Vilka underbara människor det finns!

......Och dom människorna är NI !!!
Igår när jag kom hem ifrån jobbet så sa Daniel att jag måste kolla vad många som hade kommenterat mitt förra inlägg.
Och GISSA hur ni berörde mitt hjärta! ALLA ni som skrev......
Men speciellt dikten ifrån Anna-Maria, den om Regnbågsbron. Jag grät så att jag inte såg texten.
Gråten hugger tag i mig ibland, så oförberett... Känslorna blir så övermäktiga att jag nästan inte står ut.
Kvällarna när jag ska lägga mig är värst!!! Att hon inte ligger på golvet bredvid mig, som hon alltid har gjort...
Men visst vet jag att hon har det bra...... Det är bara den STORA saknaden som gör så ont....... Jag älskade verkligen DEN hunden.




Tack till ALLA er som visat medkänslor!!




Och ett stort TACK även till Maria Löfgren,
för det enormt tjusiga halsband som jag fick i paket igår!!
Det var verkligen MIN stil!
TACK!!





Å då kan jag lika gärna passa på att TACKA min svärmor för lånet av bilen i två dagar!
TUSEN TACK!!
Min bil har nämligen pajat.
Så nu är den såld och i kväll kommer våran "nya" bil.
En Nissan Terrano -96
vinröd.
Spännande!!


Idag är jag ledig.
Och Daniel är på kurs för att lära sig bygga gärskgård (Eller hur sjutton man stavar), på Lindberga.
Hans far och bror ska också gå.
Det tycker jag är roligt, att dom går alla tre och får göra något tillsammans bara dom.
Sånt händer så sällan, spaciellt när det gäller karlar tror jag.



Nu ska jag ta och göra någon nytta!
Och då blir det väl tvätten antar jag, som BÖR prioriteras idag.

Vad ska ni hitta på idag då, semester??

Have a nice day!!!




Kommentarer
Postat av: Jennie

tyvärr har jag inte semester än, men den som väntar på nåt gott, väntar aldrig för länge =) Vilket fint halsband du hade fått!!! Hoppas bilen är fin då!Kram och hoppas du får en bra dag!

2008-06-27 @ 09:57:32
Postat av: Mia

Vilken rolig kurs!

Spännande med ny bil! :-D Jag vill också ha. Men får nog vänta ett tag då jag ska leva på studielån ett år nu. blä...

2008-06-27 @ 12:22:59
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja själv har jag nästan nyss vaknat. Ska greja lite här hemma sedan blir det prov ligga säng bottnar på Ikea.

Jätte kul att du gillade halsbandet, svårt att köpa smycken åt andra.

Kram

2008-06-27 @ 13:20:17
URL: http://lofgrens.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Roligt att du "tog till dig" texten om regnbågsbron. Jag brukar kunna sätta mig ner och läsa den då saknaden efter djur jag haft kommer över mig och på något vis känns det bättre...för jag vill så gärna tro att det är så.



Vilket fint halsband du fått!!! Så kul med saker som inte finns någon annastans, som ingen annan har...för visst var det egenhändigt gjort av ML?

Jättefint!!!



Här har det jobbats i dag men jag har gått in för nedräkning till semestern nu i alla fall....4 arbetspass kvar och sedan 6v härlig semester :-)



Ha det gott!!

2008-06-28 @ 00:06:26
URL: http://skorpion72.blogg.se/
Postat av: Ellenor

Fy vad jag grinade då jag läste att ni tagit bort Zarella. Jag antar att det är för att jag är medveten om att vi en vacker dag inte allt för avlägsen, kommer måsta gå igenom samma sak med Rocky. Fy så jag mår dåligt av bara tanken.



Stavningsgestapon inom mig säger: Gärdesgård =)



Kramar till er

2008-06-28 @ 00:58:13
URL: http://inlevelse.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ellenor: Om man tar bort E:et i din stavelse så blir det rätt va?

Gärdsgård?! ;-)Eller? :-)

2008-06-28 @ 09:54:30
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Moster Sussie

Hej!

Jag visste inte att du uppdaterat så jag har inte tittat på några dagar...

Men oj, Caroline, vad du har skrivit vackert om Zarella....! Du skulle kunna bli poet, tror jag...

Vad skönt med såå mycket stöd från Alla dina vänner!!! Tröstande ord betyder så mycket i en sån här situation.

Jag hoppas att jag inte får något fel på tangentbordet, för nu blev det duschat av tårar....

Hualigen, hur det blir... när man läser om så sorgsamma saker....



Vad kul med en ny bil i alla fall... Hoppas den går bra och att ni kommer att trivas med den!



Kramar till Er alla!!!



P.s. Ang. stavning: Ellenor har helt rätt. Gärdesgård kommer av att man stänger in "gärdet". Sen blir det väl olika uttal beroende på var man bor i landet...

2008-06-28 @ 12:31:57
Postat av: Moster Sussie

Tillägg ang. stavning: Kollade för säkerhetsskul i en GAMMAL ordbok. Där stod "Gärdesgård".

Men i den nya moderna Bonniers ordboken stod faktiskt:"Gärdsgård". Stavningarna förändras väl med tiden...



...Sååå, Ni hade väl rätt båda två, antar jag.

2008-06-28 @ 12:41:33
Postat av: Ellenor

Sofie: Nej det stavas faktiskt gärdEsgård =)

2008-06-28 @ 23:56:25
URL: http://inlevelse.blogg.se/
Postat av: Ellenor

Ser nu vad "moster sussie" skrev. Men jag har alltid fått lära mig "gärdesgård" men kanske har e:et ramlat bort på senare år just p.g.a uttalet eller så. Men från begynnelsen så stavades det iaf. gärdesgård. och jag kommer alltid att stava det så, haha!

2008-06-28 @ 23:59:18
URL: http://inlevelse.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag kollade nämligen på kurs-pappret ang den där kursen, och då hde dom stavat Gärdsgård:-)

2008-06-30 @ 19:15:25
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: jennie

jag var in på ditt jobb i måndags, men du var inte där =( tänkte säga hej till dig! jag köpte en kortärmad turkos kofta, jättefin var den =) ha det så bra!kram kram

2008-07-02 @ 09:22:14
Postat av: Mia

Visst var det väl du jag mötte härom dagen när jag svettades på cykeln? :-)

Fattade inte först att nån vinkade. Sen kopplade det. haha...

2008-07-03 @ 19:51:36
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Lisa

Nu var det längesedan som du skrev något. Hoppas att allt är bra. Min mage växer och växer. Och alla mår bra här.

Ha en skön sommar.

2008-07-04 @ 15:52:11
Postat av: Caroline Gradin

Hej på er alla mina läsare!

Jag kommer tyvärr inte att skriva på min blogg på ett tag. Jag har nämligen drabbats av virus på datorn. Men glöm inte bort mig bara, för jag kommer tillbax! ;o)

Daniel och jag sover på södra berget i natt. NU: Gatufesten!!!!

All my love!!!!

2008-07-05 @ 17:16:43
Postat av: carina

vad synd med viruset.Christer hade också fått det så vi formaterade om hela datorn med hjälp av en annan hårddisk.gjorde hans dator till en "slav" för annars fungerade det inte. Himla massa stök. Men nu så är allt ok igen. Längtar tills du börjar skriva igen. Måste komma ner o hämta mitt ljus:) ha det så bra

2008-07-07 @ 08:51:31
URL: http://carinaina.blogg.se/
Postat av: Anonym

hoppas viruset på din dator är borta snart, saknar att läsa om din vardag! Kram på dej och hoppas du och Daniel hade det mysigt på södra berget! Kram kram

2008-07-10 @ 09:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test