På G

Goddag mina vänner!image620

Ja, inskolningen fortsätter på lillstumpan...
Idag kändes det väl inte allt för bra. Det var första dagen hon blev lämnad. Hon är super förkyld och snoret rinner... Åsså grät hon i fönstret när jag skulle vinka. *fyy
Jag hann bara ut till bilen innan jag själv också föll i gråt.
Det finns inget mer hjärtskärande än när ens barn är ledsen, på riktigt. Jag har kunnat vända om och hämta henne.
Men jag vet ju att då kan det bli värre nästa gång...
Men dom ringde NU och allt verkar ju faktiskt gå bra.
Just nu sover hon i vagnen där.

Åsså har jag ju blivit "extra mamma" , till en liten 2 1/2 veckors kanin bäbis...
Han är en så söt dvärg vädur, brun. 
Men hans mamma har lämnat honom och förmodligen blivit uppäten av räven.
Så vad gör man inte för en stackars liten krake.  
nu får jag mata honom var tredje timme med små "näsdropps pipetter" och Grys milda fullkornsvälling.
Vi får väl se hur det går. Den verkar ju pigg i alla fall efter tre dagar.

Ha nu en bra dag i solen allihopa!
Själv städar jag Mathildas rum och tvättar kläder å hänger ut.
Blev lite smittad av svärmor, så jag tror att jag ska ta linne skåpet i morgon.
Man vill ju passa på nu innan man ska börja jobba!

image621



Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, ja kanske jag ska testa den metoden på Massa!;-)

Jag förstår att det måste vara HEMSKT att lämna Gry när hon är ledsen.

Jag har själv ett minne från då jag var liten, då mamma lämnade mig inne hos farmor då dom skulle till ladugården..:-/ Jag kommer så väl ihåg hur ledsen jag var...kanske var 2-3 år el nåt.

KRAMIZ***

2008-04-24 @ 13:33:36
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Mia

Uscha! Det är sånt jag gruvar mig för med dagis också. Men jag tror nog snarare Leo bara rusar fram till första bästa barn och ska leka. Så gör han så fort man sätter ner honom på golvet på kyrkis. Då existerar inte jag längre.

Hoppas det går bra med kaninen. Dom är ju så söta vädurar. :-D
Ha en underbar dag med allt tvättande!
Kram från grannars!

2008-04-24 @ 15:32:20
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Ellenor

Hehe ja, för det mesta är det nog inte så farligt som det framstår i bloggen.. Men ibland känner jag mig inte alls bekväm med mig själv. Jag menar, ryggont o foglossning har jag ju. Men det har jag mer eller mindre vant mig vid. Dock kommer det ju nya krämpor för varje dag.

Vissa säger att det är så underbart att vara med barn och dem svävade som på moln m.m. m.m. Men SÅ känner jag verkligen inte, jag tcker det mest är jobbigt jag =) Jag menar, man kan inte sova ordentligt, jag har sammandragningar jämt och ständigt. Nu till råga på allt så "läcker" jag kiss också.. Så nog har jag sett bättre tider ;)

Men det är väl som du säger, så fort den väl är ute så blir allt myyycket bättre =)

Ja det är ju risken det att man stänger in sig lite väl mycket. På helgerna är det ingen fara, men under veckorna känns det som om jag lider av lappsjuka =) Åtminstone om jag går miste om mina regelbundna turer till Birsta!

Ja vi ser fram emot den 10:e, bara jag inte ha fött till dess, enligt barnmorskan föreligger det ju en risk för det nu =)

2008-04-24 @ 17:35:30
URL: http://inlevelse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test