Kolla in!

När jag för ca två timmar sedan skulle hämta Irma på skolan, så såg jag Boss (våran JÄTTE till katt), hur han bar på något stort. Och jag trodde först att det var en sån där stor vattensork igen.
Men till min stora förvåning så var det en KANINUNGE!!!! NU mitt i kalla vintern!!
Och jag som trodde att jag hade två HONOR lösa på gården. Men en måste ju så klart vara en hane......
Ojojoj....
Snabbt ut ur bilen och fångade ungen!!
Tog med den i bilen till skolan eftersom jag inte visste vart jag skulle placera den.
Och Irma blev ju så klart helt galet kär!!
Hon gullade och jublade!!
-Snälla mamma, jag kan väl få ha den på mitt rum!!??
-Okej,
svarade jag. Men då får du se till att fixa i buren själv.
Hon tog hjälp av Emil som villigt hjälpte henne, eftersom han själv hade funderingar på att bli fadder åt den lilla sötnosen. *Hahaha
När dom gick ut, så kom dom snabbt inspringandes med  EN TILL sötnos.
-Shit!! En hona och en hane. (No no no)
Det förstår ju vem som helst att inte det kommer att funka innan vintern är slut.

Så min fråga till er!!!!!! Lyssna noga!!!

-Vill någon ha, ta hand om, gratis, hjälpa...... en liten sötnos hane i nöd??? Pleas....



Fundera på den ni!!
UR GULLIG!


Update kl: 19:59
Jamen tror ni inte att två ungar till har setts ute nu.....
Ja, jag får se om vi får tag på dom i morgon, eller om räven eller katten hinner före.
Annars kan ni fortsätta med intresseanmälan. *ler
(En vit och en brun)

Trevlig kväll!!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: maja

vilken gulig!!

2008-11-17 @ 15:16:59
Postat av: Sofie

Åhhhh vilken söt...hade man bara sluppit en massa spån/hö inne så hade jag ställt upp ;)

2008-11-17 @ 16:12:37
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Monke

Nä men vilken söt en! Men jag avstår... som Sofire säger, hade man sluppit spån å hö... hade det var en annan femma!

2008-11-17 @ 16:29:02
URL: http://monkes.blogg.se/
Postat av: Mallan

Nää va söt !! Ja hade en kanin för nå år sen som såg PRECIS ut sådär !! Skulle egentligen kunna ta hand om den, MEN ha precis fått bäbis igen, så ha inte tid ! (annars vill 3-åringen sååå gärna ha en kanin) Men ja kan höra mig för me föräldrarna ! Dom ha ju plats å allt för en kanin !! Hör av mig igen sen !! :p

2008-11-17 @ 18:44:38
Postat av: Mallan

Det gick fort ! ;) Här har ni en som kan ta den (om ni inte redan ha hittat nån ?) Fanns plats hos mamma å pappa :p Du kan ju maila om den finns kvar :)

2008-11-17 @ 18:48:52
Postat av: Sofie

Lite orginellt med 2 klockor Carro ;)

2008-11-17 @ 19:17:20
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Caroline

Mallan: Kanon!! min mail är [email protected]

Skriv så svarar jag!!



Sofie: Haha! Tack, det hade jag inte sett!!

2008-11-17 @ 19:54:02
Postat av: Mia

Fick jag så skulle jag lätt ta hand om en "nin"! Men har en känsla av att min sambo inte tycker det är lika roligt som jag.

Jag väntar nog till Leo blir äldre och tjatar omkull sin far i den frågan. hihi..

Men sååååå söta!

2008-11-17 @ 19:58:42
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Monke

Japp det är på morgon, eller kanske passar bättre med 8.30 för dig?? Tänkte om du lämnar barnen å så.. Jag lämnar barnen kl 8.00



Kram

2008-11-17 @ 20:39:55
URL: http://monkes.blogg.se/
Postat av: Mrs Ewing

En sån liten söting! Men tyvärr, går inte ihop med resten av djuren på ranchen! ;-) Kramis

2008-11-17 @ 21:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test