SOL

Sol ute
Sol inne
Sol i hjärtat
Sol i sinnet
image544

Man blir så himla vår-glad i detta väder!!
Nu ska jag gå och plocka upp mina pelagonier ifrån källarn.
Åsså ska jag plantera två olika tomatsorter.
Jag har ju hittat en sån underbart BRA sida på nätet. Och därifrån har jag beställt MASSOR med fröer.
Både blommor och grönsaker!!
Bl a: Gul Änglatrumpet, Nattens drottning, Olivträd, Passionsfruktblomma m.m
Fast tyvärr har dom inte kommit än.... :o(
Kolla in HÄR
(Tack kära moster Sussie för tipset)

Ha en riktigt strålande Tisdag alla mina nära och kära,
 även alla ni andra!!!!

 
Mina två nya tuppar!

Kommentarer
Postat av: Maria

Välkommen tillbaks!
Kanske tittar in på en kopp java nånting.
Kram

2008-03-04 @ 09:47:07
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: svärmor

KUL ATT DU SKRIVER IGEN MEN OM JAG SKA VA ÄRLIG FÖRSTOD JAG ATT DU INTE SKULLE KUNNA VARA UTAN BLOGG
hIHI

2008-03-04 @ 13:53:48
Postat av: Ann-Cathrine (Ankan)

Kul att se att du är tillbaka! :o)Hoppas att allt är bra, Lukas har börjat resa sig och går med hjälp av bordet, så nu har man inte lika mycket tid att slösurfa.. ;o) Kramen

2008-03-04 @ 16:09:27
Postat av: Ann-Cathrine (Ankan)

Kul att se att du är tillbaka! :o)Hoppas att allt är bra, Lukas har börjat resa sig och går med hjälp av bordet, så nu har man inte lika mycket tid att slösurfa.. ;o) Kramen

2008-03-04 @ 16:09:38
Postat av: Jess

Ja vist är det härligt med sol! Synd att man inte kan vara ute och njuta av den bara :(

2008-03-04 @ 18:25:42
URL: http://princessjess.blogg.se
Postat av: Ingvor

Hej Carro! Såg att du beställt fröer, men tänk på att änglatrumpet är mycket giftiga, tänkte på Gry.En droppe i ögat av nektaren kan skada ordenligt. Men lycka till iaf

2008-03-04 @ 19:31:10
Postat av: Marie

Söta tuppar, jag förmodar att du bor på landet! =)
Hur är det med din lille sjukling, har febern gått ner nått???
Själv så sover min lilleman nu, han va fortfarande varm, vi få hoppas att det försvinner över natten.=) Önsketänkande....

Jag önskar dig en riktigt trevlig tisdagskväll!
stora kramar från Marie

2008-03-04 @ 19:32:52
URL: http://marie2u.blogg.se
Postat av: Angelica

Åååh vad kul att du e tillbaka! Har saknat att läsa =) Hoppas ni har en toppen kul kväll!
Kram

2008-03-04 @ 19:43:59
URL: http://anga.blogg.se
Postat av: Mia

Vilka fina tuppar!!!

Jag slängde bort mina änglatrumpeter förra året. Dom är ju super-giftiga och med min vilde så vågade jag inte ha dom kvar. Katterna var ju också och gnagde på dem. :-(
Men det är otroligt vackra blommor!

2008-03-05 @ 09:02:08
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Marie

Hej svejs!
Hoppas att din dag blir bra!

Jobbar du idag eller är du oxå hemma med VAB fortfarande???
Febern på Kevin är nästan helt borta nu!
Vi får se hur jag gör imorgon!
Kram

2008-03-05 @ 09:53:47
URL: http://marie2u.blogg.se
Postat av: caroline

Maria: Tack för sällskapet! ;o)

Svärmor: Hahahaha! SÅÅ SANT!

Ankan: Super skoj att DU läser min blogg! Och OJ vad tiden går undan.... Snart har du fullt upp att passa en liten klätterjöns kanske. Hihihi

Jess: Du får sticka iu huvudet genom fönstret och sola! *ler

Ingvor: TACK för upplysningen! Hade verkligen ingen aning om att änglatrumpeten var så giftig!! Jag får väl spara eller ge bort fröna till någon då...suck..
Tack!! :o)

Marie: Jo, tack. Febern är lite bättre idag. Jag är inte hemma med sjukt barn, utan jag är mamma ledig med min tredje yngsta. Tur att det är bättre med din lille med.

Angelica: Tack!

Mia: Ja dom är verkligen super vacker...

2008-03-05 @ 11:33:39
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Postat av: Anna-Maria

Vilka vackra tuppar!!!
Impecta brukar svärmor handla i från och hon säger att hon alltid lyckas bra med dom :-)
Ser redan att många "varnat" för änglatrumpet, det är ju så otroligt vackra med väldigt giftiga...har man de placerade utom räckhåll för små barnfingrar så går det bra att ha sådana.
De är ju som sagt jättevackra då de kommer till blommning....

Ha det gott!

2008-03-05 @ 20:49:39
URL: http://skorpion72.blogg.se
Postat av: Jennie

Roligt att plantera blommor. Du verka ha Sussies gröna fingrar. Hoppas allt är bra annars. I dag har jag åkt nästan 1 mil på längdskidor. Lite sliten om jag säger så. Men det var så fint väder så jag kunde bara inte sitta inne =) Puss o kram

2008-03-06 @ 21:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test