Aj aj aj!!

Har aldrig i hela mitt liv haft såå ont (Då menar jag aldrig, inte ens vid förlossningsvärkar!)
-Ryggskott, tror dom som vet.

Men jag börjar där jag egentligen tänkt börja, redan i morse....
Men fick främmande, så det blev inget skrivet då.

I går kväll så var jag på humör för "fridlufsliv"   *LER.
Så kl; 20.00 när barnen lagt sig, så gick jag ut och gjorde upp en brasa.
Drog ut stereon klädde på mig varmt.
Och gick till vedkubben och klöv mig lite ved.....
Sedan hämtade jag OP:s röda vin....Och en fårskinnsfäll!
...Och där satt jag i några timmar, och bara njöt....

image116

 

image119

Idag så började jag med en morgonpromenad, i solen och blåsten, med Gry i vagnen.
Det kändes "rätt" så skapligt i ryggen.... Trots hela veckan som gått med smärta från och till i min rygg.
Men det har "gått".....
Irma å Mathilda å Emil följde med:

image120
Mina stövlar är en kär ägodel!! *skratt

image121

image122

Sedan väl hemma så fick vi främmnde av Robert och Marie! (Kul!)
Fast då började smärtorna i ryggen att bli starkare än tidigare....
Så Robert gav mig ett tips på hur man kunde ligga på golvet för att belasta ryggen så lite som möjligt.
Det var bara det att för mig blev det värre, efteråt. =(
Sedan kom Sara Carlsson när dom for.
Och innan vi skulle gå ut med barnen och kolla på djuren så skulle Sara visa mig några stretch övningar, som slutade med en riktigt hård och skön massage!
Men sedan tog jag mig inte upp i från golvet!!
-DET GICK INTE!
Ryggen låste sig och smärtan var olidlig! Jag föll pladask i gråt!
Där låg jag i en timme utan att kunna röra en fena.
Britt kom med hundmat medan jag låg där, men det spelade ingen roll...
Jag tog mig inte upp.
Ringde till Daniel och bad honom komma hem ifrån jobbet. Och det gjorde han.
Nu har jag legat på sängen i 3 timmar. Och äntligen lyckats komma upp med hjälp av kryckor.
Men smärtan är såå jobbig just NU när jag sitter här och skriver, så nu måste jag sluta.

Men kram på er ALLA!!
Ha en trevlig kväll.
Själv ska jag försöka att krypa ner i soffan och se på Labyrint. En svinbra serie anser jag.

image123


Kommentarer
Postat av: svärmor

stackars dig,du bör nog uppsöka läkare i morrn å håll inte på med massage när du inte vet vad det är. Hör av er om ni behöver hjälp. Kram å krya på dig

2007-10-18 @ 20:07:09
Postat av: Mia

Fy! Stackars dig!
Jag hör bara om illa ryggar idag.
Har hört att man inte ska massera alls när det är ryggskott! Men man hör så mycket, så jag vet inte alls.

Men du såg ut ha det väldigt skön igår ialla fall!

2007-10-18 @ 20:29:50
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Sofie

Men stackars dig!! Låter fruktansvärt. Hoppas du blir bättre! Har du några bra värktabletter? Kramar**

2007-10-18 @ 21:18:29
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: mamilla

Godkväll!

Nu åker du till farbror doktorn imorgon!!
INTE bra med massage!Om du har ryggskott el. inflamation.NU ringer du till vårdc. i morgonbitti som svärmor också tycker.
Sköt om dig!
Kram Mamilla

2007-10-18 @ 21:20:44
Postat av: Maria

Krya på dig. Du får väl plinga om det är nåt man kan hjälpa till med.
Kram

2007-10-19 @ 07:40:06
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Gittan

Tag genast kontakt med läkare detta är inte att leka med. kram Gittan

2007-10-19 @ 12:27:52
URL: http://gittanwb.blogg.se
Postat av: Jennie

Jag håller med Gittan! vad mysigt det såg ut med ett glas vin och en brasa! Mathilda såg riktigt cool ut vid trummorna!Hon kanske blir nåt stort i framtiden =) du verkar ha en riktigt bra kamera för då får alltid så fina bilder, eller det förstås, det beror ju självklart på fotografen!Ha det bra och krya på dig nu!Kramen

2007-10-19 @ 23:20:49
Postat av: Bror

Fan, syrran... Nu är de dax att c efter dig själv!! Har du pratat me nån läkare?

2007-10-20 @ 00:51:31
Postat av: Lizzen

Hejsan.FAN va hemskt m ryggskott...fyy.Har också skaffat blogg nu och hittade ju dig och sofie,la till er på mina kontakter hoppas d är ok??TREVLIG HELG,och du?GÅ TILL DOKTORN
//Lizzen

2007-10-20 @ 02:09:19
URL: http://LizzenB.blogg.se
Postat av: caroline

Svärmor, Sofie, Mia och Maria: Tack!! Verkligen, för att ni bryr er!
Mamilla, Gittan och bror; Har inte vart till någon läkare än, i tron om att det var en tillfällighet... Men har nu insett att något är riktigt galet och måste nog uppsöka en läkare på Måndag!
Jennie;Tack! Men jag har inte alls någon bra kamera bara min gamla och telefon, hihihii...
Så det är nog fotografen.... Hahahaa
Lizzen; Kul att du också har skaffat blogg! Men jag verkar inte komma in där...??? Kul att du kommenterade här, TACK så mycket!

2007-10-20 @ 07:13:53
URL: http://carolinehulinder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test