Ang valpningen

...Det är lite lurigt det här med valpningen....
Tiden beräknas gå ut på Lördag. Så jag har tagit ledigt i helgen, eftersom sist hon valpade så stämde datumet exakt.
Men igår kväll så satt jag och läste massor på nätet om dräktighet och valpning. Där stod det att tempen sjunker till 37,2 grader ca 24-48 timmar innan valpningen sker. Och då hade hon 37,3..... Så jag tänkte att nu är det nog nära. Men NU när jag kollade hade hon 37,8 igen... Hmmm...
Hon blir ensam i 3 1/2 tim idag när jag åker på jobbet och innan Daniel kommer hem. Och jag hoppas att det går bra. Så att inget hinner hända på den tiden. Jag stänger in henne i valplådan med vatten och filtar....

Igår fångade Daniel en svart Fransk vädurs hona, hemma hos Anders och Emma. Som har vart lös sedan i höstas. Den har verkligen haft TUR som inte har blivit föda åt räven.... För alla vädurar är långsam. Om man jämför med kaniner som har stående öron.
Vi fick henne i alla fall. Och hon är nu parad, så ungar väntas om ca 30 dagar.

Idag känns det lite gruvsamt faktiskt att åka till jobbet. Inte pga jobbet, utan bara för att jag skulle vilja vara hemma och grejja och hålla koll på Naima....
Men men.... Pengarna måste in!!

Ha en bra dag alla!!
KRAM

Kommentarer
Postat av: svärmor

Alltid spännande med hundvalpar om än nervöst,men det ska nog gå bra!!! Kram

2010-03-24 @ 13:40:29
Postat av: Caroline

;) Kul att du skrev här ! :D Ja, jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra. Tack!!<3

2010-03-24 @ 23:59:57
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test