Regn och rusk

Regn och regn..... depp....

På förmiddagen när jag gick ut till hästarna så frös lilla Axel regält!!!
Han stod och tok-skakade och drog in rumpan under sig. Det både blåste och regnade....
Lillgubben, jag tyckte så himla synd om honom.
Så jag lyckades "smärtfritt" (för att vara första gången) få in honom i stallet i en box.
 Jag fick t.o.m UTAN PROBLEM ta på honom en flees filt över hans nedkylda lilla kropp.
Och sedan borstade och knådade jag honom, medan han åt torr hö.
Hela golvet skakade av hans frossa...
Men nu är han torr och go igen.

Sofie kom ner med regntäcke till Susand och mitt Svergie-täcke till Scott.
Jag måste bestämt införskaffa riktiga regntäcken till både Scott och Axel.
Just till sånna här dagar. För vem vet hur många sånna här dagar det blir i sommar....??

Annars har jag latat mig hela dagen...

Ja, torkat av golven en sväng har jag gjort.
 Dom blir inte fina i regniga dagar när man har 3 hundar.

Känner mig orkeslös... Som om luften har gått ur mig....
Totalt omotiverad.

Ha en fortsatt trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilka fina bilder från skolavslutningen!



Musten gå ur.... Jag tror vädret påverkar en hel del. :-(

Jag har inte lyft ett finger idag.

2009-06-14 @ 19:32:27
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag tycker det har varit super mysigt med regn idag! Har legat mycket framför tv:n & bara myst, vissa dagar känner man för det. Men till veckan & nästa helg vill jag ha SOLsken!!



Kram*

2009-06-14 @ 20:02:03
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test