Tjohoo! Fler ägg kom idag!

Kolla in BJÄSSE äggen!!
Har aldrig sett så stora ägg förut (förutom struts ägg).



Nu har jag lagt in alla ägg som jag har beställt,
från olika delar av södra Svergie :)
-GUUD vad spännande!!

Jag kommer att bli glad om minst 10 st kläcks i alla fall.
Speciellt om jag lyckas med Gässen! *fniss
Bara vetskapen att vi lyckades med kläckaren.
Men det återstår att se.
Nu ska äggen  ligga i 21 dagar (Gässen 28 dagar, med extra fuktighet. Dom doppas i ljummet vatten varje gång jag vänder dom)



Kolla in alla härliga färger!!

Speciellt dom mörk röd/bruna :)

...och dom turkosa.

Bäst man lägger sig nu.
I morgon bitte kl 8.00 ska jag och Nana på Champagne frukost
i BirstaCity huset. *Det var frivilligt....
Men vi visar vår välvilja och possitivitet =)
Slutar jobbet 20.00 i morgon.
Sedan lååång helg!!!

Godnatt mina trogna följeslagare!!


Kommentarer
Postat av: Moster Sussie

Halloj!

Åhh, vad tjusigt i äggkläckaren! Önskar dig all Lycka med att få fram alla nya söta pippisar!



Dom röd-bruna... <3... -Vilken ras kom dom ifrån?

Fick ni till temperaturen i skåpet?



Kram!

Sussie.

2010-04-29 @ 22:32:57
Postat av: Carro

Hej Moster! <3



Ja du,så här skrev tjejen som dom äggen kommer ifrån:



Sedan 2st ägg ifrån min gulsvartstjärtade maran där pappan kan vara appenzeller spetshättad eller... Något annat. Dessa ägg känner du igen på färgen. De är mörkrödbruna. =)



Det blir så spännande att se vilka som kommer att kläckas!!



Temperaturen: Tja, jag tror det. Men när man lagt in alla ägg så tar det ett tag innan tempen stiger. Så just nu är det 36.7 och det ska ju vara 37.7.

Så jag får se under dagen..... Om det stiger över, eller om jag måste höja. Det tar ett tag innnan äggen har värmts upp.

2010-04-30 @ 05:47:22
Postat av: mormor

HEJ !!! Ja nu börjar det verkligen hända saker !!! Jag önskar att du har tur,så det blir många kycklingar. Det är i alla fall vackra färger nu, konstig hönsen kan ha så många olika färger på skalen!!! KRAMAR å GOD TUR!!!****

2010-04-30 @ 08:55:56
Postat av: Mia

Öppna inte fel kyl när ni ska göra omelett. ;-)

Verkligen stooora ägg i jämförelse med de "vanliga". Häftigt!

2010-04-30 @ 12:06:03
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Sandra Andersson

Men SHIT vilka ägg gässen lägger då!! Plötsligt blev mitt fettoägg ett miniägg... Klarade det sig förresten eller blev det äggmos av det? >.<



Som sagt är de riktigt mörka äggen från min maranhöna, det tredje mörka men inte fullt lika mörkt är från brun lohmann. =)



mvh// Sandra

2010-04-30 @ 17:38:00
URL: http://www.honsitrunsby.webs.com
Postat av: Jenny Hoberg

hallo



Vilken kanon blogg :) supertrevlig.



ha en bra valborg



kram jenny

2010-04-30 @ 21:06:18
URL: http://vikbovalla-gard.dinstudio.se
Postat av: Carro

Mormor: Tack!! Jag hoppas också att jag lyckas!



Mia: Ja, det vore för äckligt... BLÄÄ!!!



Sandra: Men GUD!! TACK!! Jag är så glad och tacksam. Det var bara ett litet ägg som hade gått sönder :) Och vad fint och ROLIGT du hade målat och skrivit på kartongen! Hahaha!! Nu får du följa min blogg här och se.... Äggen på den undre planen kommer från dig bla som du ser. :)



Jenny: Tack så mycket!! <3

2010-04-30 @ 22:20:36
Postat av: Sandra Andersson

Jajamen, det ska jag göra! ;D



Men vad skumt att ett av miniäggen lyckades gå sönder :O, var de jag MINST hade väntat mig. Om något skulle riskera att paja var det jätteägget var jag så säker på. Aldrig pajats ett litet förut av alla jag skickat (ca 5 totalt har kanske gått sönder på över 300 ägg jag skickat, ditt ägg var det första för det här året som gick sönder).

Aja, sådant som händer ibland tråkigt nog. Man kan aldrig lita på posten. >.<



LYCKA TILL nu med de restrerande 19st äggen! :D

2010-05-01 @ 10:13:53
URL: http://www.honsitrunsby.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test