fUNDERINGAR

Kan man få skriv-mani?? Och vad har hänt med min käraste blogg........ Är det Facebook och allt annat i livet som stjäl tiden ifrån bloggen...? Dont know....

Jag har en pissig period i mitt liv just nu.
Och saken gjorde det inte bättre, då jag idag fick höra av en kund på jobbet...
-Har du slutat sminka dig nu för tiden.....??
Inom mig kände jag mig nästan lite kränkt
För  jag vet att  s m i n k e t,
det ÄR faktiskt en stor del av mig. Alltså både mitt utséende och intresse.
Men jag har tappat gnistan för det... Likaså håret....
För att inte tala om min dåliga karaktär
 O C H vikten!!!

Jag mår S K I I T!!!!, ärligt talat.

Vart hittar man tillbaka till den man ser sig själv som...????

Först och främst, Vad beror allt på.....?
Vad tror jag själv....

*Jobbet, helt klart. Tjänar för lite.

*Engagemang, Lite jävlarannamma skulle behövas och mer diceplin

*Kondition Den är inte till någon fördel just nu, tyvärr :o((

Det är väl dom tre grejerna som tynger mig mest....

*Jag BORDE engagera mig i att söka ett heltids jobb!!

*Ska fan bestämma mig för att motstå lite mera socker

*Träningskort på Stödehusets gym och fler promenader, det tror jag skulle göra mig gott.

Det känns som att jag har drabbats av "tunghäfta" eller NEJ mer likgiltighet....
Inget är värt att säga längre.
Noll respons från flera håll.
-Undra om jag har tröttat ut alla med mina utan-andnings-uppehåll-meningar......

Alltså jag ÄÄR GLAD av mig (Känns det som, eller det VET jag)!!
 Jag ÄLSKAR bokstavligen att SKRATTA, BUSA, TOKAS OCH ÄVENTYRA!!
Men vart har allt DET tagit vägen..?
Jag undrar.

Ibland önskar jag att jag bodde kollektivt.
Med massor av människor omkring mig jämt!!
Man skulle bara ha en liten vrå att stänga in sig i när man behövde några minuter av tystnad.

Tänk vad lättsamt.
Flera som tänkte på sop påsen, tvätten, gräset
djuren
För att inte tala om barnen!!!
Tänk om man bodde tre familjer TILLSAMMANS!!
Det paret som ville, kunde sticka på BIO eller gå ut och käka!!
Någon familj är ju ändå hemma och kan ta hand om allt.

T J O O F L Ö J T !!!!!

Sluta drömma Carro!!!!

Långa inlägg på bloggar är döden....
I know!!
*ler

Men till er som läste hela inlägget och vill ge mig en liten spark i baken: T A C K !!!!



...skriver en helt vanlig svensk tre barns mamma.

Kommentarer
Postat av: Helèn

Ta med dej Daniel, barnen o djuren o flytta till mej vettja!

2009-08-24 @ 19:40:20
Postat av: carro

Ja, det låter bra det, så kan Jonas och du försörja oss!!! Det låter bra det Helen!!

2009-08-24 @ 19:56:23
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: Kri(S)tina

Du har ju tagit ett STORT beslut nu när du ANMÄLT dig! Se bara till att ge dig f-n på att du ska fixa det! Sånt gör att man växer! Kraam

2009-08-24 @ 21:02:47
Postat av: Marie

Up's and down's...så är det med jämna mellanrum tycker jag. Blir nog bättre snart ska du se!

Kramar!

2009-08-24 @ 22:47:20
Postat av: Sofie

Kanske är det en form av höst depression du har fått?



Jag vet hur jobbigt det är att må dåligt över sin vikt!! Det gör jag oxå, det gäller att hitta inspirationen & komma igång...=lättare sagt än gjort.



KRAMAR*

2009-08-25 @ 08:31:16
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack snälla ni!!

Ja Sofie, det har jag inte tänkt på. Men det skulle det faktiskt kunna vara...... Hmmmm

Tål att fundera över och detaljera mig själv.....



*Kram på er alla!!

2009-08-25 @ 09:01:31
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: Marie

Du måste oxå få känna dej deppig. Du är alltid så go o glad. Du ser bra ut både med och utan smink. Ha en bra dag. Kram Marie och Anton

2009-08-25 @ 09:38:00
Postat av: Bodil

Med eller utan smink Carro så är du verkligen världens sötaste och jag vet ingen som skrattar så härligt som du! Svackor måste vi alla ha.. tyvärr!



Med vikten kämpar vi allt för många med och JAG har bestämt mej för att börja träna på stödehuset och nu när lillan börjat dagis igen kanske det kan bli fler långprommenader! Häng gärna på...



Många kramar

2009-08-25 @ 16:54:38
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: lisa barndomskompis

Hejsan carro. Våran fest var jätte trevlig.Jag har försökt flera ¨gånger att få tag på dig, genom att vi bytte helg. Antingen så kunde du inte svara eller så var det något annat. Du svarade på mitt första sms, men du kanske har bytt telefonnummer. Men jag har talat in på ditt mobilsvar. I alla fall så blev vi jätte många. Många barn med fiskdam m.m.

Ha det bra så kanske vi hörs. Kram

2009-08-25 @ 17:03:22
Postat av: Maria

Livet är en bergodalbana. Man måste få ha sina nerperioder fast visst kan det väl vara jobbigt oxå. Livet är skit ibland men sätter man sig ner & tänker efter upptäcker man att man inte har det så jäkligt i alla fall.

Hoppas du känner dig piggare snart.

Kram från granngården

2009-08-25 @ 17:21:46
URL: http://lofgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test