Godmorgon alla ...

Godmorgon alla glada.
Nu på morgonen efter att barnen åkt på skolan och dagis så har jag pysslat lite med Ecco.
Rakat nos och tassar. Och OJ vad grå han börjar bli!!! Vad roligt. Jag är såå nöjd över denna hund!! Dels utséende mässigt men framför allt för hans betéende!! Han är väldigt "mammig". Springer efter mig HELA tiden. Och är fortfarande lite skygg för främlingar och andra hundar. Vissa gillar inte dom egenskaperna hos en hund. Men jag ÄLSKAR det!! Då blir allt mycket lättare på utställningar och kurser. När man inte har en hund som är koncentrerad på allt annat utom mig.


Idag ska jag jobba fram till kl 16.10, sedan hem till barnen.
För Daniel börjar jakten i morgon och ska sova i koja i skogen i natt.
Det låter skit mysigt!!
Ang, min jakt, så vet jag att många undrar varför Daniel och jag inte ska jaga i samma jaktlag.
Och det är av rätt enkla anledningar:
Dels så är man gift och bor med varandra 24 tim om dygnet, så därför kan det kännas skönt för oss bägge två med något "eget".
Samma när det ska arrangeras saker inom laget, då måste vi ju skaffa barnvakt varje gång om vi inte ska dra lott om vem som ska få gå.
Så vi tycker bägge två att det blir både bäst och roligast om vi får ha vårat eget jaktlag.
Men jag har inte haft så bråttom med att söka mig in i något lag än. Tänkte vänta till nästa höst.
I år ska jag följa med mamma en vecka (10/10) till Strömsund och jaga älg.
(Dom har även en tilldelning på 70 björnar)
 -Och jag fick ledigt ifrån jobbet!!!! -YES!!
Det ska bli väldigt kul och spännande.

Ha en bra dag alla läsare!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag förstår fullständigt att ni söker egna jaktlag. För man är ju uppi varandra jämt ändå! :-P

Roligt att åka iväg och jaga. Hoppas det går bra.



Har du fått fortsatt din anställning? Va roligt!

Som jag förstod innan sommaren/i våras, så skulle du sluta typ nu.

Men jag hoppas att dom har ändrat sig och att du får vara kvar.

Ha en underbar helg!

Kram!

2008-09-05 @ 09:17:59
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Marie S

Vilken liten sötnos han är voven. Hoppas du får en mysig helg när du är själv med barnen. Kent åker också i väg i dag. Kram Marie

2008-09-05 @ 09:31:14
Postat av: Maria

Jag måste komma förbi nåt & titta på Ecco, har sett honom ute när jag gått/åkt förbi bara.

Hoppas ni får se & kanske skjuta björn du & mamma. Spännande.

Tjing

2008-09-05 @ 11:06:27
URL: http://lofgrens.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

jag tycker ni är väldigt "smarta" som inte jagar i samma jaktlag...det är liksom praktiskare på något vis. Speciellt om man har familj.

Vet om flera par som jagat i olika jaktlag...blir ju dessutom dubbel tilldelning av kött har jag förstått? Iom att det är i 2 lag?



Du Carro..kan du inte bege dig ut å skjuta en älg åt mig vettja...det är ju SÅ gott med älgkött!

(å annat vilt)



Vad fin han är Ecco!!!

Åhhh....en sån goding!



Hoppas du får det härligt då du åker i väg med din mamma...och att det kanske infaller sig som så att en björn visar sig i skottlinjen. Bra att du fick ledigt då...



Ha en 3vlig helg!







2008-09-05 @ 15:49:41
URL: http://skorpion72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test