vÄNNER VÄNNER......


Idag ska vi förmodligen åka upp en sväng till sjön (Bosjön) och fiska med Anders och Emma,
 Bert och Ywonne  (är dom som jag har hört ska vara där.) Men vi inväntar den utlovade solen.
Daniel jobbar igen Tisdagen idag, då han var hemma med Irma.

I morgon ska vi åka till en kär barndomsvän till mig på middag.
Bettan och hennes familj, Christian och deras tre barn. I Sörnacksta.
Det ska bli så kul!!
Vi har alltid tusen saker att prata om och berätta för varandra....
Det tar liksom ALDRIG slut på saker att prata om.
Vi surrar fort bägge två och i munnen på varandra.. Hahaha!! Men ändå hör vi varandra!!
Vilka begåvningar! *asg

Jag ska bekänna något här idag, som har plågat mig länge...
Det har med inbjudningar att göra.
När vi döpte Irma så tänkte vi att vi bara skulle bjuda in dom allra allra närmsta..
Vi valde våra släktingar själva.
Jag valde alla mina på mammas sida men inte många ifrån pappas...
+Mina närmsta barndomsvänner, som också alltid har bjudit oss på allt.

Daniel valde alla på sin mammas sida men inte heller alla på sin pappas.
Men det största misstaget av alla var nog att inte bjuda den kusin som står Daniel allra närmast. Och jag har ingen bra förklaring alls till detta misstag... ingen!
Det är ångerfyllt och väldigt pinsamt helt enkelt. Och ångesten släpper aldrig! (för mig i alla fall).

Sedan har vi bröllopet.
 Som också skulle bli så "ekonomiskt" som möjligt.
Eftersom vi nyss hade löst så mycket ekonomiska situationer.
Vi skulle även där bara bjuda dom vi ansåg allra "närmast".
 Därav valde jag bort 4 av mina allra bästa vänner...
Regina, Bettan, Pernilla och Therese...
Vilket grämer mig så fruktansvärt!!!
 Efter det har jag ingen som helst kontakt med Regina... som dessutiom är Gudmor till Irma...
(Och till saken hör att hon lånade ut en STÖRRE summa till oss ca 1 år innan, en utebliven lön ifrån Norge. (Som vi naturligtvis betalade tillbaka månade efter när lönen kom.)
-VAD TÄNKTE JAG MED, som inte bjöd henne!?
Det är ju dom vännerna som jag har delat ALLT med, jämt! Både Glädje, sorg, problem och rådgivning...ALLT!

Mitt tips till er:

Bättre att ta en kuvärsavgift på allt man anordnar, så att
man verkligen kan bjuda ALLA man verkligen vill och borde!!
För ångesten efteråt är obeskrivlig. Och går inte heller att göra något åt....
Tyvärr.

Jag behövde bara skriva det!

(I Torsdags kväll fick Mathilda hög feber. Och den håller stadigt i sig än.... lillstackarn!)

TREVLIG PÅSK IGEN DÅ!!
KRAAAM!


Kommentarer
Postat av: Maria

Kan vara skönt att skriva av sig ibland. Ibland gör man saker man inte förstår...tyvärr. Slår liksom slint i skallen. Ni får ta en tjej kväll & prata ut om detta för det är ju himmla synd att du förlorat kontakten med en vän. Det där med kuvärt avgift är ju jätte bra, blir fler & fler som gör så. Inte så lätt när man ska välja vilka man ska bjuda.

Ha en fortsatt skön Påsk nu & hoppas solen kommer mer.

Kram från granngårn

2010-04-03 @ 16:33:23
URL: http://lofgrens.blogg.se/
Postat av: Elisabeth Dahlin

Ja, det känns alltid som det skulle kunna ha varit i går vi pratade fast att det ha kunnat gå månader. Och det känns så skönt att man bara kan säga precis som man känner och mår just då. Och Brölloppet...så behöver du inte känna när det gäller mig. Jag vet att det är dyrt och någonstans måste man ju dra gränsen.Söta valpar!Hoppas att barnen blir friska

och att vi kan träffas snart. Kram Elisabeth

2010-04-04 @ 10:35:11
Postat av: Mamma

- Jamen gjort e gjort Caroline!!! Man behöver INTE SOTA RESTEN AV LIVET, för att man var "blockad i hjärnan" vid tillfälle...ERAT STRAFF E ÖVER NU & DU/NI ÄÄR FÖRLÅTEN !!! HÖR NI DET !! NI ÄÄÄR FÖRLÅTEN NU !!!!NU SKA VI SLÄPPA TAGET OM DET GAMLA & SE FRAMÅT!!OKEY ...KRAM MITT HJÄRTA. JAG ÄLSKAR DEJ/ER !!

2010-04-06 @ 06:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test