Semester eller ridläger

Åsså var det planerna inför sommaren 2011....

Irma vill gå på Ridlägret som anordnas på Lindberga. Och det är ju en super kul grej för tjejer i hennes ålder. Klart morsan förstår det!!!
MEEEN.... (så kommer det där meeen:et)... -Hon får välja!
 Allt man vill göra kostar en hel del på sommaren. Alla vill göra något roligt då. Och pengarna räcker ju inte till ALLT. Och dessutom tycker jag att barn nu för tiden tar det mesta för givet.
Och Irma har så många önskningar just nu....: Åka utomlands (För ALLA i hennes klass har ju gjort det såklart!!..utom hon.) Eller få en Minigris, Åka på Svergie semester, gå på ridskola....... bla bla bla
Så nu blir det antingen Ridskola och vi åker på semester då (övriga familjen). ELLER följa med hela familjen på en mysig semester.... Bara för att hon ska lära sig att man inte kan göra allt man vill.
Är jag elak? må så vara.....

För övrigt är det ingen större planering inför semestern 2011. Utan det kom på tal då Irma bestämde sig för ridlägret igår.

....Inväntar Ank och Brahma ägg på posten nu i veckan bara. Eftersom jag tänkte sälja höns/kycklingar i Maj =)

Kika in på Lindberga gård.
En fin lantlig ridskola 3 km ifrån mig, med mycket aktiviteter.

http://www.lindbergashastsida.se/23082313 


Kommentarer
Postat av: Mia

Du är inte elak. Tycker du resonerar helt rätt.

Här blir det en sommar hemma. Jag kommer jobba hela sommaren, dessutom ska huset målas om.

Och du har alldeles rätt, barn idag tar ofta mycket för givet, och jag vill inte att mina barn ska bli så.

De ska lära sig att uppskatta det lilla.

Så nån tur till stugan blir det nog iaf. ;-)

2011-02-17 @ 14:41:14
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test