Kattungar igen....

Nu var det då dags igen.... För andra gången ska vår älskade Main coon (katt) -hona få ungar igen....
-Stackarn!! (Pappan är grannkatten =) en jätte fin Norsk skogskatt,. Men ändock en tjuvparning)
Ligger just nu i värkar och har fått EN hittills (röd, tror jag)
Här har hon ont;
image27
Det värsta är å ta bort kattungarna...
Vilka ska jag välja bort?
Tänker bara spara tre st för mammans skull. Och så orkar jag inte med kattungar just nu eller kattlåda...
Men det lär nog bli sju åtta st.
Nu blir det banne mig p-piller.

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Vilken söt katt, och kul med kattungar. :)

2007-09-25 @ 07:44:08
URL: http://klinten.blogg.se
Postat av: Mia

Jag lovar! Vi ska åka med honom när vi får oktoberlönen. Då ska även Lucifer få bli konsult.
Den här månaden har jag inte en krona över, trots att jag inte fått pengarna än.

2007-09-25 @ 08:10:29
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Caroline

Det är lugnt Mia!! *skratt Det är ju lika mycket mitt fel som inte ger henne p-piller.
Och det är ju tur att det är era vackra katter som hon faller för!! *ler För kattungarna blir ju gudomligt vacker!! Har du sett Martin och Ellinors?

2007-09-25 @ 08:24:50
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Postat av: Mia

Jag har ju inte sett deras misse än.
Det är väl tur att dom blir söta, annars skulle man väl bli halshuggen. hihi...
Jag tänkte på det... det är ju en till stor fräs som brukat stryka runt här. En vit, med några grå fläckar. Han är stoooor! Men har pytte litet huvud.
Jag har inte vågat sätta stolen så på kundvagnen. Har sett många som gjort det. Men när vi storhandlar så har jag honom i selen och det tycker han om! Men det är ja gsom får bära, och han väger ju säkert över 8kg nu. tjockisen!

2007-09-25 @ 08:36:11
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Caroline

Mia; Jaha...Är han en fress??? Trodde att det var grannens kastrerade hankatt (Ruths). Men det är inte han som är pappa. För ingen kattunge har mycket vitt på sig. Och han är aldrig här... Dom flesta ser ut som era katter i färgen. Hihihiii

2007-09-25 @ 09:02:50
Postat av: sofie

Imponerande att du håller koll på vilka "karlar" din katt parar sig med! Själv har jag noll koll på vilka som är fressar & kastrerade av katterna som springer här på byn :-)
Dom lär nog bli söta de små missarna! Kramar

2007-09-25 @ 09:10:21
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Caroline

Sofie; Hahaha Det är faktiskt inte såå svårt att hålla reda på här nere. För pappan brukar bo i vårat garage i källaren....;-) Och man ser aldrig nå andra katter just här.

2007-09-25 @ 09:58:06
Postat av: Maria

Ja fy vad hemskt att måsta ta bort kattungar. Det skär i ens hjärta men man kan ju inte spara alla & sedan är det ju svårare & få iväg dom den här tiden. Kursen var kul förstår jag.
Ha de så bra.

2007-09-25 @ 11:18:22
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Olle

Måste man döda kattungarna då? Man kan ju ge bort dom.

2007-09-25 @ 12:20:35
Postat av: Caroline

Olle; Visst, kan man ge bort dom. Men det är inte så många som vill ha kattungar i slutet av November.... Tyvärr. Och eftersom jag har så mycket djur ändå som ska skötas och tre barn, så tycker jag att kattungarna får det bättre om dom avlivas.

2007-09-25 @ 13:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test