Ledsen...

Jahapp. Igår morse var rena katasrofen här hemma. Jag kände mig nervös, upprymd, irreterad osv
Allt pga att det var första dagen på jobbet! Hade inte ett skit att ta på mig på morgonen pga min övervikt.
Tillslut rann bägaren över och jag slängde en äggkopp i köksbänken och kände hur klumpen i halsen växe sig större och större....  Kunde inte alls behärska mig.  -Men mamma, VI tycker att du är fin.
 Mina söta små älsklingar!!!! Meningen var ju inte alls att dom skulle behöva trösta mig.
När jag sedan skulle lämna Gry på dagis så grät hon redan då vi kom till parkeringen på dagis. Puhhst!!
Jag fick verkligen slita mig ifrån henne när jag skulle gå. Och det kändes ju hur fel som helst.* Allt vart bara fel.

Väl på jobbet så var jag verkligen efterlängtad, det kändes. Alla väntade vid kassan. dom kramade om mig och hälsade mig välkommen och berättade hur mycket dom hade längtat efter mig.
Jaha, då blev man ju så glad att man var tvungen att fälla någon tår igen... Typiskt mig.
Chefen ville växla några ord med mig på kontoret.
Och jag då min dumbom trodde väl ändå att det var för att färska upp minnet lite.
 Men GISSA!!!
-Jag blev avskedad!!
Fick helt enkelt sparken...... Fatta!!! Jag blev så ställd och ledsen att jag nästan tappade andan.  Kappahl hade för många timmar på golvet och jag var den som sist blev anställd. **Vrål grin!!!
Men jag ska trots det vara kvar över sommaren. Så länge jag inte hittar något annat.
Ingen på jobbet visste något utom chefen, så dom andra blev lika ställd som jag.
Snacka om chock första dagen på jobbet!
Det kan jag ju säga så här på förhand: Att det var den sämsta 30-års presenten!
*ler
Men men.... saker och ting brukar lösa sig. Allt har väl kanske en mening....

Just idag är jag ledig!
Så jag bakar och fejar! Har gjort tre sorter än så länge. Nu ska jag putsa fönster och stryka gardiner!
Och lyssna på ALL bra musik som jag har på datorn!
(Favvo låten just nu: Artist: Suzzie Tapper . Titel: Mirakel)


image667

Kommentarer
Postat av: carina

Men, vilken otur. Första dagen och allting. Men vi får hoppas att det löser sig för dig.Kram

2008-05-06 @ 14:22:02
Postat av: Sofie

Men SHIT! Vilken jävla dag! Stackars dig!! Men som du skrev, allting löser sig!
*styrke-kram*

2008-05-06 @ 15:09:11
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: veronica

Men det var ju inte en toppen dag du fick......men glad och possitiv som
du är så ska du se att du hittar nåt annat =)
Kram

2008-05-06 @ 15:12:29
URL: http://veronica74.blogg.se
Postat av: svärmor

Ja det vart ju en jäkla dag, Men som jag brukar säga: att allt som sker har en mening. Jag tror allt ordnar sig!!.Kram

2008-05-06 @ 15:18:13
Postat av: Marie S

Det ordnar sig säkert med jobb för dej. Var rädd om dej. Kram Marie

2008-05-06 @ 16:06:49
Postat av: Carro

Tack snälla ni för omtanken!!

2008-05-06 @ 16:34:18
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Postat av: Carro

Tack snälla ni för omtanken!!

2008-05-06 @ 16:34:28
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Postat av: Maria

Ja det var ju inte en rolig dag att komma till jobbet & få avsked. Men man vet ju aldrig det kan ju bli en ny bra möjlighet för dig.
Kram från grannen

2008-05-06 @ 17:30:27
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Gittan

Fy vilken hemsk dag det måste varit Har dom inte kunna kläckt ur sig det tidigare då? Måste varit en hemsk dag. Det är tur att du tar det så bra. Det låter så på dig iallafall Men du ska se att hittar ett (kanske) mycket bättre jobb. Ha det så bra du kan/Gittan

2008-05-06 @ 17:47:32
URL: http://www.gittanwb.blogg.se
Postat av: Mia

Stackare! Fan vilken jobbig första dag på jobbet.
Men du är ju en helt otrolig människa och borde inte ha några som helst problem att få ett jobb. KRAM!

2008-05-06 @ 19:47:20
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Madelene

Men vilken skit chef, har hon inte kunnat kontakta dig tidigare. En sån första dag ska man väl inte få. Håller tummar o tår att du får ett annat jobb som du vill ha !

2008-05-06 @ 20:17:55
Postat av: Anita

Håller med Madde, fy fan vilken chef!!!
men som du säger har nog allt en mening, krusa nu inte din jävla chef o ställ upp i tid o OTID.....

Kram!!

2008-05-06 @ 21:46:51
Postat av: Johanna

Jag tycker att det var fruktansvärt fult att låta dig våndas och längta efter att komma tillbaka efter mammaledigheten och sen ge dig ett sånt besked. Jag blir verkligen ledsen för din skull! Det kan inte kännas så kul att gå till jobbet imorgon... Hoppas att det ordnar sig för dig! Stor kram Johanna

2008-05-06 @ 22:11:28
URL: http://www.johannawenner.blogspot.com
Postat av: Ann-Cathrine (Ankan)

Fasen va tråkigt! Du sett ut att trivas så bra där. För vår del har nästan samma sak hänt, J's jobb ska lägga ner här i stan. Man blir ju helt chockad först, men som du skriver brukar det lösa sig. Men klart det känns tråkigt, man tycker ju att man har allt så bra planerat innan, sen händer nått sånt där..... Sköt om dig! Kramen

2008-05-06 @ 22:55:07
Postat av: Anna-Maria

Men vad har ni för chef??? Som inte kontaktat dig angående detta INNAN du kom tillbaka in på jobbet utan låter dig få veta det FÖRSTA dagen tillbaka?
Men Carro, du är ju en så positiv människa så jag är helt 100 på att det fixar sig för dig...
Ha det gott!!!

2008-05-06 @ 23:07:51
URL: http://skorpion72.blogg.se
Postat av: AnnaPanna

Men Fy F..n vilket sätt. Första dagen tillbaka och så får du det där kastat i ansiktet. Motgångar stärker en och man lär sig alltid nåt på vägen. Lycka till!

2008-05-07 @ 10:54:32
URL: http://pannisen.blogg.se
Postat av: Ellenor

Men fy fasen! Hoppas att du hittar något annat som du trivs lika bra/bättre med. Med risk för att härmas men: VILKEN chef.. uscha!!

Kramar till dig

2008-05-07 @ 14:43:42
URL: http://inlevelse.blogg.se
Postat av: camilla H

Din stackare!
...fast jag blev ju utan jobb jag oxå, men jag har fått ett bättre och roligare jobb nu.
Så jag håller med alla andra, det här kan leda till ngt riktigt bra innan det är klart.

Men det var en riktig skitdag du hade!

2008-05-07 @ 15:53:54
Postat av: Lizzen

NÄE fy FAAAN asså,så där kan man bara inte göra.MORR...Och du Suzzie tappers låt Mirakel är SUVERÄN.Jag kommer också att få kycklingar nu i pingst,har ju två hönor som är skit sura och har legat i 21 dagar på lördag,en ligger på 15 ägg å den andra på 7 tror jag.Och sedan så händer det spännande saker här i skogen...kolla in www.123minsida.se/LillTorpsAlpacka så får du se vad jag menar.Ha d bra!!

2008-05-07 @ 23:15:46
URL: http://www.123minsida.se/LillTorpsAlpacka
Postat av: Jennie

Hejsan! Åh varför varför har du inte fått veta något innan du skulle börja börja?Konstigt!!!Hur som helst så tror jag att du kommer att få ett nytt jobb, för du är så trevlig och omtänksam! Allt brukar lösa sig till slut! Jag ska hålla tummarna!TYCKER SYND OM DIG IAF!KRAM KRAM

2008-05-08 @ 19:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test