Funderingar....

Tänk att vissa människor i ens närhet betyder så mycket,
andra inte.
Likaväl som jag ibland blir så förvånad över hur mycket mer betydelsefulla vissa verkar vara än andra....
Jag blir aldrig klok på det.
Tankar som kommer lite då och då, men som försvinner lika fort.
Jag försöker att leva ett liv som är anpassat för mig och våra barn. Men visst vill man som mamma och pappa också komma ut och bara vara sitt "gamla JAG". Det är väl ändå inte så konstigt att det är så.
Så måste väl nästan alla föräldrar ha känt någon gång....
Just nu besitter jag en djup kris, inom mig. Jag tror att tiden har kommit i kapp, om man kan uttrycka sig så.
Samtidigt som man är mer vuxen och bär på ett större ansvar än någonsin, så bara kom det över mig. Kanske förresten just därför.
Jag vet att jag är väldigt frispråkig, men just nu hade jag sån faslig lust att vräka ur mig.
 -PHUUUU!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Du är absolut inte ensam om att känna så vill jag lova!
Ibland är det nästan som men för en stund önskar att man kunde vrida tillbaka klockan. Om bara för en dag!

2008-06-02 @ 20:39:12
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: carina

Det är just därför som vi gillar dig så mycket för din spontanitet o frispråkighet.Men jag håller helt o fullt med dig i dina funderingar.Kram Carina

2008-06-02 @ 20:40:28
Postat av: caroline

Mia: Tack för din förståelse!! Skönt att höra.

Carina: Jo, jag är ju alldeles för frispråkig.... Men i bland faktiskt för liiite... När man önskar att orden bara gjorde sig själv i munnen.
Men tusen tack!! Det värmer att höra.

2008-06-02 @ 21:36:31
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Postat av: Anna-Maria

händer ofta man tänker tillbaka på hur saker och ting var innan man stadgade sig och bildade familj...på alla roligheter man var ute på, alla tokigheter och sånt :-).
Att få slippa lite av det ansvar man har och bara få vara......det tror jag faktiskt alla kan känna i bland...men för den skull ångrar jag inget i mitt liv :-)

2008-06-02 @ 22:54:31
URL: http://skorpion72.blogg.se
Postat av: Maria

Jag tror man kommer till olika stadier i livet & man har & ¨år olika värderingar. Nu har ju inte jag make eller barn men jag tror nog alla behöver slå sig lös ibland. Ha egen tid brukar jag kalla det. Själv brukar min syster säja att jag har ju egen tid jämt...kanske det är så. Fast jag har ju lill killen nu.
Kram från oss i grannhuset.

2008-06-03 @ 00:08:51
URL: http://lofgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test