Tupp eller höna!

Nu har det hänt lite på gården!
Dom första äggen har värpts i hönshuset.



Jag blev så överraskad att det var 2 st gröna!! (ett av dom gröna låg i ett hörn på golvet).

Åsså har dom beställda Kochin och silkeshöns-äggen kläckts!!



Närmast är en stor Kochin.
Den lilla bruna som syns är en Svartbandad Brahma, som kläcktes igår.
Resten är silkes höns som syns.....

Jag brinner verkligen för det här med olika raser och färger på äggen!!
Såå himla kul!!

Jag har även beställt 10 st Ankägg av rasen Cayuga anka och Kejsar anka.
Dom som inte ska stanna på gården säljs på marknaden sista helgen i Maj.
Likaså höns, tuppar och kycklingar!

Igår klippte jag mig. Jag kör på samma frissa en gång till. =Tuppkam!!
Hahaha!! Jag kanske var en tupp eller höna i mitt tidigare liv ;)
jag trivs oerhört bra i den frisyren!!



Ha det bäst!!

...uppdatering kommer, var så säker!!!


Kommentarer
Postat av: Mia

Så du är en höna förklädd till tupp. ;-)

hihi...

Du passar superbra i den frisyren! =)

2011-02-15 @ 14:03:59
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Malin

Men guuuuuu så roligt å hitta din blogg :)

Ha Ha Ha du blir inte rädd nu då, värsta "stalkern" ba, addar dig på fjäset å nu kikar jag in här ;)



Ha det gött

Vi ses väl i Birsta nått

2011-02-15 @ 17:14:46
URL: http://mallatrasbralla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test