No work....

Good day!


Fast nje, inte så värst.... Inget jobb än. Har suttit och kollat nätet och hittat några intressenter. Jobbar på en bra formulering av ansökning. Det blir nog flera!! Hahaha!

Just nu har jag lite koncentrations svårigheter när jag hela tiden hör Mathilda och hennes kompis Jenny som garvar inifrån Mathildas rum. Dom två kan ha  R I K T I G T  roligt tillsammans!!!
Det är bara fniss, skratt och bus. 
Jag hoppas att det håller i sig. Men det brukar ju göra det när man är så tight som dom två, när man är liten.
Det vet jag ju själv.
Inga vänner, står en (alltid) lika nära som sina barndomsvänner....
Jo, visst kan det väl hända att vissa kommer en nära på äldre dagar också.
Men inte på samma sätt,
om ni förstår vad jag menar.

Idag har vi haft mild väder. +3 grader.
Så i morse när jag hade skjutsat barnen till skolan, så satte jag igång med mina "bortglömda" promenader.
Som ni säkert har märkt så skriver jag sällan om vikten nu för tiden.... (suck...)
Och det beror ju på att allt bara flöt ut i sanden, så som saker ofta gör för mig..... Tyvärr.
Men viljan att gå ner i vikt är alltid stark. Det är bara min motivation som sviker mig.
Men jag  V I L L  V I L L  V I L L!!!!
  Jag har satt ett mål, till mig själv.
Men för att känna lite större press så ska jag skriva om den här.
Mitt mål: -15 kg till 1:a Juli -09
Det känns inte orimligt.
Och fråga mig gärna ibland om hur det går. För det peppar mig. Jag tar absolut inte illa upp.
För jag är själv fullt medveten om min övervikt.
Och tar emot all hjälp eller alla tips till viktnedgång, som kan fås.

Mina planer nu:

* En kort men rask promenad varje morgon då jag har skjutsat barnen
. (Måste!! Viktigast!!)

*Gröt-frukost (Det kommer att funka!!)

*Mycket vatten (Lätt att glömma..)

*Mina vardagliga övningar som jag har fått av sjukgymnasten, för att träna rygg och höfter.
Och då är det lätt att varje gång göra 30 st situps också
. (Vilket jag faktiskt har gjort i några veckor nu.)
(Lätt)

*Tänker äta mindre fet lunch, men ALLTID lunch. (Kan bli lite svårt....)

*Samma middag som familjen, fast lite mindre. (Funkar nog)

*Försöka undvika dricka i alla former med socker. Även godis, "gottegris" som jag är. (...suckk....)

Oj vad mycket jag skrev idag.
Faktiskt mest för att peppa mig själv. Nu har jag ju verkligen planerat....
Det får ta lite tid. Bara jag klarar det.
Och den här listan över planering ÄR verkligen annorlunda, mot för hur jag lever mitt liv nu.

So long!!!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Nej nej, jag tycker inte alls att du är trög. För mig spelar det ingen roll om det dröjer ett tag. Jag väntar ;-)



Mina planer för kvällen får du läsa i bloggen (orkar inte skriva 2 ggr:-)



Kramar!!

2009-01-09 @ 15:43:55
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Sofie

Dom jag VET ska med är: Lena, Lasse, Tommy, Ylva, Gunilla, Arne,Elina, jag & Massa. Sen kanske det är fler som jag inte vet om oxå, hehe.



Ha en underbar helg ni oxå! Take care! <3



KRAMAR

2009-01-09 @ 16:19:43
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Monke

Ja det är svårt å sluta me allt gotta, jag är en rikigt godisgris.. å har svårt å sluta med det...



Lycka till med viktnedgången! Tror på dej :-)



Det är faktiskt inte Andreas fel, att jag har ont ryggen... :-) hade varit bättre om det hade varit så... hände en liten olycka bara!





Kram

2009-01-09 @ 16:56:17
URL: http://monkes.blogg.se/
Postat av: nadia

läs om strömavbrottet som jag tror har KOMETER inblandat, i swear! har sett 2 kometer idag, som BRANN! / nadia '

2009-01-09 @ 18:03:41
URL: http://alkhatib.blogg.se/
Postat av: Anita

Jag klarar ju det då klarar du det å!!!!Jag har knölat ner 18 kg nu sen i september :-)

Känns skönt!!

Trevlig helg.



Kram!

2009-01-09 @ 18:32:59
URL: http://akh71.bloggagratis.se
Postat av: Bodil

ha en trevlig helg! kramizar

2009-01-09 @ 22:09:58
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Mia

Det låter som att du kör metoden "sunt förnuft".

Jag skulle också behöva tappa några kilon.

Så jag hänger gärna med på promenad nån dag. Har tappat flåset helt och hållet. :-( Så du får nog bogsera. hahaha....



Ha en underbar helg!

Kram!

2009-01-09 @ 22:23:12
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Angela

Kolla in www.paulun.com, där finns en del intressant att läsa om kost och träning. Man ska äta ofta (ca 5 mål/dag) men lite (även fett)+ dricka vatten, 1,5 - 2 liter/dag samt motionera (typ promenader), då bränner man fett och i lagom takt, precis så som du tänkt: 15 kg mindre till sommaren. Det klarar du, Caroline, alldeles säkert!

För övrigt tycker jag att du är snygg som du är men den egna känslan är viktigare. Och du, läs det som Fredrik Paulun skriver, han är utbildad och duktig på det han gör.

Kram!Vi ses!

Angela

2009-01-10 @ 00:32:57
Postat av: My

Å vad skönt med en "normal blogg" vet inte riktigt hur jag kom in på den men gillar den skarpt.

Lycka till med vikten, e själv där med//My

2009-01-10 @ 09:17:39
URL: http://minfamiljmittliv.blogg.se/
Postat av: My

HEj igen, absolut får du länka den. När jag lärt mig så "länkar"jag din=) E ju ny på det här med eget bloggande//Kram My

2009-01-10 @ 10:33:15
URL: http://minfamiljmittliv.blogg.se/
Postat av: Carro!

Tack A L L A för peppande ord!!

Kul att så många börjat kommentera igen... Tycker att det har vart lite torrt på sistonde. ler

2009-01-10 @ 15:37:13
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: My

Tjena igen, kolla jag kunde. Super tack tänk att man kan lära sig nåt nytt varje dag.

Du jag bor i Kävlinge har missat det i min info.

Trevlig kväll

Krammmmmmmm

2009-01-10 @ 17:04:54
URL: http://minfamiljmittliv.blogg.se/
Postat av: therese

Hej! Varit in på blondinbella än o kikat och vad tyckte du igår på let´s dance? hehe

Vill också passapå och tipsa om viktklubb på aftonbladet, Gus var med där o han gick ner 14 kg på 10 veckor bara av att äta annorlunda. Finns jättebra och goda recept, lite bökigt i början men sen hur bra som helst, jag åt samma mat som han dvs. husmanskost. rekommenderar starkt o så vet jag att det funkar. Han fuskade även en del helger med godis o chips men det funka ändå.

Lycka till.

storkramen T

2009-01-10 @ 19:31:26
URL: http://preffen.blogspot.com
Postat av: Anonym

2009-01-11 @ 15:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test