Irma och Scott

Ikväll följde Irma med mig och Daniel till stallet.
Hon satt på Scott medan vi borstade honom. Hon var så duktig!! Och gissa om hon var nöjd efteråt.
Hon är så ledsen att jämt få höra av alla hur rädd hon är för hästar. När hon inget hellre vill, än att våga hålla på med dom. Och det tror jag skulle vara BRA terapi för Irma. Som är så otroligt duktig på att leka "själv". Och har alltid varit. Ett hästintresse verkar vara på G....
Vi har lovat henne att vi ska hjälpas åt att "bota" hennes rädsla.
=)
Och ingen häst kan vara snällare än Scott till det :)



Jag fick så mycket fina presenter igår, på min födelsedag =)

En fin klocka av min man och barnen.
En lykta av mormor. 1000:- av mamma.
Tomatplantor m.m av moster Sussi och Tobias. Halsband av tjejerna på jobbet.
Emelie kom in på jobbet och sjung med fina liljor i handen!!
Av Anders och Emma blomma och lott. Av brorsan och Maria Lotter.
Lisa kom in på jobbet och överraskade med ett halsband....

Ja, hoppas jag inte glömt någon.

-JOO!! Det bästa (Ursäkta mig ni andra, ni vet att jag är tacksam för allt)
men det BÄSTA var faktiskt Symaskinen =) Som jag hade önskat mig lääänge!!
Nu vill jag ju bara få pengar till tyger :)
Ska sy köks gardiner och kuddar.

I morgon bitte kl 07.00 så får jag besök av min kära pappa.
Så nu är det bäst man går och knyter sig.
Daniel har väl somnat i soffan han som vanligt...

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vá kul för Irma.

Det är ju perfekt för henne att få vara med när ni också är där.

Bästa sättet att bota hästrädsla är att våga göra lite och ofta om du förstår vad jag menar.

Själv tycker jag att hon är jättetuff för en sån "jätte" som Scott är skulle jag aldrig kliva upp på!

Lycka till med hästarna Irma och kom ihåg att det inte är fel att vara rädd för dom, det finns det många som är.

2010-05-11 @ 06:01:43
URL: http://skruttebang.blogg.se/
Postat av: Lillasyster Emma

Du kan hälsa Irma att jag också är rädd för hästar! Hade nog inte vågat mig upp på en så stor häst som hon gjorde!! :)

2010-05-11 @ 14:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test