Skriveriet för mig

En vän sa till mig.....

-Du borde skriva!! Så att du kan lägga ifrån dig din skrivbok och lämna allt det du skrivit bakom dig.

Och GUUD vad hon har rätt!! Jag har ju massor av gamla dagböcker som ligger i säkert förvar. Och när jag tänker efter så är det nog DET jag saknar! Att kunna skriva om sånt jag inte vill eller kan prata med någon om. För det är ju massor av saker man inte vill anförtro andra.....
För om det är något man har lärt sig av så är det väl alla gånger som man tvunget har fått stått för jobbiga saker som man har anförtrott någon. Någon som inte kunde vara tyst ;) Men den "resan" ska nog alla göra. Vissa jobbigare än andra. Men det finns liksom ingen genväg dit. Man måste ta raka spåret, Ju fortare desto bättre....
Och där är jag just nu känns det som, eller förhoppningsvis har passerat... När man ibland sitter med sina vänner och bara tänker...
Tänker på allt man egentligen har att säga, men hellre är tyst.

Och nu när jag skriver så undrar jag själv -Vad är det för vänner??? Som man känner att man inte kan lita på??
Eller är det jag själv som är misstänksam mot fler än jag borde....
Ja, sånna saker kan man ju aldrig veta.

Jag behöver nog skriva mycket om mina känslor....
Eftersom jag vet att jag är en riktig djup-tänkare. Och det är vansinnigt jobbigt!! Och ännu jobbigare om någon skulle påpeka det. Det är en bit hos mig själv som jag verkligen avskyr!!! När jag tänker mycket så blir jag  deppad. Därför måste jag alltid hålla igång.
Jag vill ha flera bollar i luften!! Av just den anledningen. Att slippa deppa ihop i djupet av mina tankar.....
Det är nog svaret till alla som ofta frågar mig -Vart kommer all din energi ifrån??!
Jag vill bara vara glad och må bra!! Omge mig av possitiva människor!! Som tror på att ALLT går, bara man har viljan!! För det gör det!!
Den glöden känner jag ständigt!! Ända tills någon drar undan mattan under mig...... Då suger jag åt mig som en svamp. Åsså kommer en massa jobbiga tankar. Som....Undra om dom tycker att jag är jobbig....ELLER ....Pratade jag för mycket nu??....ELLER....Varför sa jag eller gjorde jag så......ELLER.... Jag skulle ha gjort så såklart.....
BLÄÄ BLÄÄÄ BLÄÄÄÄÄ för alla dessa tankar!! FUCK THEM!!!

Jag ska TRO på mig själv!! Som jag egentligen faktiskt också gör!! (Men inte mina skit-tankar). Jag vill undvika att tänka... Är det något jag måste gå igenom tro....  Något som inte kan lämna mig i fred.....

För jag vet ju att vissa ämnen kan jag bara inte prata om utan att falla i okontrollerat gråtande.. Rättare sagt skvälande!!! Och det är saker som handlar om mina känslor. Alltså från långt tillbaka i tiden......


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja men att börja skriva dagbok igen kan väl vara en bra ide? Där kan du skriva allt du tycker och känner utan att vara rädd för att det ska komma fram. Och du behöver inte vaa rädd att "kliva nån på tårna".



KRAM!!

2011-01-30 @ 08:28:48
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Mamma

- Jaa,nog ere väl så, att man bär på olika typer av bördor..Bördor man Aldrig bett om att få..Joo,jag vet..Och visst har du rätt i att det ALLTID är lättare å välja glädje,,före sorg.Roliga saker istället för tråkiga.. osv.

- Och att i ensamma stunder grubbla å fundera över ens liv,,kan göra ALLA människor lite deppad & sentimental..

Men samtidigt kan man få lite distans, och se från en annan vinkel,än vad man kanske tidigare gjort.??

Många gånger kan man känna sej som en överfylld container med skit, ett tryck över bröstet,svårt å andas,sprängningskänsla,liksom..Ångest...Å det är det mest jobbigaste som finns.Därför den ska ju trots allt UT,för att trycket ska sjunka å man kan komma till sans igen,få ett fungerande liv..&D att sätta ord på sina känslor,,har ju alltid varit en fin ide'. Då Öppnar man kranen, på containern,om man säger så...å trycket sjunker...men det krävs ju en hel del skrivande, förstås,,innan botten e nådd..ÄLSKAR DEJ AV HELLA MITT HJÅRTA CAROLINE..KRAMAR.<3

2011-01-30 @ 12:09:45
Postat av: Carro

Du har rätt Sofie! <3



Åh mamma!!!! Vad bra skrivet!! Du har HELT rätt! Precis så som jag känner!! Och som troligtvis du själv också känner eller har känt....

Man både vill tänka/grubbla och inte. Men att skriva tror jag hjälper MIG i alla fall. =)

Och det är inte alls om någon speciell person eller personer. Utan bara mitt allmäntillstånd som behöver "bearbetas". VA?! Menar jag själv att jag är psykiskt instabil???? Nje... Det tror jag inte. Bara en djuping mot sin vilja ;)

Tack älskade mamma!!<3<3<3<3<3<3<3<3

2011-01-31 @ 07:53:31
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: Moster Sussie

-MEEEEN, Vad bra sagt, syster!

Så välformulerat att det inte finns något att tillägga!



Vad bra att Carro tyckte detsamma!

Puss på ER båda!!!!

*************************************************

S.

2011-02-03 @ 01:15:55
Postat av: Anonym

Känner så igen mig i det du skriver å fick nog kanske också ett tips på dagboks skrivande...å ibland är det kanske så att man visar en "för bra" sida (förstå mig rätt) som gör att andra omkring inte förstår saker man genomlider mellan varven. livet är inte enkelt varje dag och man har olika saker som plågar en å jag är också en alltför djup tänkare. Så skriv för att skriva är ett perferkt sätt att få saker ut ur huvudet å slippa dom om inte för alltid men för en stund. jag skriver inte dagbok (men kanske en ide att börja göra) men jag brukar skriva ner mina funderingar innan jag somnar för att försöka sova gott å inte ligga å älta. Tycker du verkar vara en sprudlande tjej iaf =)

2011-02-06 @ 14:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test