Lekstugan och Axel

Jahapp, då är magsjukan äntligen över......

Igår fixade jag och stor tjejerna lekstugan för den här säsongen.

   

Blommor i lådor ute. Lyktor i taket och trasmatta. Daniels barndomssäng blev soffa.
Och andra lyktor i tak och fönster. det blev så gulligt och fräsht!!

I går kväll åkte Jag, Irma (och Tösen, så klart) och Gry till mormor i Norrhassel en sväng.
Vi fångade ödlor i "mommos" damm.
Och gjorde lite Barack rensning... (mer till loppisen).

  
   

Åsså har vi kvällen idag!!!
Axel har anlänt! 1:åringen från Gösunda.
Scotts nya kompis.

  
  
  
 

Allt har fått en riktigt bra början. Med tanke på att Axel är helt ohanterad/otämjd.
En otroligt spännande utmaning!!
Hästarna tycks trivas bra tillsammans!

Synd på ett vis att lämna tillbaka Susand nu. Det var trevligt att ha 2 hästar som gick att rida på.
-Men jag TACKAR dig vänligast, Sofie, för lånet!!

Det var allt för idag!

Bye!


Kommentarer
Postat av: jess

Absolut! Jag har fått super fin färg och många undrar om det verklgen är sprayem som jag fått så fin brunfärg av å det är det ju.. Nackdelen var verkligen att man nästan fick storstäda hela badrummet efteråt.. men om jag bara hade dragit för draperiet i duschen så hade jag ju sluppit det hehehe kram

2009-06-09 @ 23:09:48
URL: http://princessjess.blogg.se/
Postat av: Bodil

näe inte just nu på rak arm men i torpshammar har de gjort en ganska fin lekpark också alldeles ovanför skolan där!I fränsta har de en lekpark som är rätt okey Johanna var kanske i minsta laget för den men hon tyckte det var roligt ändå! Men du räknde nog upp de allra flesta och bästa tror jag!

Kramiz

2009-06-09 @ 23:37:13
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det såg ju ut att gå bra med Axel & Scott :) Jag kommer och hämtar Susand under dagen.



Fina bilder! :)



Kram*

2009-06-10 @ 09:05:08
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Mamilla

Hej!



Väldigt fin pålle Axel ,alltså ja scott är ju fin men enormt stor!!



Ser att ni kallar Axels färg isabell

Axel är black ,rödblack är han, är ljusare under magen och har en röd ton i färgen, huvudet är mörkare i färgen ser jag.Jag skulle kalla honom rödblack med ljus man å svans, troligen homozygot med ett recessivt anlag för ljus man och svans få individer som har det,ålen på ryggen kanske inte syns så tydligt också då bär han på ett homoxygot anlag .

Kul med lite andra färger och islandshästen kan ju ha så otroligt många fina färger.

Kul att ni skaffat en islandshäst!

Helt underbara hästar !!



Bye bye mamilla

2009-06-10 @ 15:17:15
Postat av: Anonym

Fina bilder - PÅ fina tjejer! ;)

2009-06-10 @ 16:03:23
Postat av: yvonne

Har ni skaffat en häst till eller??

2009-06-10 @ 19:47:56
Postat av: Caroline

Mamilla: Ja Sctt ÄR stor :o)

Och Axel är helt underbart härlig! Och nu lärde du mig något nytt om självaste färgen. För det visste jag inte, att färgen var rödblack. KUL!! Du får komma ner och kika på honom om du har lust. `ler

Tänkte i en början att det blir billigt (liten i maten) sällskap åt Scott, åsså som alla kan rida på sedan. Hur det än är så är det ju riktigt roligt att ha sällskap på skogs ritterna.....

ja, det ska bli kul att lära känna en Islänning.



Stina (I guess): Tack tack!!



Ywonne: Ja, det kan man säga. Det är ju olagligt med EN häst i hagen. Och blev för dyrt att hyra in Scott på Lindberga.

2009-06-10 @ 21:19:14
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test