Barndomsvänner betyder så mycket!

Helgen har vart händelserik och rolig. På Fredag kväll hade jag främmande av barndomsvännerna Lars .N .och Anders .M. åsså Evve, Glenn och Emil. Vi hade massor att prata om!!! Så det måste vi göra om!!
Det var svin kul! Mycket nostalgi blir det ju så klart med barndomsvänner.
Och barnen hade var sin kompis här som sov över.


På Lördag vaknade jag med 5st barn ensam, så vi for upp till slaktboden en sväng och kollade på en älg som dom hade slaktat. Sedan åkte jag och barnen till min mormor i Njurunda och grattade henne på 72-års dagen.
Och då fick jag för första gången se lilla underbara Olivia!!
GUD SÅ SÖÖT!
Min kusin Emelies barn.
Lördag kväll blev en lugn tv-soffa-godis-kväll.

Idag Söndag så har jag stökat på lite inne, tvätt och sånt.
Sedan på eftermiddagen kom mina andra barndomsvänner: Bettan, Pernilla och Therese.
Och alltså jag kan inte förklara med ord vad dom vännerna skänker glädje och kraft och många många skratt!!
Vi har tusentals saker att prata om allihopa, så tiden räcker ju aldrig till!!
Det är sån underbar känsla varje gång. Synd att det händer allt för sällan.
Den här gången får vi TACKA DIG THERESE som "bjöd" in er själva till mig!! *LER
Och ni gjorde även en kanon god fruktsallad.
Gö så fler gånger!!

Ja, hur går det med djurförsäljningen här på gården egentligen...?
Jo, sådär. Alla djur är kvar utom Mundus (som fortfarande står i hagen)  som är såld.
Och jag har fått några Mail ang Scott..... Fast bara en som verkligen verkar intresserad, ifrån Kalix. Så jag håller tummarna. Hon vill komma och kolla.
Två kaniner blir nog kvar så länge, likaså hönsen.
Fast hönshuset ska vi sälja. Vi har dom i stallboxen. Det funkar skit bra!

P.S Förstår att många av er där ute saknar bilder på min blogg.
Men det kommer snart. Bara jag får tillbaka min tel ifrån reparation. D:S

Ha en trevlig kväll och fortsatt trevlig vecka!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja ni verkar ha haft full fart borta hos er. Själv har jag jobbat hela helgen.

Kul med gammla vänner som dyker upp.

Ha de så gott.

Kram från granngårn.

2008-09-08 @ 07:40:30
URL: http://lofgrens.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej kul att höra ifrån dig! =) Jo så hemsk var den inte men ganska så låntråkig när man får tråkigt väder och när man börjar störa sig på allt haha. Ja någon gång när Robin kommer upp hit får vi pallara oss och hälsa på om vi inte ses innnan dess =) Ha det bra hälsa familjen

2008-09-08 @ 15:57:49
URL: http://misao.blogg.se/
Postat av: Ammii

bästa vänner is the shit :P

2008-09-08 @ 17:34:06
URL: http://ammiis.blogg.se/
Postat av: Mia

Mycket hinner ni med! Det är verkligen full rulle hos er mest hela tiden.

Om man kunde ha hälften av din energi skulle jag vara glad. :-D

Jag är en soffpotatis, ja, jag erkänner. haha...



Gamla vänner finns liksom alltid där trots att man inte träffas så ofta. Dom är bäst!

2008-09-08 @ 20:21:19
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Veronica

Irma och Tova tillsammans,

ja jag säger då bara det...

Hörde att dom lyckats slarva bort ett marsvin nu,

Tova berättade om deras "desperata kamp" för att prova fånga lilla svinet och jag blev full i skratt-bl a så hade dom provat med en håv!!

Ser dom små livens desperata kamp för att infånga djuret,hoppas marsvinet kommer tillrätta och att mitt lilla busfrö fortfarande är välkommet hem till er, trots att det ibland händer små hyss!!!

Nu ska jag inta soffläge,är hemma med bihåleinfl.tion och skallen väääärker må du tro.

ps.Klas och Elias spårade efter det "stora djuret"jag såg igår men de hittade inga, men NÅNTING såg jag och det vat stort... HUA LIGEN!!!

Vi har rena Nordens Ark här i Rönningsvik ska du veta, det bor en Lappuggla häruppe i skogen så snart kan man öppna ett nytt Järvzoo!!KRAMIS fr. mig.

PPS har äntligen fått tid på barnkliniken för Elias problem det blir den 29 denna mån. Håll Tummarna för oss:(







2008-09-09 @ 10:20:55
Postat av: Mia

Hejhej!

Jodå, jag promenarar där lite då och då. Senast i helgen gick jag förbi. Men jag såg bara "älgarna" i skogen. ;-)

Han är otroligt stor.



Jag ses gärna nåt! Sitter mest och filurar här hemma annars jag. Ska dock börja jobba på torsdag. SÅ jag hoppas kunna klämma in lite fler arb.dagar trots studier.

Skralt i kassan. :-P

2008-09-09 @ 19:25:03
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Ammii svarar

Nutella på rostackor är bäst! Haha.

2008-09-09 @ 19:28:33
URL: http://ammiis.blogg.se/
Postat av: Elisabet Dahlin

Tack för senast Carro. Det är verkligen som du säger, det ger så mycket när vi träffas och man har så roligt, dessutom får man mer energi i flera dagar efteråt så att man orkar med det där som annars känns så jobbigt. Jag är också glad att Therese tog tag i det, så att vi kunde träffas. Hoppas att allt får vara bra med dig. Längtar efter nästa gång vi ses. Många kramar Elisabeth

2008-09-11 @ 16:34:24
Postat av: Sofie

Ja det är verkligen nåt speciellt med barndomsvänner! :)



Hoppas ni hittar ett bra hem åt Scott!



KRAM**

2008-09-12 @ 19:51:30
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad fint det blir här! :-D

2008-09-13 @ 10:37:50
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tjusig design! :)

2008-09-13 @ 13:34:37
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test