Tatoo

Idag har jag skjutsat Emil till tatuerarn i Skönsberg. För att han skulle slutföra sin tatuering.
Och det är sjukt hur sugen man blir själv, när man sitter där.
Jag var även med honom förra gången då bara konturerna gjordes. Och den är INTE liten.
Idag skuggades halva..... Det tog fyra timmar.

  

Så det färdiga resultatet sätter jag in senare.

Det ser fasen skit kul ut att tatuera, alltså göra arbetet!!
Här jobbar Grim, med full koncentration.
(Och jag var nog lika koncentrerad i "kurs-arbetet" Hahaha)

Jag själv har ju velat hit och dit i flera år över en till tatuering.
(Och min kära mor har lovat mig en också!!, bara jag är SÄKER)
MEN vart, vad, svart/vit eller färg eller NÄR?!
Och kanske eller kanske inte. Men nu tror jag att jag vet vad jag skulle göra
 OM det blir så att jag kommer att göra någon. *flirt
Jag älskar Okidéer!!
Tidigare så var jag stensäker på en svart utan färg, men nu.....
-FÄRG!
 I like it!
Här är ett litet smakprov på självaste blomman:





Vad tycker NI?

Det är helt ok att vara ärlig!! Det är därför jag frågar.
(Bilden är lite oskarp, för jag knäppte ur en tidning)

Färgen hade jag tänkt mörkröd men massor av skuggor och blänkande vit. Och två stora okidéer omlott varandra högt upp på axeln/överarmen.
Jag tror själv att färgen skulle passa mig,.

Sweet dreams!!

Kommentarer
Postat av: Monke

Jätte snygg, men personligen så skulle jag nog föredra en svart, brukar kunna bli ful med åren, men naturligtvis kan man fylla i den...



Kram

2008-11-11 @ 20:47:50
URL: http://monkes.blogg.se/
Postat av: Mia

Färg är ju som sagt något du måste hålla efter. Men jag tyckte den var snygg!

Det var mycket "carro" över den. ;-)

Man ska nog inte fråga andra vad dom tycker. För det är ju du själv som ska bära den och vara nöjd med den.

Jag är också grymt jävla sugen på att göra en till. Men vart och vad?!?! Har en på armen som jag lite ledsnat på och vill göra nåt roligt av.

2008-11-11 @ 21:05:09
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag är inte så mycket för färg tatueringar faktiskt. Men den kommer nog att passa på dig, håller med Mia om att det var lite "du" över den.

En tatuering är så personligt men man vill ju höra vad andra tycker ändå, hihi



(Jag bara LÄNGTAR tills jag ska tatuera mig!!;)



KRAMAR*

2008-11-11 @ 21:19:21
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: svärmor

Ja vad ska jag säga? Du vet ju vad jag tycker om tatueringar!

2008-11-12 @ 09:19:27
Postat av: Maria

Jag har en liten svart på dot leden skulle inte tänka mig nåt i färg. Inte nåt stort skulle jag heller vilja ha. Men nu är det ju du som ska ha & du ska göra det som känns rätt. Fast man bör ju tänka att den ska sitta där hela livet.

Tjing

2008-11-12 @ 09:28:44
URL: http://lofgrens.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej!

Skitsnyggt =)

Jag har själv tre orkideér på min rygg som jag älskar, men jag valde att göra dom i svart efetrsom färgen har en tendens att blekna så fort :(

2008-11-12 @ 10:42:22
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: veronica.w

Kmils tatuering verkar bli jättesnygg!!

Och jag tror att den tatueringen du kollat på skulle passa dej bra...nör det blir så stort så passar det med lite inslag av färg.

kram

2008-11-12 @ 16:50:46
URL: http://veronica74.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Åh, den var supersnygg ;-)

2008-11-12 @ 19:12:43
URL: http://muppsan.com
Postat av: Sussi

Hej på dig Carro länge sen vi hördes.Hoppas du mår bra el bättre i alla fall.

Jag tycker att du ska tatuera någon som har med dina barn att göra Deras initialer snirkla till dom på ett snyggt sätt i svart.Något du alltid kan relatera till. Jobbet ska på olerys den 5 dec ring på jobbet i morron så skriver jag upp dig om vill gå.Kram

2008-11-12 @ 21:08:02
Postat av: lillasyster

det är ju en väldigt fin färg och fint motiv och allt men personligen gillar jag inte stora tatueringar och tror att man kanske kommer ångra/tröttna på den om den är för stor och för färgglad. Varför gör du inte en liten svart någonstans först och ser om du trivs med den? :) Kanske symbolen för ditt stjärntecken... i nacken? :D Det är så snyggt! Jag ska tatuera lejonets symbol... när jag vågar... smärta är ju inte min grej riktigt, men det vet du väl redan, ha-ha!



Pussar till dig och hälsa familjen,

och lycka till med tatueringsbesluten ;)

2008-11-13 @ 09:34:07
Postat av: Monke

Suttit å läst dina kommentarer.. Jag tycker att du ska välja vad du vill ha, som känns bäst för dej. Å inte vad dom andra tycker eller tänker... För det är nämligen du som ska ha den för resten av livet.

Nånting som fastande vid första "ögonkastet"...



Hoppas du finner din "symbol" Som du redan kanske har gjort.



Kramar

2008-11-13 @ 15:37:26
URL: http://monkes.blogg.se/
Postat av: josse

vaaaaaaaaaaaa snygg hurru

2008-11-15 @ 16:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test