Brors dottern och min Ecco

Nu blir det bara ett litet snabbt inlägg....

Jag är ledig idag, MEN förkyld. Vilket resulterar i att jag inte kan hälsa på lilla Alma idag,
som jag hade tänkt och längtat efter.
 Jag vill ju inte smitta ner henne direkt när hon har fått kommit ut till den stora världen.
Men här är några fler bilder på henne som brorsan skickade:




Sååå söööt!!!



Nej, idag blir det pälsvård för hela slanten!!

(liksom igår. Från 8.30-18.00)



Det är INTE lite päls att gå igenom kan jag säga!!!!

*Borsta alla tovor
*Klippa klor
*Raka tassar, nos och svans. (rakade även den toviga magen)
*Tvätta 2 ggr med shampoo. 1 gång med balsam.
*Föna krut torrt. (För att få varje lockigt strå rakt och för att underlätta att han inte tovar igen helt)
*Slutligen Klippning!!

Visar det färdiga resultatet sedan.

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Oj oj vilket jobb! Förstår att det tar tid! jag beundrar dig att du orkar! Själv orkar ju inte jag trots mina små tussar ;-)

Han kommer att bli super fin när allt är klart, och dessuom blir ju Daniel nöjd, haha!



Kram

2009-04-06 @ 11:12:29
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hejsan! Säger bara en sak!Åh snacka om att Alma ser ut som en liten ängel! Grattis till fasterrollen!Jag ringde Mathias förut, men han har väl fullt upp just nu. Jag skickade sms igår och grattade båda! Hoppas allt är bra med dig!Nu är min rast slut!Vi hörs!Kram

2009-04-06 @ 12:25:36
Postat av: Caroline

Sofie: Ja, Daniel blir nog nöjd!! Och jag är glad att han övertalade mig, NU NÄR DET ÄR KLART!!

För SHITT vad jobbigt och tröttsamt det är. Och det känns regält i ryggen också!

Men du, jag tycker att Troja blev skit söt!!

Kram



Jennie:

Ja, Alma är såå söt....

Jag fick båda dina sms som du skickade igår! Tack så mycket! Jag är en stolt faster!!

Hoppas att du mår bra Jennie, trots omständigheterna. Och att du tyckte att begravningen gick bra. Tänkte som bara tusan på er DÅ!!

Ha det bra och hälsa Ante!!

2009-04-06 @ 15:02:57
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: Kri(S)tina

Men GUUUD! Vilken söööt unge! Oj oj, va Mathias måste vara stolt! Visst e hon lite lik honom...



Och vilket jobb du gjort med doggen! Har precis fixat min lilla plutt, pälsn är inte att leka med Huh!



Kram, kram

2009-04-06 @ 21:06:22
Postat av: Jennie

Hej igen!

Jag fick svar på sms:en. Så tack själv! I dag pratade jag med Mathias. Var så kul att höra hans lycka genom telefonen så nu ska jag åka och hälsa på! Begravningen gick bra, men det var nog det jobbigaste jag varit med om. Även om det gått en månad sen momme somnade in, så är saknaden och tomheten efter momme mycket stor.Mitt hjärta har ett tomrum som inte kan ersättas av någonting annat. Jag är så glad att just jag fick en sån underbar och snäll momme som verkligen brydde sig om sina nära och kära. Även om hon är den vackraste ängeln i himlen och dansar runt med morfar så kommer jag alltid minnas mormor med stor glädje, men hur jag ska få mina barn och barnbarn att förstå vilken genuint underbar momme jag hade kommer aldrig att gå. Det är en stor förlust och även om det känns tomt i mitt hjärta så kommer kärleken till momme alltid att finnas kvar. Jag får vara stark precis som hon var och försöka gå vidare och vara stolt över mormor för allt hon har åstadkommit, för det är det minsta man kan göra. Nu blev det här inlägget längre än väntat.Var inte meningen, men när man börjar skriva så slutar inte fingrarna att röra sig på tangentbordet. Hur som helst så hoppas jag att ni mår gott! Jag kommer att skicka några bilder från kerstins 50 års kalas. Hade en jättefin bild på mig och Mathildagumman! Kram på er alla och tack för din omtanke!

2009-04-14 @ 20:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test