Scott

Igår var det så jobbigt så oj oj oj....
Psykiskt.
Scott klev ju in en spik i hoven.



Han kan inte lägga någon tyngd alls på den.



Inte en så bra bild. Men det är under hans hov. Och där pilen pekar gick spiken in 9 cm.
Han blev super halt, och ville bara ligga.
Jag satte mig på honom och borstade hela honom.
Och jag kan lova att mycket känslor blommade upp då......
Han vilade med huvudet på marken och kikade på mig med sitt ena öga... Efter en stund blundade han och andades djupt. Och jag grät...... Över mitt egna dåliga samvete över att ha gett honom kalla handen efter att jag bestämde mig för att sälja honom. Kändes skit jobbigt just då.
Sedan kom Emil och då flög han upp på benen. Men vart jag än gick så skulle han halta efter mig.
Han sökte förmodligen hjälp, emot sin smärta.
Jag ringde verinär Fisherström, så han kom direkt.
Han sa att beroende på HUR spiken har vart vinklad i hoven, så har det stor betydelse hur stor skadan har blivit.
OM den gått igenom strålbenet så är det allvarligt.
Jag ska gå ut nu och kolla om han haltar lika mycket. Sedan ringa vetrinären igen, för vägledning.
Antingen ska jag på kliniken i dag, eller så måste en duktig hovslagare komma hit och skära upp hoven och spola.
På kliniken ska dom i så fall söva honom och röntga och ev, skära och spola.
Men jag hoppas på hovslagaren!!!!
Han fick i alla fall smärtstillande, penicillin och stelkrampsprutan i går.
 
  

När det ska jävlas så ska det göra det regält, känns det som.
Har vart hemma från jobbet pga, sjuka barn, ryggont och gallan..... Åsså nu det här. Jag får nå fel!!!
Känns som att man bara hittar på något för att slippa jobba. Alltså att andra ska tro det.
Jag är inte gammal nog för att inte bry mig. **flirt

Ha en bra dag mina vänner!!!

(p.s. Vet fortfarande inte vem rosorna var ifrån. d.s)

Kommentarer
Postat av: svärmor

Åh hoppas det ordnar sig och att hovslagaren kan fixa det.Måste ni på kliniken blir det en stor kostnad.Stackars häst.

2008-09-29 @ 07:24:19
Postat av: carina

Hoppas att det fixar sig ,tänker på dig o framför allt på scott.kramar

2008-09-29 @ 08:47:02
URL: http://carinaina.blogg.se/
Postat av: Gunilla Jonsson

Jag vet hur det känns när allt bara jävlas.

Tycker synd om dig och Scott.

Om du har ont i gallan är det bara att fara och ta bort den. Annars blir det bara värre och värre.

Tillslut kan man inte ens äta te och hårt bröd.

Har själv fått tagit bort den.

Lycka till i dag med scott.

2008-09-29 @ 10:10:33
Postat av: Malin L

Hej på dig Carro!

Hua va mycket tok, hoppas det går bra med Scott och att din rygg snart blir bättre!

Det var länge sedan vi sågs nu trots att man har så nära, men det är det där med tiden som ska räcka till som vanligt. Vi måste ses någor framöver för nu börjar vi längta efter er. Jag har börjat kommit igång med mina promenader nu så ring om du vill ha sällskap!

Hälsa familjen!

Kramar från andra sidan älven.

2008-09-29 @ 10:26:58
Postat av: Mia

UScha... jag vet nästan hur det känns när allt går liksom emot en.

Men nån gång ska det vända. Snart är det din tur! :-)

Jag tycker så synd om stackars scott. Jag menar, den hyddan på en ond fot. :-(

Kram på dig!

2008-09-29 @ 12:28:28
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas att Scott har blivit bättre! Och att ni slipper en dyr resa till kliniken.. :(



Jag har fått tagit hem veterinären jag oxå idag...inte kul. Collis har blivit sparkad i hagen..



Kram

2008-09-29 @ 18:25:54
Postat av: Caroline

Svärmor: Tack!!!



Carina: Tack!!!



Gunilla: Jag tror inte att dom tar bort gallan bara "så där". Man måste nog nästan bli inlagd av smärtan först... Men tack för omtanken.



Malin.L. : Vad KUL att du skriver HÄR!! Jag vet ju att du läser, men att du skulle skriva...*ler

Ja, vi saknar er också. Åsså skäms jag en smula eftersom vi inte har uppvaktat lilla Stina än. Ni som alltid är så duktiga på sånt! Jag följer gärna med ut på promenad bara min förkyldning har blivit bättre. Kram!



Mia: Hahahaha!! Jodu DEN hyddan väger rätt mycket! Typ 650 kg!



Sofie: Trist när djuren gör illa sig. Det blir både dyrt och man tycker synd om dom.

Hoppas det löser sig bra med Collis!

Kram

2008-09-29 @ 21:23:53
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: Danny

Hej Caroline! Kul att se att du hittat till mig blogg, hehe. Ja, visst är det roligare att läsa när personen själv skriver! Emma har hjälpt mig med designen, men jag kan lite själv också ;)



Det är jättebra med oss. Snart flyttar vi också ju, så det ska bli supermysigt! Hur mår småtjejerna då?



/D

2008-09-29 @ 21:33:44
URL: http://dannysthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test