Hallo!! I´m ...

Hallo!! I´m back on stadge!!
Och så klart har ju massor hänt sedan jag skrev sist.

För två helger sedan så var jag i Saxnäs på marknad med mamma och hade det verkligen skit kul!!
Saxnäs ligger ca 55 mil härifrån, bredvid Villhelmina.
Vi bodde väldigt mysigt och storslaget, på Saxnäsgården.
Allt, när man kommer Norr över, blir så närgånget och personligt....
Alltså människorna är sociala och jordnära, väldigt mysiga....
Och det händer alltid nåt.


Ren-staket på Fjället.

 
Saxnäs gården.


Vacker vinterbild ifrån Stalon-fjället.


Lite suddig, men ändå....
Det är utsikten ifrån Saxnäsgården.


- 20 gr, kl: 09.00 på söndag morgon. På väg hem.
(Ofta önskar man ju att man hade en bättre kamera )

Fick en mössa på marknaden av mamma, som jag blev dö-kär i:




 Förra helgen var jag barnvakt åt Anders och Emmas barn.
Då hade jag gjort 6 olika stationer (eftersom dom var sex barn med våra räknade) där dom skulle få pyssla med olika saker.
*Akvarellmålning
*Fingerfärg
*Garntomtar
*Fimolera
*Scrapbooking
*Måla gipsfigurer
Och dom tyckte ju så klart att det var skit kul!!



  



 .........
.............och efter kvällens roligheter så sussade alla gott tillsammans.....



Åsså har vi ju NU i helgen som var....

Vi har haft ett rätt så tufft år här hemma i familjen av olika många anledningar.
Men nu när allt börjar ordna sig igen, så finns det ju faktiskt små själar som blivit "biten" av situationen.
Framför allt så har JAG inte alls haft någon stubin över huvud taget under en lång tid.
Och det är som i dom flesta fallen, det äldsta barnet som har fått känna av smällarna för det.
Så därför bestämde jag mig för att ta med bara henne till Stockholm.
För att vi skulle få vara ensamma och få lite "egen tid".
Och det var det verkligen värt!!!!
Vi åkte och hälsade på mina syskon Robin och Emma. På Lördag kväll blev vi bjudna på middag hos min föredetta "styvmor" Stina (och Mats).
'Och då fick vi träffa hennes lilla sööta bebis också, Hannes.
Det var mycket trevligt.
Och Irma sa flera gånger att: -Gud vad kul mamma!! Och det var
 det som räknades.....

 



  
  
 

 

Ja, fler bilder orkar jag inte lägga upp nu.
Men nu är jag som sagt är tillbaka och känner mig super laddad för bloggandet igen!
Så hoppas att ni hänger kvar!!

Winking

Kommentarer
Postat av: Kr(S)tina

Haha! Schysst att du lägger upp den muntraste bilden på bloggen! Ser ut som en surtant! hehe! ;-) Kraam på Dig/Er, det var verkligen roligt att träffa Er igen! =) och hälsa din fina familj många julkramar från oss i Stockholm!

2008-12-22 @ 11:40:32
Postat av: Sofie

Va skoj med måååånga bilder! :-)

Ni verkar ha haft det mysigt i sthlm, kul för Irma oxå :)



Hoppas resten av familjen klarar sig ifrån magsjukan....



KRAM

2008-12-22 @ 12:38:04
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Ett tips. Drick citron vatten eller nått annat surt.

Då kan inte bacillerna i magen växa.

Av sött typ cola växer dom.

2008-12-22 @ 15:06:50
URL: http://gunillastrand.blogspot.com
Postat av: Maja

fina bilder,hihi det var roligt när vi var oss er

2008-12-22 @ 17:58:01
Postat av: Kri(S)tina

Tack! för att du bytte ut bilden! haha ;)

2008-12-22 @ 18:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test