Tankar Och realism

Ibland så kan det verkligen ta tid......
att komma till insikt med vissa saker.
Oftast så är själva bearbetningen den jobbigaste och känsligaste biten......
Och när beslutet är taget så känns allt genast lite bättre.
Jag står själv i en väldigt besvärlig känslo laddning just nu.
Men jag har verkligen kommit till insikt med vad som verkligen betyder mest för mig här i livet.
Ja, det där lät ju konstigt, för självklart så har jag ju hela tiden vetat att det är barnen som är mitt ALLT.
Men att verkligen vårda och ta hand om det man älskar är inte alla gånger lika lätt, som att bara älska.
Jag kommer på mig själv hur jag frågar barnen hur deras dag har varit på skolan.....
Fast egentligen så hör jag nog aldrig deras svar, sorgligt nog.
Det är sant.
Jag har tusen andra tankar i huvudet som tar överhand. Problem och måsten.
Nu har jag tänkt om, försökt att vara lite realistisk för en gångs skull.
Jag har bestämt mig för att spendera mera tid på barnen.
Prata med dom mer, umgås hitta på roliga äventyr.....
Och då måste jag offra något annat, som inte betyder lika mycket.
Och det blir hästen. Jag ska sälja Scott.
Dom pengar som vi har lagt ut på honom, är inte värd det.
För vi har inte alls gett honom så mycket tid som jag borde ha gjort.
Jag får helt enkelt vänta på ett bättre tillfälle i livet att skaffa häst.
Jag behöver både tiden och ekonomin till våra små liv i huset just nu.....
För att även själv må bra.
Och visst, uppenbarelsen blev kanske starkare i och med Mathildas besök på sjukhuset i Umeå.
Och all väntan på svaren.
Men det här känns rätt.
Jag älskar verkligen hästen och det känns jobbigt.
Och jag kommer nog inte alls klara av att sälja honom till någon i närheten.
För jag kommer att må så dåligt varje gång jag ser honom.......
Säkert super knäppt, tycker många.
Men det är Super sant också!!!!



I morse skjutsade jag Emil till graven.
Så rörande!!!
Han fyller 18 år idag.
Och var till blomsterhandeln och köpte en bukett blommor
till sin mamma och ställde den så fint på hennes gravplats.
Lillgubben......
Åsså blev det en tyst stund.....
Sedan skjutsade jag honom på Konsum och köpte grejer till tårtan.

Och nu borde jag städa......
Men SE, jag har tusen tankar som jag måste tanka ur HÄR!!!
20 min på mig att torka alla golv!!

See you!!
KRAM

Kommentarer
Postat av: Mia

Svårt beslut.

Jag hoppas att Scott kommer till någon som kan ge honom allt!

KRAM!

2008-08-21 @ 15:46:19
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: emil bogevik

oohja! du har haft tungt! det vet ju jag som varit med nån dag då och då! But it´s time to take care of stuffs! eller hur!? ta verkligen magkänslan och gör som du känner! jag VET att du tycker det känns själviskt när du gör saker som du tycker är för din egen skull, men det blir för allas skull i längden! säkert många som sagt det förut! But it's TRUE! Och sedan måste få tacka ännu en gång för din underbara insats att följa mig till fränsta! på graven och körde mig för att handla! så många känslor har jag aldrig släppt ut! TACK TACK TACK OCH TUSEN TUSEN TACK! du är en Underbar människa Caroline! många rosor och hjärtan till dej!



Kramar Emil

2008-08-21 @ 15:49:35
Postat av: Maria

Ibland måste man stanna upp & reflektera över saker i sitt liv, inte lätt alla gånger eftersom livet snurrar på fort. Visa beslut måste få ta tid. Hoppas nu att du kan få sälja Scott till nån som älskar honom lika mycket som du gör.

Kram till dig.





2008-08-21 @ 16:34:05
URL: http://lofgrens.blogg.se/
Postat av: Vera

Hej igen. Jag förstår hur du känner och man kan inte hinna med allt, även om man har viljan. Och barnen och familjen går såklart i första hand. Jag tänker ofta på att jag skulle vilja skaffa häst igen. Har man ett hästintresse så är det svårt att lägga det på hyllan. Men jag inser också (fast jag inte ens kommer i närheten av dina sysslor.)att jag i dagsläget inte har tiden. Men när barnen har blivit större och det finns mer tid så är det nog inte omöjligt att jag tar upp intresset igen. Jag förstår att det är ett jättesvårt beslut, men jag vet att du gör det som blir bäst och barnens tid är dyrbarast. Den går så fruktansvärt fort ändå. Kram från mig.

2008-08-21 @ 20:23:06
Postat av: Caroline

Mia: Tack! Det hoppas jag med!



Emil: Det kändes verkligen bra Emil att se dig "bryta ihop" på graven. Förstå mig rätt!!! Ibland är det DET som behövs för att ta sig upp till nästa "level". Tusen tack för dina otroligt fina ord, dom värmde rejält ska jag säga. Kram på dig!



Maria: Ja, det här tog verkligen tid att bestämma sig för. Men nu när beslutet är taget så känns det så RÄTT! Tack! Kram



Vera: Jag jag vet att du förstår mig, eftersom jag har pratat en del med dig, om just dom här problemen. Med att få tiden att räcka till. Och det känns så skönt att jag äntligen har tagit tag i saken och ska göra något åt det här. Man måste ju börja i någon ände. Annars spricker snart HELA bubblan...... Kram på dig!! Vi ses på Lördag, KUL!!!

2008-08-22 @ 09:32:20
Postat av: carina

Jag tycker nog att du gör rätt Caroline, jag vet av egen erfarenhet med att ha häst,andra djur o familj att ta hand om .Man hinner inte med sig som man vill.Det finns inget som säger att du inte kan skaffa en ny häst då barnen blivit större o klarar sig mera själva.Hoppas du kommer påå kaffe någondag.Ta med tjejerna o kom vettja.Ljuset var jättefint.Kram

2008-08-22 @ 17:31:25
URL: http://carinaina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test