ipe roxo - Mirakelkur!! (Och jag säljer det, snart)

Det här är något helt otroligt!! Jag har börjat druckite det här nu. Och lovar att vara helt ärlig med er, om vilken skillnad jag kommer att känna. Det är mestadels för min rygg.



Är den brasilianska barken IPE ROXO en
mirakelkur mot cancer?

Kan en gammal brasiliansk indianmedicin bota olika cancersjukdomar? Läkare till tidigare cancerpatienter säger ja! I Sydamerica har man livligt diskuterat denna sensationella upptäckt medan den övriga världen inte hört mycket om detta.

Det är emellertid ett faktum att sydamerikanska läkare med framgång använder indianmedicin till att behandla olika cancerformer, t.ex. leukemi och andra allvarliga sjukdomar.

Den aktuella växten kallas IPE ROXO och säljs undder många namn. Den är bland annat känd som röd Tecomo på grund av sina scharlakansröda blommor eller som Taheebo. Den växer i de varma delarna av Sydamerica: Brasilien, Argentina, Paraguay, Bolivia osv. Barken av detta träd användes av medicinmännen i Guarani- och Typi- Nambostammarna långt innan spanjorerna kom till Sydamerica.

Upptäckten att växten hade kraft att bota cancer gjordes för ca 25 år sedan, när en familj från San Paulo hade fest efter en tur till Rio de Janeiro. Vid kvällsmaten berättade de om en av sina släktingar - en flicka - som hade cancer. Läkarna stod maktlösa och hade talat om för flickan och hennes föräldrar att hon inte hade lång tid kvar att leva. En kvinnlig släkting vände sig emmelrtid till en medicinman i en indianstam. Han berättade för henn att cancer kunde botas med en dryck, gjord på barken av ett visst träd. Medicinmannen gav damen en liten påse med denna bark.

Den unga flickan och hennes föräldrar trodde först inte på medicinmannens dryck, men så hände det sig att den unga flickan hade en egendomlig dröm. I drömmen såg hon en munk som sa:"-Drick te av denna bark som indianen har givit dig, så kommer du att bli frisk." I början lade flickan ingen vikt vid detta, men när hennes tillstånd förvärrades, upprepades drömmen. Till slut bestämde hon sig för att prova teet.

Smärtorna försvann och uppmuntrad av resultatet drack hon teet varje morgon. Innan det hade gått en månad var hon frisk och hennes föräldrar fick av läkarna veta att det nu inte fanns något spår av cancern.

En av de mest intresserade gästerna vid festen var läkaren Orlando dei Santi från det närbelägna sjukhuset i Santo Andre.

Han bad om att få något av teet och lämnade tidigt festen för att åka direkt till det kommunala sjukhuset i Santo Andre, där hans bror låg dödssjuk i cancer. Han hade just opererats, men utan positivt resultat, läkarna fann hans tillstånd hopplöst.

Under sina medicinska studier hade doktor Santi lärt att det var nödvändigt att undersöka varje okänd medicin, t.ex. det slags som användes av indianerna, innan man över huvud taget kunde tänka på att använda den. Han hade lärt att man först måste extrahera växtens aktiva beståndsdelar och däetfer prova dem i labratoriet.

Slutligen skulle medicinen patenteras och produktionen överlåtas till en erkänd farmaceutisk firma.

Endast då, när medicinen hade kommit ut på marknaden, kunde man använda den på en patient. I annat fall skulle en läkare kunna anklagas för kvacksalveri. Detta är givetvis det korrekta tillvägagångssättet enligt de medicinska auktoriteterna i Brasilien och i hela den civilicerade världen, även om erkänd farmaceutisk medicin förstör tusentals människor varje år.

Lyckligtvis beslöt läkaren att inte följa dessa föreskrifter. Han tog i stället barken, kokade den i vitt vin, blandade den varma vätskan med apelsinsaft och lät sin bror dricka den på fastande mage. Som genom ett under upphörde patientens smärtor och han kunde sova lugnt. Efter en månads behandling med teet skrevs han ut från sjukhuset. En grundlig undersökning visade inga spår av cancern.

Efter denna överraskande utveckling beslöt läkarna vid det kommunala sjukhuset i Santo Andre sig för att bryta reglerna till fördel för andra cancerpatienter och de började att behandla de patienter vars sjukdom var långt framskriden. Detta hände i slutet av 1960.

Sedan dess har läkarna vid sjukhuset konstaterat att smärtorna hos patienter med leukemi eller andra cancersjukdomar har försvunnit inom loppet av några timmar efter det att de fått dekokten från IPE ROXO's innerbark. De upptäckte också att efter 30 dagars behandling med denna medicin visade de flesta patienter inte längre symtom på den fruktade sjukdomen.

Samtidigt noterade de att många andra sjukdomar som cancerpatienterna hade (diabetes och gikt, t.ex.) försvann snabbare än cancern. Läkarna förundraddes.

Sedan slutet av 1960 har barken använts regelmässigt på sjukhuset i Santo Andre vid behandling av leukemi och andra sjukdomar, där man misstänkt att virus är orsaken.

Såväl hälsokostaffärer som apotek i Brasilien saluför denna bark. Danmark finns den att köpa i de flesta apotek, hälsokostaffärer och hos Materialisten.

"O CRUZERO". Som är en seriös veckotidning i rio de Janeiro, hade den 18 och 25 april 1967 två långa, illustrerade artiklar, som handlade om detta läkemedel och sjukhuset i Santo Andre. På en av bilderna ser man ett diagram hängande över en patients säng. Under patientens namn, ålder o.s.s. står diagnosen lungcancer och därunder behandlingen med handskrivna bokstäver: pau d'arco (IPE ROXO). En annan bild visar en lång kö, huvudsakligen kvinnor som väntar på att få utlämnat små paket av barken i pulvriserad form samt en trycksak, som förklarar att de som står i kön inte tillhör den lokala befolkningen och dörför inte är berättigade till gratis medicin från sjukhuset. De lokala läkarna betalade medicinen ur egen ficka och två sjuksköterskor använde sin fritid till att dela ut den.

En av läkarna, profesor Wallet Accorst, uttalade: "-Från de första experimenten med denna medicin lärde jag två viktiga saker som uppmunta´rade mig med hänsyn till cancer: För det första eliminerar IPE ROXO de smärtor, som orsakas av sjukdomen. För det andra ökar de n antalet röda blodkroppar. Vår förvåning växte!

Denna bark botade allt möjligt: magsår, diabetes, gikt o.s.v. Vad som förvånade mig mest var den korta tid som behövdes för att kurera, för nästan alla sjukdomsfall mindre än en månad. En av mina barndomsvänner, som bor i en by vid namn Itu, hade en sjuk fru, som höll på att dö på grund av inälvscancer. Hon hade opererats fem gånger utan resultat. Efter en dags behandling med IPE ROXO sov hon lugnt och hon tillfrisknade snabbt.

Det är nu flera år sedan och hon är fortfarande frisk.

Doktor Octaviano Gaiarsi, en annan läkare på sjukhuset uttalde:

"-Det var inte min uppgift att följa de olika patienterna på sjukhuset, men många av mina kollegor har berättat om hur sockersjuka, ben-märgsinflammation och även cancer har botats. Själv känner jag till fall av blodbrist som botats och sår som läkts på några veckor eller högst en månad. En patient, som haft obotlig benmärgsinflamation, men som botats med IPE ROXO, hänvisades till mig av sjukhusets direktör doktor Nordelli. Vi hade också ett fall av framskriden leukemi - 240.000 vita blodkroppar per kubikmillimeter blod. Efter en månads behandling hade antalet vita blodkroppar sjunkit till 20.000, vilket är normalt. Detta fall var annars dödligt."

Efter de första artiklarna i "O CRUZERIO" förbjöds läkarna vid sjukhuset att uttala sig om sjukhusets affärer utan tillstånd av Santo Andres kommunalråd.

Den brasilianska föreningen för cancerns bekämpning rasade över de berättelser som tidningen publicerat. De ville förbjuda läkarna att använda indianmedicinen. Detta gick kommunalrådet emmelrtid intee med på. Medicinen hade nämligen varit orsak till att så många botats att det annars överfulla sjukhuset numera endast var halvfullt. Dessutom hade omkostnaderna sjunkit väsentligt.

Känner någon sig intresserad att testa?


Kommentarer
Postat av: Kikki

Jag testar gärna det mot mina krämpor.

-Värk

-Allergi

-Synen

-Acne



/Kikki

2008-11-18 @ 18:42:17
URL: http://kikkiz.blogg.se/
Postat av: mamilla

Hej!



Är väldigt intresserad av denna kur!

Om den nu är så bra borde den bota mig.Intressant att prova och utvärdera.

Pris?

Kram Marie

2008-11-18 @ 19:07:55
Postat av: Caroline

Kikki och Marie: Maila mig så kan jag berätta lite mer om teet´.Och pris osv. Har bara en påse till salu hemma just nu. Men fixar nog mer ganska omgående. [email protected]

2008-11-18 @ 19:35:24
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, ja jag säger då det, konstig att dom inte använder det nu då när dom botar cancer, menar om dom märkte det på 60-talet. och inte har kommit längre menar det är 30 år sedan, och forfarande dör tusentals människor i cancer. fast är säkert bra för annat, fast just det med cancer tar jag med en nypa salt, fast folk dör ju säkert inte av att pröva, kanske ser ett mirakel........

2008-11-18 @ 20:52:51
Postat av: Gittan

Jag är mycket intresserad ha en bra dag /Gittan

2008-11-18 @ 20:58:54
URL: http://gittanwb.blogg.se/
Postat av: Caroline

Anonym: Ja, du har säkert rätt i din teori. Jag vet inte, eftersom jag precis har kommit i kontakt med preparatet. Men jag finner det intressant. Och som du skrev, cancer är ju en väldigt svår sjukdom, så då borde den ju vara ett kanon mirakel emot andra krämpor. Min mormor har bla blivit av med reumatisk värk och en böld som länge värkt på hennes fot.... Men vad vet jag. Det är det jag ska testa nu nu.

2008-11-18 @ 21:11:21
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: Caroline

Gittan: Jag hör av mig. Kram

2008-11-18 @ 21:12:17
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: Gunilla Jonssn

Jag skulle vilja veta pris.

Och själv klart testa kanske min UVI försvinner

som jag nu har haft i 3v .

Och ätit 2 st penecilin eller hur det stavas.

2008-11-18 @ 22:06:32
URL: http://gunillastrand.blogspot.com
Postat av: Sofie

Tack snälla Caroline för din värmande ord! Det betyder mycket att ha sina nära & kära med i hela den här processen, det förklarade dom verkligen idag.

Själen & kroppen går hand i hand så att säga.



Tack tack!!



Många kramar Sofie

2008-11-18 @ 22:19:29
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja man måste ibland testa sig fram vad som fungerar. Tyvärr finns det mycke rufel & båg i världen som utnyttjar personer som inte mår bra. Hoppas det fungerar för dig.

Tjingeling

2008-11-18 @ 22:53:07
URL: http://lofgrens.blogg.se/
Postat av: Gittan

Jag väntar med spänning för mitt ben och knä värker så in i vassens kram/Gittan

2008-11-19 @ 19:18:40
URL: http://gittanwb.blogg.se/
Postat av: Emma sund

Hej! Vart kan man få tag på det här teet i Sverige? Tack på förhand. Emma

2010-11-06 @ 09:22:52
Postat av: Mirjami

Hej!



Jag är jätte nyfiken på barken.



Är frisk, vad jag vet, en hälsa mitt stösta hobby.



Kan du skicka mer information ochundrar också om du säljer barken redan?



Är det förstärkande och ogiftig att äta om man är frisk. Alla har ju obalanser och behöver stärka kroppen..



Äter nu bla en matsked gurkmeja varje dag - den förebygger cancer pga att den läker kroppens inre inflammationer.



God Jul! Finns det andra som vill dela tankar om hälsa med mig?

Mirjam



2010-12-19 @ 10:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test