Våra djur-prioriteringar

Jag har minska ner regält nu på djur fronten.....

Inga Hönor kvar, inga ankor, ingen shettis, snart inga kaniner (3 sålda av 5), dvärgpapegojorna sålda.
Scott är ju flyttad till Lindberga. Och nu i kväll så flyttade Cactus, våran vita ragdoll, till Sofie. Min svägerska. Jag klarade helt enkelt inte av katt håren (Thats it). Han släpper grymt mycket hår. Det har jag väl skrivit om en gång tidigare här också(?), om jag inte minns fel.
Det hade gått bra om jag hade haft en tumlare, men det har jag tyvärr inte.
Men det har Sofie *flirt!!
Det känns bra att det var just hon som förbarmade sig över honom.
Och hon har full retur rätt om hon ångrar sig. Då köper vi en tumlare. För vi är dö kär i katten!! -Men inte hans päls....... Tyvärr.
Fåren ligger också ute på blocket nu.
Ja, så är det med det.

 *Inte djur i varje rum längre och inga djur alls ute! SKÖÖÖÖNT!!

Nej tacka vet jag hundar och min häst!!
Dom två raserna ska jag verkligen "satsa" på. Utställningar och ridning!!!
-Inte städning och utfodring!! (Av energi krävande djur)

Anledningen till min avveckling har både med ork, intresse, pengar och prioritering att göra.
Mest kanske prioritering.
En gammal vän till mig som har uppfödning
 av Kinesisk naken hund (som jag också skrev om och lade ut bilder på, för länge sedan), har hört av sig IGEN!
Ang en naken hane som hon vill sätta ut på foder.
(Innebär 3 parningar under max en 5-års period, sedan övergår hunden till fodervärden för en BILLIG slant))
Jag har haft tid på mig att fundera OCH PRIORITERA.
Och kom då fram till att.....
(Min svärmor skulle behöva en snygg hane att para Wilma med....Hahahah)

Så för att tala i klartext:

Jag sålde och skänkte alla andra djur (Inte Ecco och Kira så klart),
för att kunna ta tillvara på tillfället att få vara foder till en 9 veckors Naken hund.
Och det känns grymt rätt.

*Jag jobbar lite.
*Har möjlighet att ta med honom på jobbet i Fränsta.
*Behändig strl att ta med överallt.
*Och GUD vad kul med en SÅN ras, framför allt!!!!

Tyck att jag är knäpp eller vad ni vill.
Men sån är jag.

**I sin egen sak är var man blind.**

LOVE YOU ALL!!!!

Hoppas allt går bra Sofie, med Cactus!!



Jag och Mathilda for och kollade hur Bobo såg ut i går kväll...
-Förstår ni att det vart svårt att motstå??
Han kommer att bli mörk brun på skinnet och få cream färgad päls.

Kineser har en kropps temp på 40 grader och underhuds fett.
Så därför fryser dom inte så lätt som dom flesta tror.
Dom kan "darra" i förebyggande syfte....
Coolt va?





Kommentarer
Postat av: Sofie

Allt går bra med Caktus! Han smyger omkring här och spanar! :) Bilder kommer!



Jag tror du gör rätt i att dra ner på djuren om du vill prioritera Bobo ;-) Måste vara skönt att veta att man har tid för honom! Ser fram emot att se Wilmas & hans avkkomma, hahahahahah!:)



Kram

2009-04-07 @ 22:40:26
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Caroline

TACK SOFIE!!!!

2009-04-07 @ 22:44:25
Postat av: Sofie

-Du, vart har din "sök" ruta tagit vägen? Tänkte söka bilder på Caktus men hittar ingen sök ruta!



Kram

2009-04-07 @ 23:16:51
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Maria

Oj så liten.

Tjingeling

2009-04-08 @ 09:17:57
URL: http://lofgrens.blogg.se/
Postat av: yvonne

Mindre och mindre djur??? Tror knappast det

2009-04-08 @ 10:03:59
Postat av: Caroline

Maria:

Ja, pytteliten....



Ywonne:

Hehehe!! Jo då. Det BLIR mindre djur!!

Bara tre hundar (Med Naima) och 2 katter och en papegoja och Scott.

Det är väl ändå inte så farligt??

2009-04-08 @ 17:48:48
Postat av: Faster

Gu´vilken söt:-) GLAD PÅSK!!!

2009-04-11 @ 09:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test