Tankar

Tankar.... det måste väl alla människor ha.....?

Min tanke nu när jag bäddade sängen var:
 -Undra om jag har sagt eller gjort något som har sårat människor omkring mig.....

Och då vill jag säga, till alla er där ute, som känner er träffad:

Att jag är inte alls en ond och elak människa.
 Jag är känslig, öppen och väldigt djup (gärna om det besvaras) och kärleksfull (Känns ibland som att jag tycker så mycket mer om dom jag har omkring mig, än vad dom någonsin skulle kunna förteställa sig. Därför känner jag mig nog själv så ofta sårad). Jag har väldigt lätt för att fatta tycke för människor. Gamla som unga, män som kvinnor.
Jag accepterar allas olikheter även om jag ibland kan ha svårt att förstå.
Har lätt för att anpassa mig i grupper, men svårt för att gruppera mig.
Tycker inte om baktal eller att se ned eller snett på andra människor (ALLA har sitt människovärde).
Men kan säkert många gånger misstolkas i mitt ordval.
 Och det ber jag om ursäkt för.
 Jag tror att alla människor har en förklaring till sina åsikter. Även jag.
Så än en gång....
 -Förlåt om jag har sårat....

Jag vill även tillägga att jag har mina "up´s and down´s".

"Down"- perioderna kommer då jag har vart hemma för länge. Typ mamma-ledig eller sjukskriven.
Då drar jag mig undan. Det är allt. Känner inget agg emot någon för det. Mår bara allmänt risigt och deppigt.
Och sånna gånger saknar jag faktiskt vänner som kan förstå mig och acceptera mig ändå.....

Mina glada dagar är när jag omges av vänner som jag älskar!!
Och när jag har det lite "stressigt" omkring mig. Med jobb, barn och djur!!
Då trivs jag!

Hoppas att några av er fick svar på det jag har hört att ni "undrar" över.

MVH Caroline


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Du är så underbart ärlig och härlig.

Ha en bra dag.

2009-06-10 @ 12:58:13
Postat av: Anonym

Söta fina Caroline, lyssna INTE så mycket på allt som sägs, ta inte åt dig, försök inte vara alla till lags, det är en omöjlighet och leder bara till att DU blir ledsen.



DU är så bra! fin, snäll och omtänksam mot andra. Stäng öronen och bry dig inte om allt snack! Puss på dig gumman du är BÄST! och som fd styvmor-(sviol) så VET jag att det är så! Haha! ;) Kramis

2009-06-10 @ 16:00:14
Postat av: Kristina

Vet inte varför namnet ploppar bort sig jämnt... men det var jag ovan (om du inte förstod det) ;)

2009-06-10 @ 16:01:12
Postat av: Caroline

Gunilla: Tack för en sån glädjande och spontan kommentar! Det värmer!!



Stina: Åhhh... Jag vet inte vart jag ska plocka orden ifrån nu... Hela JAG blir alldeles svag av lycka! Du säger det jag behöver höra. Du har HELT rätt!! Man ska inte lyssna på vad som sägs. Tänk vad många gånger jag har önskat att jag hade din styrka och ditt ordval när det kommer till vissa gatu-stopp. Men hela jag blir ofta alldeles försjunken.... Jag deppar ihop. Ända tills någon som DU drar upp mig igen, å ger mig styrka. Och det glädjer mig oerhört!! Det finns inte många människor här i världen som gärna stärker andra människor, utan trycker hellre ner för att växa själv. Men du är en sån som stärker!! TACK TACK för det!!!

2009-06-10 @ 21:29:23
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag tycker alltid at det är svårt att lägga en kommentar på såna här inlägg. För det första vet man ju inte VEM det handlar om, det kan ju t.o.m vara en själv!!

Och som JAG uppfattar det så är det ju nån/några specifika personer, och eftersom man lever i din närhet så är det svårt. Men det jag vill säga är att jag tycker att du hellre ska ta upp det med dom det berör, både för DIN skull och för dom det gäller.



Kramar från mig

2009-06-10 @ 22:59:57
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Kristina

;)

2009-06-11 @ 09:24:14
Postat av: Maria

Skrev en kommentar förut men den försvann så vi gör ett nytt försök.

Du är ingen ond människa Carro eller elak.

Visst folk pratar & undrar säker i massor men försök att inte ta åt dig. Sträck på dig för du är en bra människa.

Folk pratar men det är inte av ondo tror jag vi männsikor fungerar så mer som information.

Nä skulle man bry sig jämt i vad folk sa & undrade om en så blev man knasig.

Vi har alla våra upp & ner perioder & thats life.

Ta nu hand om dig & njut av sommaren.

Håll ställningarna nu på Forsen när jag är på rymmen.

Kramen till dig från mig & Kruse

2009-06-11 @ 23:16:57
URL: http://lofgrens.blogg.se/
Postat av: Caroline

Sofie:

Jag förstår dig Sofie. Jag skulle ha känt likadant. Men grejen är den att det är inte till någon eller några S P E C I F I K A personer som jag "vet" vilka dom är. Man hör saker, men utan källa (???). Så därför kan jag inte ta upp det med någon. Därför valde jag att göra det HÄR. Bara hur jag känner mig.... För att det kanske ska svara på "en del" människors funderingar (ett behov jag hade). Ingen människa tycker väl om att få höra saker bakvägen, när det har gått genom hundratolv människors munnar, typ..... Det är ju bara dom människor det gäller som KAN känna sig träffad. Efter hur jag tolkar min egen text. Och jag vet inte vilka.

Hoppas att du nu förstår mig bättre *ler

Varför jag skrev som jag gjorde.

Många kramar!!

2009-06-11 @ 23:26:59
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ok då förstår jag!:) Ja det är inte alls roligt att höra saker bakvägen!! Sånt har man ju vait med om.



Hoppas allt går bra på skolavslutningen idag!;-)



*KRAMAR*

2009-06-12 @ 06:20:32
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test