Skriva om DET eller inte......

image108

Det är inte alltid så lätt, att veta hur människor vill bli behandlad.....
Speciellt inte om dom är deppad och ledsen från och till.
Vissa av er vet nog vad jag pratar om, andra inte....
Men hur som helst, så är det väldigt jobbigt just nu. "Rörigt"
Vi försöker och försöker..... Men rätt som det är så kommer vi på att vi glömmer bort varandra.
Och just nu är det så. Samtidigt som man inte vill att det ska "drabba" någon annan.
Daniel och jag skulle bara vilja åka iväg ensamma någon helg, utan barn.
Få prata igenom vissa delar av "nutiden" och "framtiden".

Bara vara VI.......

*Inte ansvarsfulla.....
*Inte föräldrar......

.............bara vara.

Tro nu inte att vi nyss har gått å gift oss och att det helt plötsligt blev jätte dåligt i mellan oss, för så är inte fallet.
Det handlar om HELT andra saker det här.
-Jobbigt, jobbigt.....
känslomässigt

Och jag vet att en speciell person också kommer att läsa det här....
Till DIG vill jag bara säga:

image106

...Men hoppas på att du någon gång kommer att förstå även våran situation.
Vi ställer upp i den mån VI kan.

image107

Nu ska jag snart laga middag. Det blir lättsam mat idag, Mekaroner och korv.
Men det är gott ändå tycker jag!!
 =)

Och så vill jag passa på att berätta att vi har en "Trummis" här hemma: Mathilda!!
Hon har HUR BRA takt som helst lill jänta!!
Fortsätter hon så här så kan det ju bara bli hur BRA som helst!! Och hon älskar det!!
KUL
Själv så skulle jag vilja lära mig att spela gura!
Martin Svanberg skulle komma hit någon dag och försöka lära mig
=)
Mamma har försökt, men hon är helt fel person för det, vi blir bara ovänner.
*skratt
Igår var Glenn och en kompis till honom här och spelade trummor och elgitarr, dom var skit duktiga!!
Och jag var överlycklig, som ju älskar att få sitta och lyssna till dom som övar sig....
HihiHiiii

Det blev ett långt inlägg!! Hade kunnat blivit längre.....
Men ALLT kan man ju inte berätta i detalj.

image109


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hallo Carro!

Jag provade att ringa dig i morse innan promenaden men jag fick inget svar, jag provar igen nästa gång innan jag går.....
Behöver då något till Mundus? Jag har städat sadelkammaren & har hur mycket som helst som jag inte använder.
Kom förbi om du har tid någon dag och ta en kopp kaffe (jag har inget fikabröd att bjuda på eftersom jag & vågen inte kommer så bra överräns) men en slät kopp har jag......

Jag förstår precis hur du menar med att man glömmer bort varandra, vanligt fenomen med småbarn men händer det mycket annat också runtomkring så blir man lätt kluven. Men, men man kan inte vara alla till lags jämt, fastän man vill.

2007-10-14 @ 15:09:14
Postat av: Maria

Det kan vara väldigt svårt att veta hur andra människor vill bli behandlad när dom mår dåligt. Det är ju klart att man vill ställa upp & vara ett stöd men ibland så kan det bli för mycket.
Tycker ni verkligen ska ta en helg tillsammans du & Daniel det kan ni behöva. Det har ju varit en hel del för er sista tiden. Synd att stugan vi har inte är vinterbonad annars så skulle ni fått låna den. Där får man vara ifred.
Ja sätt igång & lär dig spela gura...vi får starta ett band här på Forsen...fniss.
Kram från granngården.

2007-10-14 @ 16:30:35
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Mia

Det är väl nåt ni kan behöva. Få lite tid på tu man hand! =)

Äntligen har mitt tangentbort börjat fungera igen, så nu kan jag skriva. *överlycklig*
Blondiner borde inte ha datorer. hahaha...

Hoppas ni hade en trevlig dag igår med bad och allt. Jag förstod att det blev lite sent tillbaka. :-)
Ha en fortsatt skön söndakväll!!!

2007-10-14 @ 18:24:44
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Sofie

Det är nog viktigt för alla föräldrar/par att åka i väg själv tillsammans i bland.
Koppla bort vardagen och bara slappa!

Ta hand om varandra & era söta barn!! :-)
Kramar

2007-10-14 @ 22:48:16
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Carro

Jennie; TACK snälla! Och du, ge inte upp hoppet om att jag hänger på dig någon dag!! =)
Maria; Hahaha... Kom bort någon dag så kan du sjunga!! Och det är ju tanken som räknas, och den tycker jag var väldigt GOD ang din stuga! Kram
Mia; Ja, det blev lite sent, men jag försökte att nå dig på msn, men du var offline. Nästa gång kanske då! =)
Sofie; Tack!

2007-10-15 @ 05:45:10
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Postat av: svärmor

Förstår att ni har det jobbigt,det gäller att prata med varandra om ev. problem.Vad är man villig att offra?Kram

2007-10-15 @ 07:34:32
Postat av: Mia

Jag följer gärna med en annan gång. Om du ska gå nån gång och vill ha sällskap får du så gärna knacka på. Kan för det mesta följa med!

2007-10-15 @ 09:32:08
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Jess

Jobbigt det där med att man glömmer bort varandra eller kanske snarare tar varandra för givet lite kanske? Det är så små saker som behövs (ibland större) Tror att det är en bra ide att åka bort ett tag bara ni!! Så ni kan vara Carro och
Daniel! Inte mamma och pappa.. (med allt vad det innebär) Hoppas det löser sig för er! STOR kram

2007-10-15 @ 20:41:21
URL: http://princessjess.blogg.se
Postat av: Jennie

Hoppas allt löser sig, må kärleken vara med er och till den ni delar den med. Inte lätt alla gånger. Ni måste unna er att vara själv en helg, det tycker jag ni är värda båda två.

Om du ska börja spela gitarr så blir vi värsta grymma släkten på musik. Då kan vi starta en ensemble. Du o bror på gitarr, emelie på piano, kerstin o sussie på bas o gitarr, Mathila på trummor,pappa på kam o jag kan försöka komma med några fina toner. Åh matte på sång såklart! hihi
Kram

2007-10-16 @ 17:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test