Lovely!

Äntligen!!
Efter två års väntan, så har jag äntligen fått åkt min efterlängtade tur, i rockard, bakom Scott!! Min häst.
Han har ju vart på inkörning i Bispgården hos sin uppfödare Nisse.
Och oj vad han var fin i kroppen när vi kom dit och såg honom!! Han har ju gått med tre hingstar i tre månader. Därav busat och bråkat hela dagarna och fått mer muskler.
Det var så himla kul att äntligen få göra den här premiär turen. Men visst måste jag erkänna att i en början så flödade mitt adrenalin!!!
Är det möjligtvis någon där ute som vet av en gammal arbetssele (loksele) som bara hänger i någon loge eller stall??
Den bör vara av större modell. Helst en "Armésele" som är ställbar upp till stor ardenner. Då jag inte vet vilken storlek Scott kommer att stanna på. Just nu så väger han ca 600 kg och är 173 cm hög (i manken).
Och Nisse trodde att han skulle lägga på sig 100-150 kg muskler till.
Det är ingen liten gosse jag har att göra med! *ler
Men ack så otroligt snäll!!
-Snällare unghäst än så här, det får du inte tag på, sa Nisse igår.
Lovely!!!
Bilder ligger på Daniels telefon och han är inte hemma. Men det kommer senare. Jag lovar.
Kram på er alla! 

Kommentarer
Postat av: svärmor

Va
kul att ni fått hem Scott,blir säkert kul för dig att fortsätta köra honom

2008-05-20 @ 08:26:07
Postat av: Mia

Det va inte en liten häst! Nu vågar man väl inte gå förbi er hage. ;-)

2008-05-20 @ 08:53:54
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Sofie

Fasiken va skoj att ni fått honom inkörd nu!! Roligt att han är så snäll, det betyder ju ALLT!

Snart kan vi kanske ut & köra tilsammans! (jag med Susand)
KRAM*

2008-05-20 @ 09:00:03
Postat av: carina

Vad jag längtar efter att få se bilder på Scott, det var ju superkul att det har gått så bra .Lycka till i fortsättningen nu

2008-05-20 @ 15:07:37
Postat av: Jennie

Vad härligt att få sån adrenalinkick. Finns inge bättre än sånna kickar..haaha..fick det sist när jag åkte balder på Lisseberg =) Hoppas det kommer att gå bra med unghästen nu!Kram på dej

2008-05-20 @ 20:23:05
Postat av: Gittan

Kan inte mycket om hästar, men det är ju kul att du är nöjd. Ha en bra dag/Gittan

2008-05-22 @ 09:42:14
URL: http://gittanwb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test