Umeåuppdatering.....(igen)



Åsså sitter jag HÄR igen, för att uppdatera er, underbara läsare.
Jag har berättat för Mathilda vad många som har skrivit "till henne" och jag är tacksam för alla ER som bryr sig om.
Man vet ju faktiskt aldrig vad livet kommer med,
och jag har inget emot att dela med mig av våra "händelser".
Det är nästan lite skönt att kunna skriva av sig......

Liiite tokigt blev det allt i morse, då jag tänkte att hon skulle få sova ut. För direkt efter mitt förra inlägg så kom sköterkan och skulle köra ner henne till narkosen.
Och då sov ju Mathilda fortfarande..... (Och hon har INTE ett bra morgonhumör).
Så det blev lite stressigt att väcka henne, pinka och byta om till sjukhusrock.
Ledsen blev hon nästan direkt.
-Jag vill inte!!! Sa hon flera gånger.
Hon fick en dryck med alvedon och lugnande direkt när hon vaknade.
Och det gick ju galant för henne att svälja.
Väl nere på narkosen hade det lugnande börjat att verka lite....
Jag var så inställd på att INTE följa med in på självaste sövningen. Så när läkarn frågade om vi BÅDA ville följa med in så tackade jag NEJ....
Daniel berättade i efterhand att hon hade vart väldigt ledsen och frågat läkarn:
-Är det SÄKERT att jag inte kommer att vakna när ni tar "sprutan"?? LOVA!!!

Och läkarn lovade .
Hon fick prova att blåsa upp en ballong med hjälp av narkosmasken. Hon hade kastat lite med huvudet precis före sovandet.... Men det gick bra.
Efteråt gick vi med skötaren och narkosläkarn när dom drog Mathilda in till uppvakningen.
Hon hade fått alvedon, lokalbedövning, voltaren, morfin och ett medel som hon skulle "sova ut" av.
Men hon vaknade ganska snabbt, fast ändå lugnt.
Ortoped läkarn kom in och berättade om operationen. Den hade lyckats bra och proverna var redan skickade.

Dom kollar Tuberkulos, vävnad (tumör) och bakterier.
Det rann någon gul vätsa ur självaste benet (skelettet) och det var inte var.
Men det SÅG UT som en infektion brukar kunna göra, men han var inte säker.
Men man blev ju lite hoppfull i alla fall!!

Så nu har en behandling påbörjats för en infektion (Tills dom rätta svaren kommer).
Resten av året ska Mathilda troligen äta antibiotika tre gånger om dagen.
Länge...... Men ändå en lättsam behandling.

Hon har inte ätit något än.
För alldeles nyss när vi skulle till resturangen så kräktes hon galla.

Och man kan ju må illa efter en narkos.
Så bara hon mår bättre och kan äta något, så får vi åka hem sedan.

Om vi inte hörs före,
så skriver jag mer och berättar när svaret har kommit!




Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh vad skönt att höra att allt har gått bra! Vad duktig gullungen har varit! Skönt att ni får komma hem. Nu får vi hoppas på så positiva svar som möjligt!!!!Kram från hela mitt hjärta o mycket mer!

2008-07-22 @ 13:44:17
Postat av: Mamilla å Robert m. familj

Hej!



Hörde om Matilda,har provat ringa er.

Vill bara säga att vi tänker på er!!



Hälsa Matilda puss och kram från oss i Storboda.



Sköt om er!



Kram Mamilla och Robert m.. familj

2008-07-22 @ 15:21:30
URL: http://www.123minsida.se/lindbacken
Postat av: Marie S

2008-07-22 @ 16:23:09
Postat av: Marie S

Kram till er i massor från oss i Viskan.

2008-07-22 @ 16:24:28
Postat av: Anonym

Kram till er i massor från oss i Viskan.

2008-07-22 @ 16:25:48
Postat av: Monika

Tänker på er.



Kramar

2008-07-22 @ 17:33:31
Postat av: Anita

Nu har vi missat nått här..VAD har hänt???

2008-07-22 @ 17:51:16
Postat av: Anita

Nämen, nu har jag läst, stackars lilla kicka och stackars er, vet alltför väl hur man som förälder känner sig då det var ytterst nära att vi miste Josefin när hon var två år, det handlade om timmar då...sköt om er så hörs vi när ni kommer hem!!



Kram!!

2008-07-22 @ 17:59:05
URL: http://krickelinan1971.blogg.se/
Postat av: Vera

Tänker på er. Skönt att allt har gått bra och att ni kan komma hem igen. Hon är verkligen en superduktig tjej eran Mathilda. Kramar från mig.

2008-07-22 @ 19:17:55
Postat av: camilla H

Lilla söta Mathilda, vad hon verkar vara duktig!

Styrke kramar i massor och håller tummarna för infektionen!

2008-07-22 @ 19:25:57
Postat av: Carro

Tusen tack alla ni som skrivit. Vi sitter i bilen nu på väg hem. Kram

2008-07-22 @ 20:04:00
Postat av: Mia

Barn tar sig igenom mycket. Mycket orkar dom tack vare sina starka föräldrar.

Kram!!!

2008-07-22 @ 20:45:18
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jo det är Rosa som har den kursen, mån kväll-tis dag & ons förmiddag! :-) Så vi avslutar alltså i morgon fm :-D

Kram

2008-07-22 @ 20:59:23
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Vilken tjej ni har!

Hon verkar ju ha tagit allt detta jättebra!

Skönt att sövning etc gick så bra.

Hoppas ni får komma hem nu snart och att provsvaren är till det positiva. Oavsett så är ni en stark familj...starka & trygga föräldrar ger ju starka & trygga barn, vilket är uppenbart iom detta :-)



Kram till er!

2008-07-22 @ 21:21:04
URL: http://skorpion72.blogg.se/
Postat av: Veronica

VÄLKOMNA HEM!

Hälsa lilla Matilda att jag har kuvert från tandfen här hemma!

Vi hörs när ni kommit till ro och varvat ner

KRAAAAAAM från mig och min fam.

2008-07-22 @ 21:38:47
Postat av: Lizzen

Huua har nyss läst allt,förstår er oro men allt kommer gå BRA ska ni se.STYRKE KRAMAR från mig

2008-07-22 @ 22:21:55
Postat av: Anita

Va skönt att läsa att ni är på väg hem!!!

Kram till er alla!!!

2008-07-23 @ 01:01:52
Postat av: Veronica

Hälsa din "lilla gubbe"att han måste uppgradera sin blogg så man kan skriva t´e han!

Kram tack för att Tova får sussa hos er,hon blev så glad när Irma ringde!!

Hörs i möra.

2008-07-23 @ 19:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test