Hallå där! ...


Hallå där!

Igår hade barnen skolavslutning på skolan. Det blev i matsalen eftersom det regnade, tyvärr.
Men det var så vackert ändå!
Det blir sån sommar stämning när barnen får sommarlov!

  
 

Både mormor och farmor kom och tittade.
Men farmor hade fler barnbarn att titta på efteråt, så mormor följde med hem och åt Jorgubbar, grädde och tårta!!



Åsså i morse...
Vaknade till små pip ljud!
Zarella (hunden) låg på mattan i vardagsrummet ENSAM och slickade ren en liten nyfödd kattunge!
Jag blev skräckslagen!!
Tog kattungen och och sprang in i sovrummet för att lägga den i lådan. Och där låg det (bara) 2 st till.
Och dom var dessutom kall !!!!!
(Hon har i sina två tidigare kullar fått 8 och 9 st.)
Mamman, Shakira, hon låg i godan ro på KÖKSGOLVET!
Nu hängde jag inte alls med......  
Mamman var fortfarande väldigt tjock. Men ville som pricken över i GÅ UT!!
Jag ringde till Veterinären i Bergsåker för att höra vad dom trodde...
Jag skulle avvakta till kl 12.00 idag. Det DOM tyckte var konstigast var att hon lämnade ungarna som hon nyss hade fött.
Men för att göra historien kort:
Så efter ca två timmar så la hon sig med ungarna och födde två till ungar.
Men jag tror nog fortfarande att det kan komma någon till....



Kolla vilka fina färger!



Boss, vår andra katt, fångade ett sånt där djur i morse igen!
Men nu VET jag att det är en vattensork.
-DU hade rätt Susanne! :o)
Den har INTE simhud mellan tårna bak. Knäppte närbilder på den idag.











Kommentarer
Postat av: Maria

Synd att det skulle regna på deras avslutning. Dom är så sommar fina. Bara att njuta av sommar lovet nu...man blir lite avis på dom.

Hoppas allt går bra med katten & hennes ungar.

Tjingeling

2008-06-12 @ 13:59:04
URL: http://lofgrens.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Åh vilka fina avslutnings tjejer!!!

Jag ska strax i väg på äldsta tösens första skolavslutning i kyrkan å jag antar att underläppen kommer att darra något :-)



Åh så sööööööööta kissebäbisar!!! Vore det inte så att vi redan hade 5 katter hade jag mer än gärna kommit å kikat på de små underverken....S skulle bli galen om jag kom hem med en katt till (haha) så det är nog inte värt.



Äckliga de där sorkarna, våra brukar komma hem med så fina gåvor dom med...glährk!!

2008-06-12 @ 15:15:13
URL: http://skorpion72.blogg.se/
Postat av: Sofie

HELT OTROLIGT va fina barnen var!!!! Du kan verkligen konsten att göra barnen så söta!!



Kramis**

2008-06-12 @ 16:07:32
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: carina

Ja visst var det en härlig avslutning,synd att det regnade

2008-06-12 @ 16:20:17
URL: http://carinaina.blogg.se/
Postat av: caroline

Maria: Tyvärr har redan en unge dött.....:o(



Anna-Maria:Ja, dom är söta..:både barn och kattungar! ler



Sofie: Det var INGEN konst, dom är så söt av sig själva.
blink



Carina: Ja, det var synd....

2008-06-12 @ 16:51:27
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: yvonne

Ja tjejerna var så söta. Kul med kattungar eller ?? hihi.

2008-06-13 @ 07:10:45
URL: http://ygradin.blogg.se/
Postat av: Jess

söta tjejerna är :)gratts till missarna :) många färger dom var i hehe

2008-06-16 @ 16:55:12
URL: http://princessjess.blogg.se/
Postat av: Jennie

Oj,oj, oj vad smågryna var fina! Finns inget finare än när barn sjunger, det går rakt in i hjärtat. Hoppas ni får en mysig midsommar!

Kramen

2008-06-17 @ 10:59:30
Postat av: Jennie

jag blir lika rädd varje gång jag ser den där äckliga bisamråtttan. Jag är ju livrädd för råttor. riktiga odjur det där!!!!Kraaaaaaaaaaam

2008-06-18 @ 09:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test