Var nöjd!!

Lillgums har grums i ögonen.....
Eller rättare sagt VAR och gegga. Ögoninflamation!
Så idag blir jag hemma med henne.

Åhh vad jag önskar att jag en sån HÄR dag, hade grejjor till att måla om Irmas rum.
Tänk vad roligt att få överraska henne tills hon kommer hem!
Men jag får vänta, helt enkelt...
Hon ska ta över Grys rum. Och där är det brunt och gammelrosa på väggarna nu.
Irma vill ha ALLT vitt. Väggar, säng, skrivbord, gardiner ALLT!! Men jag tänker ändå satsa på lite färg detaljer åt henne. Så som Lådor och askar och kuddar.  Kanske svart eller rött..... Ja, det blir nog svart. För Irma har ju alltid favoriserat Blått, Grönt och Svart. Raka motsatsen Mathilda :) Som bara gillar Rosa, Lila och Rött.... Men hennes rum ska vi också fixa till. Men i andra hand den HÄR gången :)

Alla har väl vart med om att vissa tankar får en att må dåligt. Visst?
Man liksom framkallar sin "dåliga" sida.
 ex."Känslan av att älska mer än vad man får tillbaka" är jobbig....

Och under en lång period nu så har jag verkligen kämpat med mig själv, för att inte tänka dom tankarna. För dom ger mig absolut ingenting tillbaka, mer än ledsamhet, oro och förbannelse.

Och GUUD vad mycket bättre jag mår!!!

Varje gång jag tänker en elak eller negativ tanke, så för att inte bli ledsen så framkallar jag snabbt tanken:"-Vad håller jag på med? Vem gynnar det? Kan situationen förändras av mina tankar?
Slutligen sopar jag tankarna under mattan och ser på mina barn....

Jag har verkligen ALLT! Livets gåva! Jag är frisk, har bostad, en man att älska som dessutom är besvarat :D, mina älskade barn, mina föräldrar är vid liv, Nästan alla omkring mig mår bra... Vad ska jag egentligen fundera över? Små små petitesser som alltid kommer att finnas. "En liten skit i rymden" som man kan säga. Vad är det? Nothing!!!
LIVET ÄR BRA HÄRLIGT ÄNDÅ!!!
Synd bara att man lever det en gång.
Det är så otroligt många sätt jag skulle vilja leva mitt liv på. Så därför skulle jag önska att det gick i Repris minst 2 ggr ;) Hahaha!!

Hoppas jag gav er något att fundera över ;)

Kram!!


Kommentarer
Postat av: svärmor

kul för flickorna att få lite nytt på väggarna!! Och du fundera inte så ofta på allt utan försök tänk positivt! kram

2010-01-19 @ 15:26:04
Postat av: Caroline

Det är ju det jag gör ;) Tänker positivt. Men ibland är det nog svårt för alla......

2010-01-19 @ 21:37:08
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test