Äggkläckningsmaskin

Jag beställde först en kläckmaskin för 2000:-
Med plats för 24 st ägg.

-Vad lite, tänkte jag......(men dom större var snor dyr)

Så kom jag i kontakt med en tjej på nätet som hade byggt sin själv.
Och jag blev inspirerad å ringde till Högberga i Matfors och frågade om råd och tips.
Sedan for vi ner dit och handlade för 1100:-

Och min händiga man har nu fixat en kläckmaskin som jag HOPPAS och TROR ska funka!!!
Och den får det plats betydligt fler ägg i.
 Efterlyser bara en till hyllplan...(i galler).

Resultat:

Först blev det för varmt av elementet, så plasten smälte i taket.
Så han fick sänka ner det med ståltråd....





Jag är såå nöjd!!

Och jag kommer givetvis att låta er följa utvecklingen av äggen =)

Både när dom kommer, under maskintiden och som kläckta kyllingar =)

Trevlig kväll!!


Kommentarer
Postat av: Sofie

SMART! :)

2010-04-26 @ 10:02:16
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: mormor

Det är SÅ jäkla kul,med den där äggklä ckningsmaskinen!!!! Hoppas allt funkar nu, när ni lagt ner så mycket jobb:) Å,naturligtvis att äggen är HELA när dom kommer!!! DU Carro, jag tror det här blir den bästa FÖLJETONGEN jag kommer att läsa i mitt liv!!!! Jag väntar med spänning ****Kramar*

2010-04-26 @ 19:24:09
Postat av: Carro

Hahahaha!! Du är rolig du mormor!! Ja, det får bli en följetong, FÖR DIN SKULL!!!

2010-04-26 @ 21:00:21
Postat av: Mamma

Jamen guud så spännande...jag ska oxå följa med i den följetången...så fort jag har tid...?? Den ser ju väldigt speciell ut, den där maskinen..hmmm,,jaa ni kan hitta på ni ?? Jag lär vell inte hinna se nån hundvalp heller,,hoppas dom hamnar hos dom BÄSTA jägarna iaf.Kramisar från mej..

2010-04-26 @ 21:27:16
Postat av: Carro

Lilla mamma.... Jag saknar dig!! <3 Och nej, du kanske inte hinner se alla valpar. Men VÅRAN hinner du se :) Den som vi ska behålla. Lilla "MYRA" som hon ska heta, som JAG ska få träna inför jakt!! Det ska bli såå spännande! Men henne får du snart se. Kycklingarna och maskinen kommer du också att få se :) Miss U !!!! Kom hem ett tag snart va??

2010-04-26 @ 21:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test