Jokkmokk

Helt sjukt....

I två omgångar på en vecka har jag vart sjuk själv ifrån jobbet nu. Konstigt sjuk....
Först magsjuka, utan tvekan, (Som Gry och Irma). Sedan igår natt fick Gry HÖG feber (39,8), men var bra hela gårdagen. Och Igår kväll fick jag frossa och feber (typ samma). Mådde illa som bara den..... Somnade i soffan. Och vaknade kl. 04.00 i morse och svettades som en gris!! Dy blöt!
 -Yes, tänkte jag. Febern försvinner.
Jag skjussade barnen och for själv på jobbet. Men magen var som en ballong eller som gravid! Och stenhård. Jag hade superont!! La mig i "prupp-ställning" (fniss) över ett jeansbord i butiken. När ingen såg såklart. Men inga gaser kom.... Det blev värre och tillslut kom även huvudvärk! En GRYM sådan.....
Katta kom till min stora räddning och stängde åt mig. Så att jag kunde gå hem kl. 17.00 idag i stället för 20.00.
När jag kom hem la jag mig direkt i soffan och somnade......

När jag vaknade kl 21.30, så hade min underbara medarbetare Marie skickat mig ett sms som löd:

Halloj lilla sjukling!
Jag stänger åt dig i morgon så du kan vil dig frisk och åka på lite semester :) love you:) M

Kan man vara gulligare!?

Nu har jag duschat och känner mig lite fräshare. Huvudvärken har släppt, men magen känns lite än....
Hoppas det är över i morgon då jag ska sitta och åka 77 mil till Jokkmokk!

-Marknaden! <--Länk (Där ni kan se dagsplanering av marknaden och bilder)

Kommer hem på Söndag kväll/Måndag morgon.



Mer bilder kommer när jag kommit hem.
Om jag inte hittar en dator DÄR förstås!

Kram till er alla!


Kommentarer
Postat av: Elin



Men lilla gumman!! Jag lider med dig :(, hoppas du blir frisk snart och att du får de superkul där uppe i Norrland :)! Stor kryapådig-kram från mig!

2010-02-03 @ 08:34:24
URL: http://eyes.blogg.se/
Postat av: Mia

Shit vilken sjuka du åkt på. Stackare!

Men jag hade frossa och magont samtidigt osm magsjukan. SÅ det hänger säkerligen ihop. INte roligt alls. :-(

Hoppas du är bättre nu! SÅ du får åka iväg på marknad. :-D



Själv gjorde jag en totalmiss med hårfärgning här hemma igår och hade tänkt ringa dig idag. Men jag får vänta till du är hemma från din tripp. ;-)

Får helt enkelt se ut som en kyckling i en vecka. *asg

Kyra på dig!

2010-02-03 @ 09:52:56
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej mina lärare. Undra om ni ser det här. Men vilken dag... Känner mig otroligt besviken av olika anledningar. Hoppas morgon dagen här i Jokkmokk blir bättre. Har känt mig som fröken pryd hela eftermiddagen och kvällen. Jobbigt. Nu har jag äntligen lyckats komma i säng ! Ni ska få se massor av bilder då jag kommer hem. :) Kom fram till Jokkmokk 6 i morse. Efter 11 timmars bil åkning. Det var 80 mil hit. Kram och godnatt :)

2010-02-04 @ 22:36:57
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: May

Väntar på bilder ;)

2010-02-08 @ 14:09:20
URL: http://may.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test