Stress

En stressigare helg har jag aldrig vart med om!!

Vi har kämpat i några dagar med Berts 60 års present.
Och det var det värt!! VI ÄR SÅ NÖJDA! 
Igår blev det färdiga resultatet. Precis på rätta dagen!!!

Daniel är byggmästaren och jag målaren =)

Resultat:


Före målning

Efter:



Det huset, tårtan till Berts fest, djuren ( bla valpar), JOBBET (varje dag ink helgen),
paniken över städning hemma, BARNEN (läxor)...
Och min egen födelsedag idag...
ALLT detta den senaste veckan.
Har ärligt talat ställt till det med min mage igen...
STRESSEN, känslan att inte hinna.
Man ligger hela tiden två steg före i hjärnan... Jag mår illa och känner tung andning...
(Säkert löjlig inbillning... men det känns verkligen så...)
Jag skulle behöva lugn och ro i två veckor nu, känns det som.

Vilket gnäll, tänker ni säkert.
Men min blogg är väl rolig att läsa antar jag, just för att jag skriver som jag känner....??

Hur som helst så ska jag JOBBA på att sluta stressa.
Ska försöka tänka som Sydeuropéer: Det som inte hinns idag, hinns i morgon =)


-Mamma kom hem!! Och avlasta oss lite med barnen :S
Vi skulle behöva en hel helg nu, Daniel och jag, på SPA!!
Bara få ta hand om varandra i lugn miljö....
Känner mig sååå nära gråten....
(jag vet att du kommer snart)


Kommentarer
Postat av: mormor

Hej gumman!! Tänk,om jag varit litet "YNGRE" å inte så handicapad ,då skulle jag inte tveka en sekund på att ställa upp och hjälpa dej! Detskulle vara SÅ kul med barnen,djuren å ute i rabatterna!!! Men tyvärr!! Du MÅSTE försöka varva ner !!! Det kommer att bli bra!!! KRAMAR LILLGULL /mormor

2010-05-10 @ 07:48:33
Postat av: Carro

Tack min älskade mormor! Jag vet att du hade älskat det liv jag lever, om du (som du själv skriver) bara vore lite yngre och hade mer ork. Jag vill också leva så här... Men nu vet jag inte längre om jag pallar det. Min kropp börjar "signalera" oroliga signaler. Och jag bör nog lyssna, känns det som nu. Har tryck över bröstet och svårt att andas... tugnt liksom. Vill bara knäppa upp BH eller bälte.... Åsså magen.... Nej, nu kanske det räcker. Eller så får jag träna på någon avslappning av något slag. Jag är inte den gnälliga typen, så nu känner jag mig riktigt gnällig... Men kanske mest för att jag känner mig lite rädd.

KRAM!!!!!

2010-05-10 @ 08:43:43
Postat av: Mamma

- OJ OJ OOJ, mitt Älskade barn.. Vet du, Man behöver inte vara duktig å duktig å duktig jämt å ständigt !! Man måste kunna bara få vara oxå, det är en SVÅR konst å varva ner utan droger,,,typ vin å sprit,,men det går,,OOM MAN BESTÄMMER SEJ FÖR DET !!!Gruvarbetet tar AALLTID den längsta tiden, som en Lars jämt brukar säga...Kram ,Lessen jag inte läst detta förut/tidigare,,men jag e så j...dålig å hitta fortf på datorn..tyvärr..kommer mest in på dina GAMLA sidor osv..Nattinatti

2010-05-19 @ 23:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test