Livets alla uppgifter! Vilken soppa iblan!

-LIVET LIVET......
Jag säger då det.
Inte är det lätt alla gånger. Alla dessa uppgifter man har här i livet.
Hur vet man vad som är rätt å fel?!
Just nu ligger mina två äldre flickor och SKRIKER frustrerande i sina sängar.
För att dom bråkade med varandra och min stubin var alldeles för kort.
(förmodligen kommer mitt dåliga samvete snart, men inte än)
Så jag klädde av dom alla kläder i ilskan och tvingade dom i säng för natten!
Dom är ju självklart trötta efter den långa skoldagen.....
Men samtidigt ska dom lära sig, tycker jag. Att saker och ting alltid får konsekvenser.
Det var länge sedan jag orkade att vara konsekvent. Men idag är jag det.
-OJ vad dom SKRIKER HÖÖGT!!
Och ligger och pratar om att dom tänker kliva upp, hör jag.
Hmmm....
Men vadå, kl är ändå 19.20. Så dom får sova nu. I morgon när dom vaknar är dom glada efter sömnen. Och då har dom lärt sig något också.

-Jag är en sträng mamma jag, ibland. Jag erkänner!

image248

AHH!!
SNART: Bonde söker fru!!
Han är så jäkla skön Karl-Petter!
Åsså Fredrik då..... såå ROLIG!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är bra att du säger ifrån! Ingen vill ha bortskämda ungar som gör som dom vill hela tiden, så på det sättet märker man vilken sträng mamma du måste ha varit som har världens sötaste barn som annars alltid är så söta och snälla (enligt mig)!
Bra gjort syrran ;)
I love yooou!

2007-11-21 @ 23:14:59
URL: http://fjeril.blogg.se
Postat av: emma

förresten förstår jag vad du menade.. och nej, det är inte som du tror :) du syftade på illamåendet, eller hur?

2007-11-21 @ 23:16:46
URL: http://fjeril.blogg.se
Postat av: svärmor

ja ibland så räcker inte tålamodet till,tur att dom inte är ovänner så ofta.Kram

2007-11-22 @ 07:59:45
Postat av: Jossan

Jag hejjar på dig jag! Tycker också det kan vara jobbigt att vara konsekvent för oftast blir det ju skrik eller grin men ibland är det så skönt! kram!

2007-11-22 @ 11:31:35
URL: http://josefinpettersson84.blogg.se
Postat av: Jennie

som en blivande lärare är jag tacksam att föräldrar är konsekventa i hemmet. Det märks tydligt vilka barn som styr och ställer och vilka barn som har regler när de kommer till skolan =) *skratt* I morgon ska jag skicka in mitt examensarbete. Jag kan följa och simma med dig någon torsdag framöver, om du vill ha sällskap, lät jättemysigt med ljus och juscie =)!Jag måste också nämligen börja träna nu, har varit alldeles för lat =) Hoppas allt är bra med er alla iaf! Publicera gärna bilder från bröloppet. Fortfarande brukar jag titta på bildspelet som ni fick. Blir lika rörd varje gång =) Puss o kram

2007-11-22 @ 12:49:13
Postat av: Maria

Jo det kan vara svårt att få stubinen att räcka till ibland. Är det då kväll & det har varit full fart hela dagen så man är rätt slut själv blir det ju ibland lite krig. Brukar ju ha mina syskon barn så jag vet...rätt kul när dom kommer men ibland skönt att få lämna tillbaks dom.
Missade första 25 minuterna av bonde söker fru. Ja han är liksom små lustig Fredrik.
Kram

2007-11-22 @ 13:41:23
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Fjeril Mami

Ja, det är inte så lätt alla gånger med barn! ;-)

Kul att Du och Siss har en bra kontakt nu. Roligt med alla som hört av sig till henne! Det glädjer mig för att det glädjer henne... //Ha det bra, hälsa tjejerna och mannen.

2007-11-22 @ 13:50:56
Postat av: Mia

Barn bör ha regler.
Så det där är väl inte nåt du bör ha dåligt samvete för nånsin. Att stubinen inte räkte till just denna gång...
Dina barn verkar ju vara hur snälla som helst. Och jag tror nog bara dom blir starkare och än mer kärleksfulla när de får sig en tankeställare ibland.

2007-11-22 @ 22:00:36
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Jess

Det är inte mer än rätt att du säger ifrån! Man ska lära sig vad som är rätt och fel och att ha gränser mår man bra av som liten! Barn SKA ha gränser! Ha en bra dag. kram

2007-11-23 @ 08:08:56
URL: http://princessjess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test