Bilder ifrån min semester med mamma

Första och enda dagen på älgjakten i Strömsund.
Pga färdigskjutet samma dag.


 

Men jag fick ju den stora äran att se färsk Björnskit med bär i alla fall...







Sedan fortsatte färden mot Vilhelmina och Dikanäs.
Där fiskade vi och drack öl och åt gott på Campingen.


  

Här hade vi det lugnt och skönt i kvälls solen och i den friska fjäll luften.

 

Fiket där vi tog en fika.
40 :- För två kaffe och två skinkmackor.
-Billigare än så kan det väl inte bli va???
 

Sedan åkte vi över det storslagna Stekenjock.

  

Och det var rätt så kul. För dom stänger den fjällöverfarten på vintrarna. Och VI var dom sista turisterna det här året!!
För killen som skulle stänga bommarna åkte bak i hälarna på oss.

 



Förstå vad vacker syn att uppleva!!!!

(Om ni undrar varför det bara är bilder på mig, så är det för att min mor förbjöd mig att sätta ut bilder på henne och de andra vi träffade.Vilket jag har full förståelse för.)

Sedan bodde vi två nätter vid Leipikvattnet.
Och sedan åkte vi genom Norge till Valsjöbyn.



Vi besökte Valsjöbyns Get gård.
Där vi inhandlade lite olika goda ostar.
DET yrket skulle jag kunna tänka mig. Vad FRITT!! (I viss mån) Och vad GOTT!!
Getter är så mysiga och intelligenta djur.

Jag har MÅNGA fler bilder. Men dom bjuder jag inte på den här gången. tyvärr.
Men det var i alla fall en skön, avslappnande resan.
Men jag hade lite svårt att koppla av dom sista dagarna då jag bara längtade hem till min familj!!
Och vilket mottagande jag fick hemma i dörren !!! *ler


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Carro!

Ser ut som det har varit ren o skär rekreation! Att ta de av denna storslagna natur vi har är ett previlegium och sannerligen en fest för framför allt ögat, men de övriga sinnerna får nog sitt tillgodosett de med! Har själv spenderat så gott som varje sommar i Stekenjokk under barn o ungdomsåren, som du säger när vägen öppnats där efter midsommar nångågn : )Ha de gott så hörs vi snart igen. Kram Anna



2008-10-20 @ 22:22:10
Postat av: Maria

Ser underbart ut. Jag förstår att ni njöt både du & din mamma. Inte helt fel med lite egentid för dig fast jag förstår att det var mysigt att komma hem & krama om familjen.

Nä nu ska jag sova.

Tjing

2008-10-21 @ 08:34:40
URL: http://lofgrens.blogg.se/
Postat av: Mia

Gud så mysiga bilder!!!

Du verkar ha haft en kanonsemester/jakt! :-D



Klart du får hänga på och promenera. Själv har jag blitt väldans dålig på att röra mig. Men jag måste ta mig i kragen igen. Vågen säger så. hahaha...

2008-10-21 @ 09:20:19
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Sofie

Super vackra bilder! Precis som på vykort!

Kram

2008-10-21 @ 11:25:39
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vilken underbar resa du verkar ha haft. Skönt att komma iväg och koppla av lite kanske. :) Tycker du det var bra? Vad roligt. Tänkte komma och hälsa på er någon kväll framöver.

Kram

2008-10-21 @ 15:33:10
URL: http://stroeem.blogg.se/
Postat av: mamsen

Vilka härliga bilder på vårt vackra land. Det skulle fler få uppleva.

2008-10-21 @ 15:35:20
Postat av: Ellenor

Gud så fint!



NU såg jag kommentaren =) Ja som sagt: självklart kommer vi. Håller verkligen med i det du säger att det inte blir av för man vill att allt ska va så perfekt. Jag har ju sagt jättelänge sagt att jag vill bjuda hem folk, men det blir liksom aldrig av, har lite för höga ambitioner som jag inser aldrig kommer inträffa (bl.a. att vårt hus är kliniskt rent, haha)



Men som sagt; vi ses imorgon!

2008-10-21 @ 20:49:54
URL: http://inlevelse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test