Vår/Trädgårds idé

Nu har jag en IDÈ att framföra. Som kommer tillsammans med mina vårkänslor!!
I slutet av Maj, närmare bestämt Söndag den 29/5, så tänker jag ordna en Djur/Växter/Prylar-bytar-dag!!
Riddarsporre - 'T&M Improved Mixed'
*För alla er som tycker om att odla ALLT, som har fröer, eller som har andra växter (vilka som helst).
*Och för er som har Höns, Ankor, Vaktlar, Fasaner, duvor, ägg, kaniner, tillbehör, eller andra smådjur.... m.m
*Eller för er som bara vill sälja eller byta (ej djur) prylar som på vilken loppis som helst!!
Det är ju vi tillsammans som gör dagen till det vi vill ha den!!!

Innan ni packar ned några djur för att ta med så se riktigt till att de är pigga och krya djur ni tar med er. Vi vill inte ha några sjuklingar på dagen! För att försöka förhindra risken för ev. smittor ytterligare så försök låta bli att gå och pilla på djur till djur som inte kommer ifrån samma ställe.

 

Vi står inte för burar/inhägnader utan det medtages av ägarna.

 

Ni kommer att kunna hyra in er på en plats hemma på våran gård. För kanske 50:-/platsen
Och sälja eller byta era djur och saker.
Människor som bara vill titta eller handla är lika välkommen!!!

Det kommer att finnas Kaffe, Saft och Bulle/kaka att köpa.
Även korv och bröd!!
Vill någon baka och sälja på fikabordet, billigt, så är det bara roligt!!!
Tror ni att det finns något intresse i denna idé? Det tror jag......

Kommentarer
Postat av: Marie Öberg

Låter som en rolig idé!!

2011-01-12 @ 13:11:47
Postat av: Carina

Carro, blir lite fundersam- På ena stället har du skrivit *Eller för er som bara vill sälja eller byta (ej djur) prylar som på vilken loppis som helst!!. På nästa ställe läser jag--Och sälja eller byta era djur och saker.

Undrar- vad gäller?

/Carina

2011-01-29 @ 15:36:01
Postat av: irma

hahaha!! ja det kan man ju undra Carina. Men så här är det: Jag vet inte om man får sälja djur på en "marknad". Så därför är det el LOPPIS, där man även kan "byta" djur med varandra (läs mellan raderna). Om du är nyfiken och intresserad hör av dig till mig! 070-2936302

Alltså både loppis, djur, fika...m.m -Vad man vill!!!

2011-02-18 @ 13:22:50
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test