Livet är bra konstigt..

Livet är som en riktig berg och dal bana.....
(Fast kanske bättre det än en karusell.)
En sak är i alla fall säker,
VI kvinnor och män, tänker och betér oss HELT olika.
Vi kvinnor förväntar oss ofta att männen ska förstå vad vi tänker, utan att behöva förklara för dom.
Dom ska förstå vad våran djupa "pust" betyder, ellerhur?
Eller när vi är förbannad så tycker dom bara att vi är riktiga argbiggor!!
Dom förstår inte anledningen (som visserligen brukar vara många). *ler
Och då blir vi ännu mer förbannad.
Jag kan gå till mig själv. När jag städar så är jag inte rolig att ha å göra med (I know)
Därför passar jag på då hela familjen är borta. Och det går hur bra som helst.
Men så fort någon är hemma, ja då har man någon att bråka på varför det ligger grejor överallt.
Medans männen, dom tycks inte se alla prylar som bara ligger där....
Och det spelar heller ingen större roll för dom.
Dom skämms inte om någon kommer och ser hur stökigt vi har det.
Vad skönt det måste vara. Att liksom bara vara, för det som ÄR.
Alla har vi säkert våra "städ-laster".
Min är att jag "går upp i taket" för minsta lilla, nu för tiden.
Känns som att jag har totalt tappat tålamodet då det gäller "husligheten".
Och det har vart min passion tidigare.....

Kommentarer
Postat av: Gunilla.

2008-10-08 @ 13:32:57
Postat av: Gunilla

Hej. Jag vet hur det känns. I mitt fall var det den ständiga värken som gjorde att jag hade dåligt tålamod. Den tog för mycke energi av min kropp.

Men jag börgade dricka Herbalife. så nu orkar jag städa,hjälpa barnen,laga mat ja allt som en mamma gör med ett leende på läpparna.

Känna underbart.

Dessutom kan jag ha rörigt omkring mig utan att gå i taket.

2008-10-08 @ 13:39:48
URL: http://gunillastrandjonsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alla karlar är inte såna..

2008-10-08 @ 14:53:09
Postat av: Mia

MItt tålamod för husligheten försvann rätt snabbt efter att jag träffade min Jolil!

SÅ jag förstår precis hur du menar, och JA! det är enklast att städa när man är ensam.



Min lärare i kommunikation hade en rolig grej att berätta vad gäller kommunikationen mellan man och kvinna.

Säg att ni är ute och åker bil. Du ser en rastplats som ser trevlig ut och gärna vill sstanna där och ta en fika, men du säger "Titta vilken mysig rastplats." Karln säger, "JA" och kör vidare.

Hade det suttit en kvinna vid ratten intill dig, en god vän eller liknande så hade ni suttit vid just den rastplatsen och fikat. Men karlar fattar inte!

2008-10-08 @ 15:54:38
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Caroline

Anonym: Verkar som att någon tog illa upp. Men det var verkligen inte SÅ menat. Bara ett konstaterande över lag.

2008-10-08 @ 19:46:22
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja vi tänker verkligen olika i bland vi män & kvinnor...

Jag tror inte att jag har nån städ-last faktiskt (ingen jag vet av själv iaf, hihi)

Här hemma flyter städningen på av sig själv eftersom att vi hjälps åt jämt :) ( men så jag har inte haft det i andra förhållanden..så jag vet PRECIS vad du skriver om....)



Kram**

2008-10-08 @ 23:03:50
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Evve

Jobbigt läge:(

Sorry att jag inte var nå pratglad sist du skrev på msn, men det har varit lite mkt :'(



Hoppas allt börjar lösa sig för dig iaf:)

Måste ta en MIDDAG snart nu!



Kram

2008-10-09 @ 11:46:23
URL: http://diixol.bloggagratis.se
Postat av: Jennie

Hallo Carro!



Nu har jag också en blogg, kolla gärna in någongång.



2008-10-09 @ 13:18:23
URL: http://skruttebang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test