Jag är OXE vad är NI??

 

Oxens symbol har hängt med länge. Antikens offerdjur, Kretas tjurkult och

hinduismens heliga kor ger oss ledtrådar från det förflutna. Tryggheten och harmonin hos jorden och brukandet av den finns närvarande i oxens medvetande. Han är praktisk, tålmodig och beslutsam. Han uppskattar livets goda och uppskattar både skönhet, konst, mat, dryck och bekvämlighet.

Han tar mer än gärna på sig ansvar. Behovet att känna trygghet kan ibland uttrycka sig som överdriven förvärvslystnad och kontrollbehov. Behovet av ägande kan tyvärr ge upphov till svartsjuka. Känslomässigt strävar oxen oftast efter stabila och stadiga förbindelser. Om du vill ha en partner som aldrig sviker dig så skall du välja en oxe.

Han kan vara tystlåten och ha en hög tröskel, men om han blir tillräckligt retad så kan han bli farlig. Det moderna samhället tycks ibland vara för stressigt för oxen och likaså kan motviljan för förändringar få honom att vända sig inåt. Där finner han dock alltid styrka och kraft.

Element: jord Kvalitet: fast Polaritet: negativ
Nyckelord:
Venus, uthållighet, envishet, sinnlighet, egendom, mark, konst, njutning, duva, metallen koppar och fredag.
Positiva karaktärsdrag: tillförlitlig, strävsam, praktisk och musikalisk.
Negativa karaktärsdrag: envis, lat och dominerande.
Människokroppen: halsen och rösten.



 


Det är faktiskt så att det mästa stämmer!!

Jag är otroligt intresserad av stjärntecken.

Vad är ni?? Kul att veta!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är jungfru, stämmer inte så bra en del saker...jungfrun ska vara pedantisk...asg. Håller med dig att det är intressant med stjärntecken.

2007-10-03 @ 18:48:30
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: sofie

Fisk!

2007-10-03 @ 19:29:11
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Jess

Jag är med Jungfru =) Vet inte alls om det stämmer hehe. vet inte vad som är speciellt just hus jungfrun faktist. Jag är väl inte jätte intresserad men tycker att det är kul att läsa horoskåpen ibland. Men dom stämmer allt som oftast inte alls hehe

2007-10-03 @ 19:36:23
URL: http://princessjess.blogg.se
Postat av: Kapp ahl Sussi

Vattuman!!! Jag läser alltid horoskopet i st stämmer aldrig MEN
dom få gånger jag läser i dagbladet stämmer det alltid.
Skri lite om vattumannen snälla.

2007-10-03 @ 20:57:52
Postat av: Catrin

Stenbock! Stämmer inte mycket... har däremot skyttens drag (ligger iofs nästgårds)!

2007-10-03 @ 21:40:26
Postat av: Jennie

Jag är ju oxå oxe, stämde ju rätt bra måste jag säga =) kram på dej

2007-10-03 @ 21:47:17
Postat av: svärmor

jag är en typisk skytt,det mesta stämmer faktiskt

2007-10-04 @ 07:28:35
Postat av: Mia

Själv är jag Lejon.
Som två andra galningarna under samma tak är tvillingar. ;-)

2007-10-04 @ 09:44:36
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Helèn

Jag ligger på gränsen, så ibland är jag vädur o enligt vissa oxe. 20/4

2007-10-04 @ 13:49:02
URL: http://helenberg.blogg.se
Postat av: Kusin Marie

Jungfru är jag. Skriv gärna lite om oss jungfruar om du vill, är ju alltid skoj å se om det brukar stämma eller ej. Kram på dej snygging.=)

2007-10-05 @ 09:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test