Photo shop

image651

Nu har jag tagit mig lite tid "igen" till Fotoshop. Och tänk att det är så KUL!
Men nu undrar jag bara varför jag inte lärde mig det tidigare, så hade inte våra bröllopsfoton blivit så JÄKLA dyr!!
Det HÄR är vad jag har suttit och lärt mig idag:
Gjort om ett färgat foto till svartvitt, sedan tagit tillbaka färgen i blommor och detaljer.
Även korrigerat svajande text.

image652

På den här bilden använde jag "ytterglöd"
Men den blev bättre utan ytterglöd, då blev den så HÄR:

image654



Sedan har jag även lärt mig en annan sak, som var lite klurig faktiskt.
Att sätta eld bakom texten:

image653

Inte så illa va?

Det finns ju alltså en hel värld av olika effekter. Man skulle kunna sitta i flera dygn!
Men hur lätt är det när man har såå mycket annat att stå i?!!

Ha det så bra my friends!
Vi ses snart!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad du är duktig! :-D
Jag vill också ha Photoshop. Men men... Man kan ju inte få allt hrä i livet. ;-)

2008-05-01 @ 15:07:25
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Anna-Maria

ja visst är det kul...photoshoppade en hel del för flertalet år sedan så man kanske ska införskaffa programmet igen :-) Det har ju hänt en hel del inom Psh på alla år som gått sedan jag höll på sist så jag antar det blir till att "lära sig på nytt"...

Ha det gott!!!

2008-05-01 @ 15:49:57
URL: http://skorpion72.blogg.se
Postat av: CARINA

Snyggt och du är himla duktig. Jag kommer ner något o hämtar ljuset.(om du inte ska komma upp och titta på hunden:)
)

2008-05-01 @ 15:55:45
Postat av: Sofie

Ja det är skit kul med PS!! Men det är som du skriver, man skulle kunna sitta i dygn. Tiden går så jäkla fort!!
Kram

2008-05-02 @ 08:39:38
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Gittan

Kul när man hittar nåt som är intressant Tiden går fort då Precis som den inte gör det annars då för det gör den ha en trevlig helg/Gittan

2008-05-02 @ 12:48:16
URL: http://gittanwb.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag vill också lära mig PS ordentligt. Just nu har jag ingen Ps alls för datan dog. men det kommer nog förhoppningsvis en svensk PS på min nya data sen =) Svar: Min syster är 10 år, fyller 11 i sommar. Nu är testerna klara och nu väntar vi och ser om strålningen värkar på henne. annars
blir det benmärgs transplantation eller vad det heter :(

2008-05-03 @ 17:50:56
Postat av: nikita

ifall du har lust får du gärna skriva i ett mejl till mej hur man får till de där med att få tillbaka färgen på en svartvit bild på blommor osv, har glömt det totalt.. kunde det förut
min mail: [email protected]

2008-05-04 @ 16:17:01
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Jennie

Väldigt fina bilder. Punkt slut. Vad duktig du är!Kramen

2008-05-04 @ 19:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test