 

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har känt precis som dig, varit helt nojig vid varje födelse dag. Ångest över allt jag inte hunnit göra osv. Jag tror det var nu när jag fyllde 40 som jag inte hade nån noja eller så var det för jag inte hade tid. Visst kan man göra saker, ändra frisyr, ta bort rynkor, flytta in på gym osv men jag tror man måste gå in i det själsliga för under ytan så är man faktist samma person som förut. Det behöver inte vara nåt speciellt som utlöser våra nojor eller kriser som dödsfall eller så. I regel så tror jag vi bär på oss så mycket innom oss som vi inte rett ut så många gånger kan det vara en skitsak som utlöser nån form av kris eller noja.
Hoppas det fixar till sig för dig men tänk på att saker vi går igenom stärker oss & att vi lär oss saker om oss själva & dom i vår omgivning.
Jätte fint pepparkaks hus ni gjort.
Oj det vart en lång kommentar.
Kram

2007-12-06 @ 23:12:47
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Carro

Oj vad fint skrivet Maria! TACK! Det ska jag verkligen tänka på!! ALLT som du skrev.... Det är nog så det är, och det som det beror på....
Bamsekram till dig!

2007-12-06 @ 23:26:31
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Postat av: matilda

roligt att du piercat tungan igen, jag har ju också piercat min :)

Men Carro, du som är så himla fin borde inte oroa dig för att åldras. Absolut inte. Du borde vara stolt över allt du gjort i ditt liv. Var stolt istället! Kram

2007-12-07 @ 00:12:18
URL: http://stroeem.blogg.se
Postat av: Jenny G

Ja jag förstår hur du känner dig!!
Kämpa på bara!!!
Kram

2007-12-07 @ 07:14:50
Postat av: svärmor

Appropå integritet så svarade jag på Emils blogg
härom dan på det han skrivit och har den uppfattningen att alla har nog olika gränser,det är upp till var och en. Det är säkert jätte jobbigt att må som du gör och hoppas tiden gör att det känns bättre.Jag håller fullständigt med Maria som skrev ett mycket bra inlägg. Kram

2007-12-07 @ 07:32:11
Postat av: Carro

Mathilda: Tack tack! :)
Jenny,G; Hihihii..... Ja du...
Svärmor; Ja, jag fick ordet integritet ifrån Emils blogg (skratt) Och började å fundera över det. :)
Faktiskt nödvändigt ibland..... Men allt blir nog bättre med tiden, tror jag med...Det var roligt att baka igår. Tack än en gång. Kram på re!

2007-12-07 @ 08:52:42
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Postat av: caroline

jo men som tur är har jag ju aldrig gjort det. Tvättat katten i maskin alltså

2007-12-07 @ 09:21:43
URL: http://www.metrobloggen.se/carrosblogg
Postat av: Sofie

Håller med Maria & de andra som skrivit! Kramiz

2007-12-07 @ 09:55:23
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Mia

Det gjorde fullständigt rätt i. Att pierca dig igen.
Jag är sugen på att ta nya hål jag med.
Men i näsan denna gång.
Har ju tagit bort två i näsan, en i läppen och en i bröstvårtan.
Bröstvårtan gör jag inte om! Det läkte aldrig.

Jätte-fina pepparkakshus! :-D

2007-12-07 @ 10:29:56
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Ellenor

Snygga hus =)

Kul att du piercat dig igen, vad säger Daniel då? =)
Jag har haft nån mindre "kris" en eller två gånger där allt egentligen går ut på att jag känner mig ensam, fet ful och oönskad. Då stänger jag in mig själv och slutar att umgås med folk under långa långa perioder, för dem tycker ju ändå inte om mig (Så resonerar jag) Men tillslut får jag ta mitt förnuft till fånga och inse att det blir som man gör det helt enkelt. Och tar jag avstånd från folk, ja då är det klart att de inte tycker om en..! Första kommentaren sa nog allt egentligen och något mer vist kan inte jag komma med =) Hoppas att du snart kommer på rätt köl igen iallafall. Och du.. Du ser långt ifrån gammal ut! Du är jättefin, snäll, omtänksam mm mm! Skit i åldern. Man är inte äldre än man gör sig.

2007-12-07 @ 11:58:09
URL: http://inlevelse.blogg.se
Postat av: Carro

Sofie: Tack!
Mia: HAA! Kul att höra att någon gillar det, som jag!
Ellenor; Tack! Jodå, Daniel frågade faktiskt om jag ville göra om det (?) :)
Jag vet exakt hur du menar med den känslan och jag har gjort lika som du, stängt in mig! Men faktiskt så tror jag att det har hjälpt lite nu, att skriva av mig här och få "stöd". Man märker att inte bara jag har mått så här dåligt..... Och tack snälla du för komplimangerna!! Sånt värmer!

2007-12-07 @ 14:27:25
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Postat av: Supermamsen

Eftersom jag inte ser på livet åldersmässigt så har jag aldrig haft en åldringskris "
jag har aldrig varit vacker eller perfekt och räknar inte md o få bli det i framtiden heller.
Man kan dö ung man kan dö gammal.Jag tror på livetsöde och låter mig styras av det istället och slipper därför kriser som dessa.Däremot har jag upplevt massor av känslomässiga kriser i livet Kriser tillhör livet ochkommer och går hela tiden som en bergodalbana"
Samtidgt är det de negativa i livet som gör det andra postitva så positivt"

Du är så vacker så många som är 20 skulle kunna bli avundsjuk"

Hur du kommer o bli smal ? När du bearebetat saker som varit svårt för dig för fett får man av inre stress .mat dämpar ångest" man måste komma åt kärnan i varför man väljer o bli fet" Hitta svaret på den gåtan så kommer du bli smal"

2007-12-08 @ 00:09:01
URL: http://supermamsen.blogspot.com/
Postat av: Sofie

OJ, va bra skrivet Jessica!!

2007-12-08 @ 10:47:22
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Carro

Jessica: Jag måste då säga att du är dig lik! :)
Klok som få! Jag blir alltid lika sporrad av dig! (Likaså av Irén) Tack och åter TACK för dom tankvärda orden. Jag fick lite att tänka på, må jag säga.....
Kramar av massor! Kanske tittar förbi någon dag!:)

2007-12-08 @ 12:59:38
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Postat av: Anonym

ÅLDERN 30....jag var LIVRÄDD.Men vet du???Man överlever och man är fortfarande samma människa.Flera Andra kriser i livet har jag också haft, men även dessa har jag klarat av.Fast jag absolut INTE trodde jag skulle göra det just då.Och av alla dessa tunga stunder har jag alltid lärt mig något nytt....att se livet ur andra synvinklar än man tidigare gjort,att uppskatta dom små små sakerna här i livet tex.Ha det så bra och ta nu en dag i taget,så ordnar sig allt.

2007-12-09 @ 00:26:18
URL: http://LizzenB.blogg.se
Postat av: Ingvor

Ursäkta tjuv läsningen som det heter, men kan inte låta bli kommentera, har du ingen livssyn, har du inte varit med om nåt

2007-12-09 @ 20:03:16
Postat av: Ingvor

Ska inte läsa mer, förstår

2007-12-09 @ 20:05:01
Postat av: Jossan

jag har också velat pierca om tungan! hahaha. Tog ut den för jag spottade så hemskt tyckte jag men nu har du satt griller i huvudet på mig igen. Hahaha! Kanske jag skulle göra det jag å.
kram!

2007-12-10 @ 10:54:49
URL: http://josefinpettersson84.blogg.se
Postat av: carro

Lizzen: Tusen Tack!
Ingvor; Jag förstår inte riktigt vad du menar? Och du får visst läsa!! :)
Det är ju det bloggen är till för ju! Tack för att du kommenterade!
Jossan: Pierca dig du också NU!! Innan du fyller trettio, annars måste du förklara för så många varför du gör det *ler

2007-12-10 @ 17:51:00
URL: http://carolinehulinder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test