Funderingar

Har lite blogg feber känns det som.
Det är så mycket jag har gått å funderat över i kväll som jag skulle vilja skriva om.
Hahaha.
 Men det gör jag inte, för då skulle ni bli så less att läsa, för det är egentligen inget intressant.
Har nyss haft främmande av Håkan och Anita med barn och av Gunilla å hennes Annie.
Så trevlig.
Irma slocknade trots främmande hon, kl 19.00. Den lilla tröttisen!!
Men så är hon morgonpigg också!
Mathilda är tvärt om.

På Lördag ska vi bjuda Daniels familj: Föräldrar och syskon med barn och resp, på middag.
Det ska bli så KUUL!
För det var verkligen länge sedan vi träffades samtidigt allihopa.

Jag känner väldigt ofta att jag skulle vilja bjuda vänner på middagar, men NÄR DÅ??
Det tycks aldrig passa.... Man har själv fullt upp eller så har andra det...
Tror att det får bli en enda stor middagsfest till sommarn HÄR ute på vår uteplats.
Kan bli kanon det!!
Men nu ska jag först fylla 30.
Och snälla ni hjälp mig!! -Självklart kommer det ju att bli fest.
Men jag är så rädd att glömma bort någon om jag skickar bjudningar.
Ska jag köra från mun till mun?
Fast då blir det ju problem med maten om jag inte vet hur många som kommer....
Och det kommer inte att bli en så kostsam fest eftersom vi inte har ekonomi till det då, direkt efter våran utlandsresa...
Eller så tar jag kuvärsavgift på typ 100-150 kr och ingetn present.
Vad tycker ni? Har ni en massa tips ni sitter på, så spotta ut dom NU!!!
Jag vill ju helst att ALLA jag känner kommer på festen, bara för att jag ÄLSKAR stora partyn!!
-Och glada människor!!

Ja nu var det väl inte direkt det jag hade funderat över i kväll. Utan DET HÄR halkade jag in på ändå när jag skrev om middagar. *skratt
Känner mig bara så jäkla GLAD över ALLT!!
Och vill gärna dela med mig av den glädjen till ALLA er som läser.
-Tror att det är våren som är på väg med ny energi!!!
Känner inte ni det??

Puss på er!!

Kommentarer
Postat av: Lizzen

Men va KUL att du åter skriver blogg så jag har nått att göra om kvällarna..fniss!Ja du när jag skulle fylla 30 så hade jag ingen stor fest,är inte en sån människa jag....Var skit OROLIG kvällen innan för jag trodde att det fanns dom som skulle komma mitt i natten och hitta på nått jävelskap så jag drack mig redigt full hmmmm...till ingen nytta haa haa.Men däremot så kom dom kl 07,00 på morron och där låg jag i soffan som gubben hade bäddat ner mig i med spyhinken brevid.....Mådde PYTON och det snurrade fortfarande i skallen..meeen det var bara att ställa sig i kallduschen och försöka kvickna till.Blev en jättetrevlig dag/kväll i Sundsvall med konser med Jill Johnsson och supergod mat på en fin restaurang.SUPER nöjd över den dagen :O)
Hoppas Din 30-års fest blir som du vill ha den,för det är ju nått "magiskt" att kliva över strecket...hihi.Sedan går åren hur fort som helst,man hinner inte med någonting tycker jag!Ha det så bra!!

2008-03-09 @ 21:38:57
URL: http://www.123minsida.se/Hundberget
Postat av: Sofie

Ja nu närmar du dig med stormsteg till 30 års dagen.
Svårt det där med kuvärsavgift eller inte. Men det är ju ganska smart egentligen, då kan ju alla som vill och alla du vill bjuda komma! Man är inte begränsad med pengarna menar jag. Sätt ut en annons och man får anmäla sig :-) Då vet du hur många som kommer oxå!

Härligt att du känner dig glad! Det är en underbar känsla. Samma känner jag idag, lovely!!!! Men jag saknar solen!

Kram**

2008-03-10 @ 08:35:08
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Mia

Du behöver ju inte bjuda på värsta brakmiddagen. När Joel fyllde 30 gjorde jag tjälknul och rostbiff, köpte billig potatissallad på Willys och bakade gott bröd till. Alla åt som tusan, så helt fel var det nog inte.
Hoppas du hittar någon lösning.

2008-03-10 @ 09:20:47
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: svärmor

Det ska bli jätte kul att ha lite fst ilag.Tackar för inbjudan.Kram

2008-03-10 @ 09:36:00
Postat av: Maria

Ja det är svårt det där vilka man ska bjuda & inte. Själv satte jag in en annons i tidningen när jag fyllde år. Det där med kuvertpris är jätte bra både för en själv & gästerna. Ibland är det svårt att komma på presenter åt födelsedags barnet.
Tjingeling!

2008-03-10 @ 13:02:52
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Anonym

Svåra med annons är om man känner sig i gränslandet, typ, vill hon att jag ska komma eller inte...!? Så kan jag känna iaf.
Kuvertavg är väl toppen!? Behöver man inte fundera på present heller.

2008-03-10 @ 14:27:21
Postat av: Evve

Det skulle vara väldigt roligt att uppvakta dig när du fyller år. Det där med kuvertavgift blir kalas, det blir inte dyrt för dig och folket du vill ska komma kan möjligtvis göra det!
Har tjatat på Lars jag med om en 30årsfest när han fyller, men det blir nog svårt det, eller så får jag fixa något bakom ryggen på han:)

Man blir alltid lika glad när man läser din blogg, du har en sån enormt positiv enegi! Tack!

Puss och Kram

2008-03-10 @ 21:35:21
URL: http://diixol.bloggagratis.se
Postat av: Lisa

Hejsan kompis
Jonas han tog betalt istället för presenter, det fungerade jättebra. Om det är så att du inte önskar dig något speciellt, så är det en bra avgift som hjälper dig. Kostnader för mat och dryck blir ju ganska mycket.
Kram från mig

2008-03-11 @ 10:54:22
Postat av: Angelica

Vad kul, när fyller du?
Vet inte om du såg det jag svarade på jägarexamensträffen. Men jag kan träffas på söndag...blir det nått då? Kramizar

2008-03-11 @ 14:53:54
URL: http://anga.blogg.se
Postat av: svärmor

Klart det går bra på fredag kväll.Ska bli jättekul!!!!

2008-03-11 @ 20:59:11
URL: http://ygradin.blogg.se
Postat av: svärmor

Klart det går bra på fredag kväll.Ska bli jättekul!!!!

2008-03-11 @ 20:59:23
URL: http://ygradin.blogg.se
Postat av: kusin Marie

Tjena tjena! Jasså det är dax nu att kliva över 30 strecket?! =) Jag å en kompis hade slagit ihop vår fest å naturligtvis blev det succe, mycke god mat, lekar, disco å karaoke, vi hade bjudit massa folk, de fick ett sista anmälningsdatum åsså ett bankkonto som de kunde sätta in pengar på. Men var inte du med då förresten? Kanske inte, minns inte riktigt jag. NÄr är det du fyller då? Vore jätteskoj om man fick komma, som sagt ett kanon tillfälle att träffa alla vänner å släkt osv. Annars kan vi ju försöka träffas nå ändå framöver, allt känns ju som sagt mycke roligare nu när vi går mot ljusare tider...=). Men hör gärna av dej tjejen. Kram kram

2008-03-12 @ 11:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test