Valpning

Tja!

Till helgen blir det valpning här hemma :)
Vår vita älghund, Naima, har gått tiden ut då.

Än så länge ligger hennes temp på 37,6. Känns tryggt att ha koll på det. När valpningen är dags så brukar tempen sjunka.... till ca 36,5.

Hon är riktigt tjock nu. Klart att man oroar sig lite.....
Men det gick ju bra sist. Så vi hoppas på samma tur den här gången. Vilket blir hennes andra och sista kull.

I morgon ska jag visa bilder på valplådan. Vi ska ställa den bredvid vår säng. Läste att det brukar kännas tryggt för tiken, att få vara nära sin "Flockledare" (Daniel). Självklart ser vi till att ge henne lugn och ro.

 



Mathilda har fyllt år också!
Den 17 Mars. 9 ÅR!!!

 



Mathilda hade önskat sig prinsess tårta (eftersom hon aldrig ätit det med sin Glutenintolerans).
Så vi bakade en glutenfri sån, som blev super god ;)
Och prinsessan blev nöjd!

Nu bli det TV på 4:an, Johan Falk. Jag tycker att dom filmerna är skit bra och spännande.

See you!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag tycker oxå att Falk-filmerna är skit bra, men just den här tyckte jag inte var nåt bra ..



Kram :)

2010-03-22 @ 07:43:17
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad stora de blir! :-o



Roligt med valpar. Hoppas det går bra för henne.

Förra kullen var ju så söta!!!

2010-03-22 @ 11:20:26
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test