Jobb och fritid

Hej på er!

Ser trögt ut med kommentarer just . What´s up??

Igår kväll var jag hos Jenny. Vi skulle än en gång "fånga" in Axel. Den ett-åriga Islänningen.
När Jenny hade satt på honom grimman så hade vi ett himla bestyr innan vi fick ut honom ur hagen. Eftersom han inte förstod att han skulle gå frammåt. Utan han la i "bromsen" medan jag och Jenny puttade och drog.
När vi i princip hade "lyft" ut honom ur hagen så band vi fast honom. Sedan borstade vi honom bra länge...
Och han blev riktigt lugn och såg nästan ut att mysa ett tag.......
Jag är engagerad i den hästen för att han troligen ska få bli sällskap åt min Scott, här hemma i hagen.
Det blir så dyrt att ha Scott in-stallad på ridskolan. Och nu när han är inriden och så, ja, då vill jag ju väldigt gärna ta hem honom. Och han kan inte gå utan sällskap, tyvärr. Dessutom får man ju inte ha så. Och en Islänning är ju ganska liten i maten också, så det blir nog bra.
Nu när jag har skjutsat barnen så ska jag dit igen. Och vi ska borsta honom idag med!
-Skit kul!!!!

Det här är INTE Axel.
Men han har exakt den här färgen, Isabellfärgad:



Axel har mycket man och hår.
(På bilden visas också en islänning)

Sedan blir det bussen till KappAhl...

Är utan bil just nu. (Tillfälligt)
Fy FAN för bilar, på ren svenska!!!!
Dom går alltid sönder.
Och inga fler har hört av sig på annonsen (bilen)vi satte ut på blocket heller.
Den bilen är det sämsta köp vi någonsin gjort!!!

Ska bli kul att komma in till stan nu ett tag.
Jag känner ett visst beroende av att få spendera en del av min tid i stan.
Trodde att det skulle bli bra att bara jobba på Midwear...
Men där hade jag lite fel. Jag saknar Kappahl och stan!!!!

Oj vilket långt inlägg, utan bilder.

Ha dé!!
Kram

Kommentarer
Postat av: Kri/S)tina

Förstår att du saknar stan.... det finns en liten asfaltsblomma i dig också! Haha!

Angående kommentarerna, Du skriver FÖR SÄLLAN! keep on going! det är så kul att läsa om ditt/ert liv och se bilder på söta tjejerna.

Appropå det, vad har dom för stl på kläder numera? tänkte köpa en liten sommarpresent till sötisarna! Ring mig vid tillfälle så kan vi prata mer... blev så låååångt det här Hehe! Kram

2009-05-13 @ 08:42:48
Postat av: Veronica

Idag VÄRMDE DU MITT HJÄRTA Carro.

Tack för dina funderingar ang.lile Timpa och du undrar tom hur jag mår..tack för att du bryr dig:).

Tror att genom din personlighet och kanske även genom den hemska erfarenheten med Mathilda-att hon kanske var allvarligt sjuk och det helvete du och Daniel mfl. gick igenom- det får en kanske att känna extra mycket empati med andra och att man tänker ock känner lite extra..

Ångrar inte att jag följt Tims blogg men visst blir det jobbigt och smärtsamt när tråkigheter händer och visst, jag kanske associerar till min lillprins tex rädslan att det var/är nåt galet och därför blir det extra jobbigt vad vet jag...

Han(Timpa) var i allafall min lille "blogg-superhjälte" och nu har han blivit den finaste av änglar och jag kan bara säga till er som läser:vill ni lära känna en riktig liten fighter och solstråle så titta gärna in på "Timpas sida"

KRAM till dig Carro hoppas småttingarna får en kul em de var så glada på skolan nu i morse och sonen är så lycklig när han få vara vara med i gänget-att leka med tjejer är ej så dumt för då slipper man vara tuff och törs låta mjukis-killen komma fram:)

2009-05-13 @ 08:58:28
Postat av: Maria

Jo jag har förståt att Axel är en anning tjurig. Ni gjorde det bra som baxade ut honom.

Inte kul när bilar krånglar, man blir svettig så fort man ska starta dom.

Hoppas du får det trevligt i stan på jobbet nu. Själv gruvar jag mig nästan när jag måste åka till stan. Vilken tur att vi är olika.

Kram

2009-05-13 @ 14:50:02
URL: http://lofgrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test