Helg-sammanfattning

Torsdag:

Eftersom det blåste så hårt på onsdagen (sista April) så väntade vi med att tända våran lilla brasa tills på torsdagen. Vi hade rivit hönsgården, så det blev lite saker att elda.
Vi fick hjälp av Emil och Mathilda S.

  

image658

här kommer hönsgården att bli :
image659

-Duktig karl!!!!     :o)

Jag får NÄSTAN alltid som jag vill!!
(Med lite kvinnlig list) *ler
Skämt å sido, men vi behövde faktiskt en ny hönsgård. För den gamla var rutten åsså har jag ju 80 befruktade ägg i kläckmaskinen som snart vill ut till världen. (My god!!)
Det blir såå bra tycker jag.
Ska måla klart alla bräder bara, sedan plantera lite blommor kring "gården".

Och Gry, ja, vad ska man säga om den gullungen!!!
När pappsen har "tlakton" hemma, då är han klart favoriten i familjen!

 


Åsså i går kväll då:

Ja, då bjöd vi hit Sven-Erik och Inger på grillspätt med potatisgratäng å sallad.
Till efterrätt blev det fikon i conjac och vaniljglass.
Det var mycket trevligt!!
Dom åkte väl runt 00.30 tiden, så då gick vi å la oss!
TACK för trevligt sällskap!!
(Jag vet ju att du läser Inger, *skratt)

 


Just ja!! EN sak till som jag måste få "skryta" lite med!! Hihihih...
Jag blev tvåa på Jaktstigen i går i Damklass.
Eftersom inte "ettan" var medlem i skyttegillet så fick JAG vandringspriset!! KUL!!
En tenn tallrik som mitt namn ska graveras in i.
Och jag tror att om man vinner tre år i rad så får man tallriken.
Jag vann dessutom ett "dubbelt-våffelgärn"!! Yeaaa!
Vi var utan det, så det var ju kanon!
Lånade faktiskt en jävligt bra bössa av en trevlig karl där uppe,
en Benelli argo halvautomat.
(Den svarta)




 

Roger (Daniels kusin) kom trea i öppen klass
och fick även han vandringspriset!!
SKOJ!!

Ja, det var väl allt för den här gången.
I morgon börjar allvaret!!
Jag börjar jobba efter två års "ledighet".  Det ska bli intressant att se hur mornarna kommer att se ut här framöver.
(skeptisk)

Ha det så bra allihopa nu!
KRAM



Kommentarer
Postat av: carina

GRATTIS CAROLINE TILL VANDRINGSPRISET!
Om jag inte minns fel så stämmer att har du vunnit det tre år i rad så får du det.
Hönsgården blir nog fin den.
Det såg mysigt ut med brasan på kvällskvisten.
Lycka till på jobbet nu och allt går säkert bra om mornarna med lite planering kvällen före:)

2008-05-04 @ 09:44:14
Postat av: Gittan

Tack för kommentaren i min blogg. Det vore roligt om ni som gick jaktstigen kunde gå ut på vår hemsida och skriva i gästboken där, för det är väldigt klent med skrivandet www.wskg.se /Gittan

2008-05-04 @ 12:13:38
URL: http://gittanwb.blogg.se
Postat av: Matilda

Hahaha, de ser ut som jag tar mig mellan benen.. De där var trevligt de tycker jag =) Kommer gärna och hjälper till mera.

2008-05-04 @ 14:54:16
URL: http://stroeem.blogg.se
Postat av: Sofie

Grattis till andra platsen! Det gjorde du bra!! Men du ser inte så glad ut på kortet ;-D

Hoppas allt går bra på jobbet i morron!
Kram*

2008-05-04 @ 16:17:01
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Kusin Marie

Grattis kussen! Åsså är det dags för arbete igen, jusses vad fort tiden går å snart fyller du ju år oxå, kul kul. SÅg att alla som ville fick komma, å det skulle jag jättegärna vilja göra, men är sedan länge bjuden på en inflyttningsfest då, shitpomfritt, skulle vara så skoj att få träffa er allihopa. Men framåt sommaren lovar jag att ta mej i kragen å komma upp. Vi lär säkert ta nån hojsväng upp, Peffe å jag. Ha det så himla trevligt till helgen å på jobbet i veckan. Kram till hela familjen

2008-05-04 @ 17:48:16
Postat av: Jennie

Men vad roligt. Ett stort grattis! Nu kan du gärdda våfflor! Hoppas det kommer att gå bra att jobba!Ska hålla tummarna för dig! Nu är det inte långt kvar tills att du fyller 30. Nåt speciellt du önskar dig?Sköt om dig i massor!Många kramar!

2008-05-04 @ 19:38:06
Postat av: Olli

Tack tjejen!
Ta hand om dig!

2008-05-04 @ 20:11:17
URL: http://www.oliviaandreea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test