Godmorgon!

Idag jobbar jag samma som igår 9.55 till 19.10. Har tagit på mig extra jobb, så nu
jobbar jag 11 dagar i sträck!
Men plånboken är aldrig för tjock för att fylla på! Det finns alltid hål att stoppa i.....
Därav mitt dåliga bloggande (Pga jobb).
Hörde att det skulle bli dåligt väder i helgen...
Trist för alla er som är lediga.

Är det någon som ska gå på Stöde marknad förresten (I helgen)?

Nu ska jag visa er något UR GULLIGT!!

  


ECCO

-Hör och häpnad, han är våran!!

Jag skulle verkligen inte ha någon hund nu efter Zarella på ett LÅÅÅNGT tag kändes det som.
Men så en dag så var det en annons i Sundsvalls tidning.
Och som vanligt så kollade jag djurannonserna... *ler
Storpudelvalpar till salu, stod det.
Och dom var SILVER färgad.
En ovanlig färg här uppe i Svergie. Och jag har alltid tyckt att dessa hundar är såå vackra och snygga.
Men som sagt, tyvärr finns dom bara söder över, som även dom här gjorde.
 I Ystad.
Men det stod i annonsen att dom även kunde levereras ifrån Gimåfors...??
Finns det fler Gimåfors, tänkte jag.....
Så jag ringde för att "kolla".
Och vipps så hade jag bokat en tik.
GHAA!!
(Det var alltså Gimåfors som bara liggen en halvtimme med bil härifrån, dom hade sommarstuga där.)
Det gick undan. Och känslorna var blandade. Men ändå så var jag upprymd.
Hur som helst, när vi skulle titta på valpen så hade ju det tråkiga med Mathilda inträffat, så vi sköt på titten.
När vi väl tittat så sköt vi på om vi skulle ha valpen eller inte, i väntan på Mathildas provsvar.
Men så när vi fick det possitiva svaren ifrån Mathildas prover så ringde vi uppfödaren och sa att
-Vi tar honom.
Känslorna blev så starka när vi åkte ifrån deras gård med lilla Ecco i mina knän att jag brast ut i stor gråt!!
Djur kan verkligen framkalla så mycket känslor....
ALLA känslor...för ALLT....

Han är världens snällaste och lugnaste lilla bäs!
Inte ett pip har han gett ifrån sig sedan han kom (I söndags).
VI är nöjd HELA familjen.

Trevlig dag allihopa!

P.S Känner att jag måste tillägga att Ecco naturligtvis har "barnpassning" nu när vi jobbar.
Ifall någon tänkte på det. *ler
Min älskade mor har bott här hela veckan med både barnen och djuren.
Och det är hon värd  GULD  för!!



Kommentarer
Postat av: Marie S

Vilken liten sötnos. Vilken tur att Kerstin kan vara hos er när ni har skaffat hundvalp. Ha en bra helg. Kram Marie

2008-08-01 @ 08:30:07
Postat av: Sofie

Nix inget Stöde marknad för mig/oss!



Va söt han är Ecco! Blir han samma färg som han är på nosen? För kroppen ser svart ut..eller? :-)

Kramizar*

2008-08-01 @ 08:54:58
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Jisses, jösses och ÅHH en sån sötis!!!

Och vilken tillfällighet att de hade sin sommarstuga så pass nära som gimåfors för som du skrev silver pudlar föds ju till största delen upp söderöver. Det var nog meningen att just NI skulle ha denna hund :-)



Ha det gott!

2008-08-01 @ 11:13:06
URL: http://skorpion72.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vilken sötis!!!

Förstår att ingen kan ersätta Zarella men kanske lindra saknaden lite i alla fall.

Ev marknad för oss på sön. om vädret tillåter,ikväll far vi till svärmor ev blir det fiske om regnet lugnar sig-SKIT jag vill ha sooool!

På tis far jag och min mor till Junsele med Elias och Tova på en "lillsemester"kommer troligen hem på tors.Ha det gott hälsa familjen.







2008-08-01 @ 16:18:51
Postat av: Mia

Jag hänger inte med. Hade ni bokat en tik men kom hem med en hane? :-D

Det blir tomt utan sitt husdjur. Även om det inte går att fylla tomrummet helt så tar ett nytt liv en bra plats av tomrummet.

Hoppas det går bra med er nya familjemedlem. :-)

2008-08-01 @ 20:23:35
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack snälla ni för att ni förstår ´så bra, varför vi har skaffat en "ny" pudel och att INGET någonsin kommer att kunna ersätta Zarella!!!



Marie.S: Ja, mamma är BÄST!!

Sofie: Ja, han kommer att gå över till samma färg som nosen. Och Ja, han är svart nu. ;o)

Det kändes precis som så, att det var "någon mening" med den lilla vovven....Allt blev liksom en tillfällighet.

Veronica: Alldeles rätt!! INGEN kan ersätta saknaden som jag känner för Zarella. I morse grät jag hela vägen till jobbet i bilen, efter att ha gråtit tillsammans med mamma över henne, hela morgonen.... Det gör så ont att tänka på henne.

Och jag vill inte använda ordet "ersättare" på Ecco.Hoppas att ni får det bra i Junsele.

Mia ja du, det där lä't ju konstigt.... Men vi bokade faktiskt en tik. Men när vi såg valparna och pratade över situationen lite ensamma, så blev det en hanne tillslut. ;o)



*KRAM TILL ER ALLA*





2008-08-01 @ 20:33:35
URL: http://carolinehulinde.blogg.se/
Postat av: svärmor

Han är jätte fin !!! Kerstin är verkligen otrolig,en riktig pärla.

2008-08-05 @ 07:33:26
Postat av: Marita

Guuuuuuuuuuuuud vag söt jag är. Ja det trodde jag inte att ni skulle skaffe en till. Men så går det när man tittar på dom, man tar en i allafall. Kul för barnen, att en ny hund även om han inte kan jämnföras med sarella. Sarella finns i era tankar ändå, man glömmer dom aldrig. Så lycka till med er nya familjemedlemm. Kram på er alla.

2008-08-07 @ 14:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test