Hur ska jag göra!!??

TJA!

Just nu känns det som att jag skulle kunna skriva av mig hur långt som helst...
Men då vet jag att jag bara tröttar ut er!
Men jag gör det ändå. *skratt

Grejen är den, att nu för tiden när jag bloggar, så tänker jag väldigt mycket på hur NI som läser, ska tolka allt jag sriver. Och det är väldigt jobbigt att hela tiden fokusera på det, att inte göra bort sig....
(För jag vet ju hur det pratas häromkring.)
Det blir dessutom tråkig och enformig läsning.
Så nu tänker jag nog ta och skriva det jag känner och saker jag verkligen GÖR i stället för en massa annat trams.

Ingan kan väl ha undgått hur mycket djur påverkar mig och mitt liv.
-Jag älskar djur och kommer alltid att göra.
Men jag har faktiskt "svårt" för att festa mig RIKTIGT vid ett djur.
(Därav alla byten och avvecklingar av vissa djur)
Alltså jag KAN slå kall-sidan till, om det behövs. För att ibland vara mer realist än känslomässig.
Som tex att ta bort tuppar/höns eller kattungar och dylikt.
Och det känns som en bra styrka. Att kunna "rädda" djuren ifrån plåga, om det skulle bli aktuellt.

Men att älska ett djur så starkt att jag inte klarar av att sätta den kyliga sidan till,
det krävs en hel del, för att hitta ett sånt djur.

EN av dom var givetvis Zarella.......
Ingen kommer någonsin att kunna mäta sig med henne, i mitt hjärta.

Men även Scott (hästen) har trampat ner hoven i mitt hjärtat.

-Ecco??? Ja, på god väg...... En bra hund som skulle behöva lite mer uppfostran och engagemang.

Åsså har vi ju den minsta lilla spilivinken i familjen: JOJJE!!
Alltså roligare hund får man ju söka efter......
Han var en sån, som med s a t s sprang rakt in och förbi mitt hjärta. Vilket litet troll. *asg

Och nu har ju hela tiden tanken nått längre fram....
Om några år.
Då jag vill skaffa mig en svart och vit prickig naken kines.
Det är liksom min plan....
För jag vill inte bli en "hundsamlare". (Vilket jag säkert skulle kunna ha lätt för att bli, av olika raser)

Men fatta!! Jojjes uppfödare undrade om jag ville "HA" alltså FÅ en Chihuahua-tik!!
Och grejen är den att min äldsta dotter Irma, har tjatat om en sån i flera år. Och jag har hela tiden sagt att : -Dom är för dyr eller vänta tills du blir lite större...m.m....
Men nu är det ju så att hon fyller år den 18:onde Juni. Och jag blir bara så jäkla sugen!!
Vilket erbjudande!!
Hur söt tik som helst. Svart/vit. 1 år och H E L T rumsren och ÄLSKAR barn!
HUR GÖR JAG NU??

Chansen kommer aldrig att komma igen.
Och jag kommer aldrig att få råd själv......

Åsså tänker jag på, att vad ROLIGT det vore om Irma och jag, tillsammans skulle kunna gå en hund kurs.
Med varsin hund. Bara hon och jag
(utan hennes små syskon). Det är ju det hon har velat....

Hur ska jag göra...??

Daniel sover, så han kan jag inte prata med nu.
Tiken bor i alla fall i Stockholm. Och flickan som rår om henne är allergisk.
Därav skänker dom henne... och gärna till ett barn hem, sa mamman i familjen.
(Dom har funderat på att avliva henne :S)

Här är hon, Chica:





(Snälla ni, bespara er negativ kritik,
Men tala gärna om ifall ni har något possitivt att säga om det här....)


Kommentarer
Postat av: Gunilla Jonsson

Om inte ni kan av olika orsaker.

Så hör av er.

Jessi min 14 åring har också önskat sig en sån.

Och jag har heller inte råd att köpa nån.

Man blir inte rik på att vara sjukskriven.





2009-05-27 @ 23:36:49
URL: http://gunillastrand.blogspott.com.
Postat av: Therese

Ta den, den kommer få det jättebra hos er.

kram

2009-05-28 @ 06:05:16
URL: http://preffen.blogspot.com
Postat av: Gunilla Jonsson

Ta den. Annars ångrar du dig.

Nr hon löper finns det en spray på Arken som tar bort lukten.

Men tanke på att dom andra 2 är hanar.

2009-05-28 @ 08:59:50
Postat av: Helèn

Jag vet hur jag skulle ha gjort............tagit emot henne med öppen famn. Det tycker jag att du också ska göra!

2009-05-28 @ 13:31:56
Postat av: Anonym

Jag tycker definitivt du ska ta henne :)

2009-05-28 @ 15:21:24
Postat av: Kri(S)tina

Du vet det säkert redan, men den rasen har högst bitstatistik. Jag råkar veta det för att Emma önskade sig en sån och när jag ringde runt till uppfödare så sa två av dom detta. Kanske viktigt att du kollar av detta först, med tanke på att du har småbarn och andra hundar. Är det ok så skulle jag inte tveka, dom är ju skit söööta! Kraam

2009-05-28 @ 19:18:23
Postat av: Caroline

Gunilla:

Det var bra att veta. Men tyvärr så har vi nog bestämt oss redan....



Therese:

Tack för den uppmuntran!



Gunilla (igen):

Ja, jag oroar mig liiiite över just det.

Men det finns nog bra lösningar. Ett av dom är säkert det du beskriver. Tack!



Helén:

Det vet jag att du skulle `skratt

TACK för uppmuntran!



Anonym:

Ok. Tack för dom orden!!



Kristina:

EDet visste jag faktiskt inte. Alltså att statistiken visade högst på dom.

Men jag visste att det var en STOR hund i litet format (hård).

Så det krävs nog lite extra konsikvens där.

Ja, jag ska kolla upp det, självklart!!

Men tiken är 1 år och tycktes vara väldigt snäll och barn kär.... Men allt kan hända vid en omplacering... Hmmmm..

Ska kolla! Tack!! Ja dom är ju urgullig!

2009-05-28 @ 19:36:30
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: jess

Hej, ja det var längesen.. Fin hon var :) men hur blir det nu? *ska du få henne eller inte? Jag kan ju prata lite om allt bitande ändå hehe. Tyson bet väldigt mycke i oss när vi busade och gör det fortfarande.. men om vi skulle ha varit hård från början så skulle han inte göra det idag. När han var liten så var han så liten och bet så att det knappt kändes men nu biter han ju hårdare så klart.. :S men han har inte bitit så mycke i saker..nån tröja som han har hittat en tråd i och och slitit bort så det blivit hål i men jag tycker inte att man kan säga att han är bitig för de är ju faktist vi som leker på det viset men tar inte vi i så gör inte han heller det. Det är ju väldigt olika det här med små hundar, jag har erfarenheten av att små hundar kan vara ganska agresiva, ofta för att dom blivit skrämda när dom var små.. alla då menar jag ALLA blir ju kär i en liten valp och ska fram och pussa och gosa och folk har ingen respekt alls tyvärr och blir dom rädda för andra hundar eller människor när dom är små kan det sitta kvar. Sen förstår jag hundarna... hur kul är det när främmande människor kommer fram heeeeela tiden? Tyson är faktist VÄLDIGT glad i både människor och andra hunder/ djur inte rädd alls och det är också en nackdel då han är så liten.. Oj, va lång detta blev hehe.. Hoppas du hänger med i mitt snack :P Nu måste jag packa för jag ska strax åka till mamma med Tyson så han får springa av sig lite på landet i det underbara vädret. Trevlig helg och hoppas ni får Chia :) kram från oss

2009-05-29 @ 15:07:21
URL: http://princessjess.blogg.se/
Postat av: jess

oj, missade ett c där :S

2009-05-29 @ 15:09:37
URL: http://princessjess.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack snälla Jess för det långa svaret! Precis som jag trodde att det var. Ouppfostrade hundar!!



Kram!!

2009-06-01 @ 00:03:27
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test